„A fogyasztót el kell varázsolni” – Az Aqua Lorenzo jövőképe
Új stratégiai irányvonalak, megújuló termékportfólió, kihívások és lehetőségek. Az Aqua Lorenzo Kft. ügyvezetőjét, Bárány Tamást kérdeztük arról, hogy milyen értékek mentén formálódik a cég jövője, és hogyan kívánják inspirálni a fogyasztókat friss, innovatív szemléletükkel.
Mit kell tudni a megújuló Aqua Lorenzóról?

Bárány Tamás
ügyvezető
Aqua Lorenzo
– Egyrészt cégünk az albertirsai térség kiemelkedő munkaadója, amely a családtagokkal együtt közel félezer ember megélhetésére van hatással. Ezt nem hagyhatjuk figyelmen kívül. Másrészt Magyarország egyik legnagyobb ásványvíz- és üdítőital-tradíciójával rendelkező vállalatáról van szó, ami pedig kötelez minket. Nagy szerencsém volt, szakmailag és emberileg is rendkívüli személyekkel tudtam magam körbevenni, akikkel az elmúlt hónapokban, éjjel-nappal, megállás nélkül azon dolgoztunk, hogy most büszkén bemutathassuk megújult portfóliónkat és a vállalati céljainkat.
Melyek azok az értékek, amelyek mentén megjelennek a piacon?
– Egyrészt ambíciónk, hogy pezsgést hozzunk az ásványvíz- és az üdítőital-szegmensbe, új impulzusokat teremtsünk, alternatívákat kínáljunk. Egyik kedvenc idézetem Mark Twaintől: „Nem az sodor bajba, amiről nem tudunk, hanem az, amiről azt hisszük, igaz, pedig nem.” Éppen ezért kutatni kezdtünk, minden megújult termékünk tudatosan épült a fogyasztói igényekre, amelyeket átfogó, reprezentatív piackutatásokkal hitelesítettünk, tehát nem zsákbamacskát árulunk.
Másrészt, főleg a DRS bevezetése miatt, turbulens pillanatokat él át a piac. Harmincéves pályafutásom alatt sok hasonló helyzetet láttam már. Volt itt pénzügyi krízis, NETA-bevezetés, COVID. Mindig attól félt a szakma egy része, hogy vége a világnak, de végül sosem lett vége. A tanulság viszont mindig ugyanaz volt: amikor a fogyasztó elbizonytalanodik, akkor vagy ugyanazt szeretné, mint eddig, csak olcsóbban, vagy szeretne többet kapni ugyanannyiért. Egy felelős beszállító a második alternatívára fókuszál. Feladatunk, mint minden nagy gyártónak, hogy folyamatosan növeljük a piac méretét és értékét.
Végül, egy egészségesen működő szegmensben a versenytársak kreatívan, ötletesen, a fogyasztó érdekében versenyeznek, ami nem egymás másolását és elsősorban nem árversenyt jelent. A fogyasztó értéket akar a pénzéért. Ha nem érzi az értéket, akkor olcsón akar vásárolni. A fogyasztót el kell varázsolni, és éreztetni vele, hogy állandóan azon dolgozunk, hogy jókedvre derítsük. Ez elsősorban a termékeken múlik, és a bolti „aprómunkán”. Ez is a mi értékünk. Pozitívan gondolkozunk, kreatívan dolgozunk.
„Valamibe nagyon beletaláltunk.”
Milyen újítások jelennek meg a Queen üdítőitalok kapcsán?
– Egy élvezeti termékkörről van szó. Ha megtisztítjuk a trendektől, ideológiáktól, akkor a termék elsődleges célját úgy lehet összefoglalni, hogy üdít, frissít és finom.
Tavaly nyár elején azt a feladatot adtam a kollégáknak, hogy a létező legfinomabb üdítőitalokat fejlesszék ki, és tegyék le az asztalomra. Ebbe az elképzelésbe nem fértek bele az édesítőszerek. Egész szeptemberig tartottak a vaktesztek, mire megszületett a megújult Queen üdítőital-család, benne azokkal a Tuttifrutti és Zöldalma ízekkel, amelyeknek a fogadtatása mindnyájunkat megdöbbentett: pályafutásom alatt nem láttam olyat, hogy már az első országos akció után naponta 20-30 érdeklődő e-mailt kapjon egy beszállító, hogy vajon hol érhető el még a termék? Valamibe nagyon beletaláltunk. Ezt értem én piaci méretnövelés és beszállítói felelősség alatt.
