A fogyasztók többsége nincs tisztában az AI közreműködésével online vásárlás közben
A fogyasztók 71%-a nem veszi észre, hogy mesterséges intelligenciával (AI) találkozik online vásárlás közben, annak ellenére, hogy a legtöbben már vásároltak olyan kereskedőknél, akik AI-t használnak – állapította meg a Bain & Company.
A felmérés szerint tízből négy válaszadó (41%) az általa megbízhatónak tartott márkák esetében komfortosnak érzi a generatív AI használatát, és a többség optimista a technológia hatását illetően.
A kutatás rávilágított arra is, hogy a fogyasztók szerint az AI a felhasználói élményt leginkább a pontatlan termékinformációkkal és a nyilvánvaló hibákkal rontja.
Mint azt Merritt Robinson, a Bain Innovation & Design csapatának partnere és globális vezetője elmondta, az online vásárlási élmény az elmúlt évtizedekben rendkívül kifinomulttá vált, ezért a kereskedők generatív AI-jal kapcsolatos rövid távú prioritásainak az eddigi vásárlási szokások támogatására és és javítására kell összpontosítaniuk, nem pedig azok megváltoztatására.
Hozzátette, hogy a generatív AI eszközök jó, ha inkább passzív megoldásokra, mint például összegzett vélemények megjelenítésére fókuszálnak a termékoldalakon. Az AI szerepe a testreszabott tartalmakban, a természetesebb ügyfélkommunikációban és a proaktív előrejelző szolgáltatásokban rejlik, amelyek révén a kereskedők közvetlenebb és segítőbb módon tudnak kapcsolatot ápolni a vásárlókkal.
Retailcustomerexperience.com
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >AI és SEO: Forradalmi változás küszöbén állnak a kkv-k
A legfrissebb, 2025-ös Previsible AI Traffic Report szerint öt hónap…
Tovább olvasom >2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >