A fogyasztók többet fizetnének a biztonságért

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 03. 18. 11:21

A vásárlók több mint háromnegyede hajlandó lenne felárat fizetni olyan termékekért, amelyek a legszigorúbb biztonsági előírások szerint készültek – állapítja meg a TÜV SÜD minőségirányítási cég kutatása.

A felmérésben 5000 embert kérdeztek meg Kínában, Indiában, Japánban, az Egyesült Királyságban és az USA-ban, a megkérdezettek 77%-a nyilatkozott úgy, hogy hajlandó lenne átlagosan 16%-os prémiumdíjat fizetni a „példás” biztonsági tanúsítvánnyal ellátott termékekért.

A warc által idézett tanulmány szerint a megkérdezettek 63%-a egyetértett azzal, hogy a termékbiztonság „nagyon fontos” számára, 2007-ben még csak 47% gondolta így.

A beszerzési csatorna azonban döntő lehet, hiszen a válaszadók 57%-kal nagyobb arányban fejezték ki aggodalmukat az interneten vásárolt termékek biztonsága iránt, a boltokban vásárolt árukhoz képest.

A vásárlók 29%-a számolt be arról, hogy nem értette meg a termék biztonsági címkéjét, míg 51%-uk használt az utóbbi öt évben legalább egy olyan terméket, amelyről kiderült, hogy nem biztonságos.

A legnagyobb aggodalmat a termékek élei által okozott vágások keltették (24%), az allergiás reakciók 21%-os, míg a termékdesign okozta sérülések 18%-os arányban borzolták a fogyasztók kedélyeit.

A vásárlók 58%-a nem hisz abban, hogy a kormányok kellően szigorúan lépnek fel azokkal a vállalatokkal szemben, amelyek nem felelnek meg a minőségi előírásoknak.

A TÜV SÜD 500 vállalatvezető körében is végzett kutatást, amelyben megállapította, hogy a cégek szerint átlagosan 19%-kal növelni kellene a termelési költségeket ahhoz, hogy megfelelhessenek a legjobb biztonsági előírásoknak. A társaság szerint a vállalatok túlbecsülik a szükséges arányt. A cégek 56%-os többsége nyilatkozott úgy, hogy még mindig nem tudja nyomon követni termékeinek összes elemét az ellátási láncban, és 47%-uk nem tudta garantálni a biztonsági követelményeket ezen ok miatt. (Marketinginfo.hu)

Kapcsolódó cikkeink