Várjuk a versenytársak reakcióit, amelyek tovább fogják a fogyasztókat ösztönözni, és minket is inspirálni.
Milyen egyéb tervei vannak az Aqua Lorenzónak idén?
– Az ásványvíz központi szerepet kap a terveinkben. Szeretnénk a magyar ásványvizet az őt megillető magasságokba emelni. Személyes meggyőződésem, hogy a föld mélyén rejtőző, a mi esetünkben bizonyítottan jégkorszaki, érintetlen, az emberi történelem minden szennyeződésétől mentes, fantasztikus ásványvíz világszínvonalú kincs a kezünkben. A területünkön lévő Veritas és Aqua Minera kutak alagutak a múltba. Számomra nem összemérhetőek a földfelszíni körforgásban részt vevő vagy éppen a szűrt és kezelt vizekkel. Ez utóbbit szívesen hagyom meg azoknak, akiknek nincs ilyen ásványvízkincs a kezükben, és mondjuk Floridában élnek.
Őszintén becsülöm az összes magyar ásványvizet, akár versenytársunk, akár nem, bármelyik fogyasztása kiváló döntés. A Veritas ásványvizet viszont elfogulatlanul is a világ egyik legnemesebb ásványvizének gondolom. Amellett, hogy kiegyensúlyozott ásványianyag-tartalommal bír, PH-értéke 8.0, ráadásul nátriumszegény diétához is alkalmas. Ilyen kombinációt a nemzetközi piacon sem könnyű találni. Nekem nem is sikerült.
A szakmával közös felelősségünk, hogy segítsük helyére kerülni a magyar ásványvizet a hazai fogyasztók értékrendjében. Hogy ez most nincs teljesen rendben, az abból is látszik, hogy Magyarországon a legolcsóbb a helyi ásványvíz a környező országokhoz képest.
Milyen kihívásokkal szembesülnek a piacon, és hogyan kezelik ezeket?
– Legyünk őszinték, a gazdasági körülmények számunkra is komoly kihívásokat támasztottak az elmúlt években. Azonban tavaly, a második félévben felállt egy teljesen új vezetőség, egy kiemelkedően szolgálatkész kereskedői csapat, egy rendkívül kreatív termékfejlesztési csoport, és mivel nálunk a marketing és az értékesítés ugyanannak az éremnek a két oldala, a kereskedőkkel szimbiózisban élő, élettel teli, nagyon ötletes digitális és trade marketing közösség. A pozitívan gondolkozó, jókedvű és ambícióval teli csapatunk mindent megtesz azért, hogy a szegmens fejlődjön, profitabilitása növekedjen, és pozitív ösztönzők legyünk minden piaci résztvevő számára. Szeretnénk, hogy aktív fellépésünkkel, értékesebb legyen a szegmens, és jókedvűbbek legyenek a fogyasztók.
Igazat mondani könnyű, csak elhitetni nehéz. A kihívás is ilyen egyszerű. A teljes vállalati közösségünk a gyártósorok mellett, a raktárakban, az irodákban, a telephely minden sarkán azon dolgozik nap mint nap, hogy megbízható partnerei legyünk a kereskedőknek, és sok örömteli pillanatot szerezzünk a fogyasztóinknak. Ehhez a munkához kéri megújult közösségünk a kereskedelmi partnerek megtisztelő bizalmát és támogatását. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A kígyó éve – Gasztronómiai várakozások
Rejtett lehetőségeket, nagy átalakulásokat, bölcs alkalmazkodást ígér a kínai asztrológia…
Tovább olvasom >Mit tartogat 2025 a magyar lakosság számára?
Hogyan tekintenek a magyarok az új évre? Milyen várakozásokkal vannak…
Tovább olvasom >Az FMCG a legderűlátóbb, de a kereskedelem többsége is jó évet vár
A Randstad 2025 januárjában megjelenő munkaerőpiaci trendkutatása biztató, de helyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb…
Tovább olvasom >#egészenén – a különbségek is összekötnek minket
Tizenkét országban indított #egészenén címmel új kommunikációs kampányt a dm.…
Tovább olvasom >Fenntarthatóan a földtől az asztalig
Nem kisebb vállalást tett globálisan a Nestlé 2025-re, minthogy alapvető…
Tovább olvasom >