A fogyasztók többsége szerint az AI növeli majd a pénzügyi csalások előfordulásának kockázatát
A pénzügyi visszaélések megelőzésére megoldásokat kínáló Abrigo új felmérése szerint az amerikaiak 90%-a aggódik a csalások számának növekedése miatt: minden második megkérdezett (51%) „rendkívül”, míg 39%-uk „valamelyest”. Tízből heten attól tartanak, hogy az AI fejlődése növeli a pénzügyi csalásra tett kísérletek számát, 74% pedig úgy véli, hogy az AI-jal ezek a kísérletek sikeresebbé is válnak.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
Az Abrigo felmérésében részt vevők közel fele (45%) számolt be arról, hogy esett már áldozatául pénzügyi csalásnak, leggyakrabban hitelkártyalopásnak (53%). Az áldozatok 24%-a 5000 dollárnál is többet veszített, és 16% pénzintézetet váltott emiatt.
A felmérés rámutatott, hogy az amerikaiak leginkább a hitelkártyalopástól tartanak, pedig a csekkhamisítás nagyobb fenyegetést jelent a bankok számára. //
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >