A fogyasztók többsége nincs tisztában az AI közreműködésével online vásárlás közben
A fogyasztók 71%-a nem veszi észre, hogy mesterséges intelligenciával (AI) találkozik online vásárlás közben, annak ellenére, hogy a legtöbben már vásároltak olyan kereskedőknél, akik AI-t használnak – állapította meg a Bain & Company.
A felmérés szerint tízből négy válaszadó (41%) az általa megbízhatónak tartott márkák esetében komfortosnak érzi a generatív AI használatát, és a többség optimista a technológia hatását illetően.
A kutatás rávilágított arra is, hogy a fogyasztók szerint az AI a felhasználói élményt leginkább a pontatlan termékinformációkkal és a nyilvánvaló hibákkal rontja.
Mint azt Merritt Robinson, a Bain Innovation & Design csapatának partnere és globális vezetője elmondta, az online vásárlási élmény az elmúlt évtizedekben rendkívül kifinomulttá vált, ezért a kereskedők generatív AI-jal kapcsolatos rövid távú prioritásainak az eddigi vásárlási szokások támogatására és és javítására kell összpontosítaniuk, nem pedig azok megváltoztatására.
Hozzátette, hogy a generatív AI eszközök jó, ha inkább passzív megoldásokra, mint például összegzett vélemények megjelenítésére fókuszálnak a termékoldalakon. Az AI szerepe a testreszabott tartalmakban, a természetesebb ügyfélkommunikációban és a proaktív előrejelző szolgáltatásokban rejlik, amelyek révén a kereskedők közvetlenebb és segítőbb módon tudnak kapcsolatot ápolni a vásárlókkal.
Retailcustomerexperience.com
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia a vásárlói hűség növelésére
Egy friss felmérés szerint a kereskedelmi szektorban működő vállalatok egyre…
Tovább olvasom >Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >AI-alapú, fenntartható kozmetikai formulák fejlesztésére társult az IBM és a L’Oréal
Fenntartható és hatékony kozmetikai termékek fejlesztésének elősegítése érdekében kezdett együttműködésbe…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csokoládépiac nehézségei: drágulás, fenntarthatósági kihívások és új trendek
A csokoládé hosszú ideje az egyik legkedveltebb édesség, azonban a…
Tovább olvasom >Új korszak a hulladékgazdálkodásban: szigorú szabályok jönnek az EPR és DRS rendszerekben
2025 áprilisától a hulladékgazdálkodás terén új korszak kezdődik Magyarországon. Az…
Tovább olvasom >Turizmus és energia: Új lendület Dél-Európának
A nemzetközi gazdasági gondolkodásban régóta meghatározó szerepet játszott a „globális…
Tovább olvasom >