A fogyasztók többsége nincs tisztában az AI közreműködésével online vásárlás közben
A fogyasztók 71%-a nem veszi észre, hogy mesterséges intelligenciával (AI) találkozik online vásárlás közben, annak ellenére, hogy a legtöbben már vásároltak olyan kereskedőknél, akik AI-t használnak – állapította meg a Bain & Company.
A felmérés szerint tízből négy válaszadó (41%) az általa megbízhatónak tartott márkák esetében komfortosnak érzi a generatív AI használatát, és a többség optimista a technológia hatását illetően.
A kutatás rávilágított arra is, hogy a fogyasztók szerint az AI a felhasználói élményt leginkább a pontatlan termékinformációkkal és a nyilvánvaló hibákkal rontja.
Mint azt Merritt Robinson, a Bain Innovation & Design csapatának partnere és globális vezetője elmondta, az online vásárlási élmény az elmúlt évtizedekben rendkívül kifinomulttá vált, ezért a kereskedők generatív AI-jal kapcsolatos rövid távú prioritásainak az eddigi vásárlási szokások támogatására és és javítására kell összpontosítaniuk, nem pedig azok megváltoztatására.
Hozzátette, hogy a generatív AI eszközök jó, ha inkább passzív megoldásokra, mint például összegzett vélemények megjelenítésére fókuszálnak a termékoldalakon. Az AI szerepe a testreszabott tartalmakban, a természetesebb ügyfélkommunikációban és a proaktív előrejelző szolgáltatásokban rejlik, amelyek révén a kereskedők közvetlenebb és segítőbb módon tudnak kapcsolatot ápolni a vásárlókkal.
Retailcustomerexperience.com
Kapcsolódó cikkeink
Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >