A fogyasztók többsége nincs tisztában az AI közreműködésével online vásárlás közben

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 01. 17. 09:04

A fogyasztók 71%-a nem veszi észre, hogy mesterséges intelligenciával (AI) találkozik online vásárlás közben, annak ellenére, hogy a legtöbben már vásároltak olyan kereskedőknél, akik AI-t használnak – állapította meg a Bain & Company.

A felmérés szerint tízből négy válaszadó (41%) az általa megbízhatónak tartott márkák esetében komfortosnak érzi a generatív AI használatát, és a többség optimista a technológia hatását illetően.

A kutatás rávilágított arra is, hogy a fogyasztók szerint az AI a felhasználói élményt leginkább a pontatlan termékinformációkkal és a nyilvánvaló hibákkal rontja.

Mint azt Merritt Robinson, a Bain Innovation & Design csapatának partnere és globális vezetője elmondta, az online vásárlási élmény az elmúlt évtizedekben rendkívül kifinomulttá vált, ezért a kereskedők generatív AI-jal kapcsolatos rövid távú prioritásainak az eddigi vásárlási szokások támogatására és és javítására kell összpontosítaniuk, nem pedig azok megváltoztatására.

Hozzátette, hogy a generatív AI eszközök jó, ha inkább passzív megoldásokra, mint például összegzett vélemények megjelenítésére fókuszálnak a termékoldalakon. Az AI szerepe a testreszabott tartalmakban, a természetesebb ügyfélkommunikációban és a proaktív előrejelző szolgáltatásokban rejlik, amelyek révén a kereskedők közvetlenebb és segítőbb módon tudnak kapcsolatot ápolni a vásárlókkal.

Retailcustomerexperience.com

Kapcsolódó cikkeink