A fogyasztók többet fizetnének a biztonságért
A vásárlók több mint háromnegyede hajlandó lenne felárat fizetni olyan termékekért, amelyek a legszigorúbb biztonsági előírások szerint készültek – állapítja meg a TÜV SÜD minőségirányítási cég kutatása.
A felmérésben 5000 embert kérdeztek meg Kínában, Indiában, Japánban, az Egyesült Királyságban és az USA-ban, a megkérdezettek 77%-a nyilatkozott úgy, hogy hajlandó lenne átlagosan 16%-os prémiumdíjat fizetni a „példás” biztonsági tanúsítvánnyal ellátott termékekért.
A warc által idézett tanulmány szerint a megkérdezettek 63%-a egyetértett azzal, hogy a termékbiztonság „nagyon fontos” számára, 2007-ben még csak 47% gondolta így.
A beszerzési csatorna azonban döntő lehet, hiszen a válaszadók 57%-kal nagyobb arányban fejezték ki aggodalmukat az interneten vásárolt termékek biztonsága iránt, a boltokban vásárolt árukhoz képest.
A vásárlók 29%-a számolt be arról, hogy nem értette meg a termék biztonsági címkéjét, míg 51%-uk használt az utóbbi öt évben legalább egy olyan terméket, amelyről kiderült, hogy nem biztonságos.
A legnagyobb aggodalmat a termékek élei által okozott vágások keltették (24%), az allergiás reakciók 21%-os, míg a termékdesign okozta sérülések 18%-os arányban borzolták a fogyasztók kedélyeit.
A vásárlók 58%-a nem hisz abban, hogy a kormányok kellően szigorúan lépnek fel azokkal a vállalatokkal szemben, amelyek nem felelnek meg a minőségi előírásoknak.
A TÜV SÜD 500 vállalatvezető körében is végzett kutatást, amelyben megállapította, hogy a cégek szerint átlagosan 19%-kal növelni kellene a termelési költségeket ahhoz, hogy megfelelhessenek a legjobb biztonsági előírásoknak. A társaság szerint a vállalatok túlbecsülik a szükséges arányt. A cégek 56%-os többsége nyilatkozott úgy, hogy még mindig nem tudja nyomon követni termékeinek összes elemét az ellátási láncban, és 47%-uk nem tudta garantálni a biztonsági követelményeket ezen ok miatt. (Marketinginfo.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >