A fogyasztók többsége nincs tisztában az AI közreműködésével online vásárlás közben
A fogyasztók 71%-a nem veszi észre, hogy mesterséges intelligenciával (AI) találkozik online vásárlás közben, annak ellenére, hogy a legtöbben már vásároltak olyan kereskedőknél, akik AI-t használnak – állapította meg a Bain & Company.
A felmérés szerint tízből négy válaszadó (41%) az általa megbízhatónak tartott márkák esetében komfortosnak érzi a generatív AI használatát, és a többség optimista a technológia hatását illetően.
A kutatás rávilágított arra is, hogy a fogyasztók szerint az AI a felhasználói élményt leginkább a pontatlan termékinformációkkal és a nyilvánvaló hibákkal rontja.
Mint azt Merritt Robinson, a Bain Innovation & Design csapatának partnere és globális vezetője elmondta, az online vásárlási élmény az elmúlt évtizedekben rendkívül kifinomulttá vált, ezért a kereskedők generatív AI-jal kapcsolatos rövid távú prioritásainak az eddigi vásárlási szokások támogatására és és javítására kell összpontosítaniuk, nem pedig azok megváltoztatására.
Hozzátette, hogy a generatív AI eszközök jó, ha inkább passzív megoldásokra, mint például összegzett vélemények megjelenítésére fókuszálnak a termékoldalakon. Az AI szerepe a testreszabott tartalmakban, a természetesebb ügyfélkommunikációban és a proaktív előrejelző szolgáltatásokban rejlik, amelyek révén a kereskedők közvetlenebb és segítőbb módon tudnak kapcsolatot ápolni a vásárlókkal.
Retailcustomerexperience.com
Kapcsolódó cikkeink
A cégek kétharmada tervez AI automatizációs projekteket 2025-ben
Az idei év legjelentősebb technológiai fókuszterületei az AI, az üzleti…
Tovább olvasom >Mélybe zuhant a magyar cégek digitális átalakulási mutatója
A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a…
Tovább olvasom >Bemutatkozik az SAP Business Data Cloud: újabb lendület az AI-ban
Az SAP a mai napon bejelentette legújabb, úttörő megoldását, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >