A fogyasztók harmada a környezeti hatások alapján választ élelmiszert egy felmérés szerint
Magyarországon a fogyasztók már nemcsak az árak alapján választanak élelmiszert, 36 százalékuk a környezeti hatásokat is figyelembe veszi – közölte a Danone Magyarország Kft. reprezentatív felmérése alapján az MTI-vel hétfőn.

A fogyasztók 36 százaléka a környezeti hatások alapján választ élelmiszert
A felmérés szerint a fiatalabbak különösen figyelnek a fenntarthatóságra, amit a 35 év alattiak majdnem fele említett vásárlási szempontként.
A környezet mellett az egészség védelme és az etikai szempontok is befolyásolhatják a fogyasztási szokásokat, a megkérdezettek több mint ötöde például ilyen okokból hajlandó volna kevesebb húst enni. A válaszadók 94 százaléka nem követ olyan étrendet, amely korlátozná a húsfogyasztást, 88 százalék hetente legalább egyszer-kétszer eszik húst, miközben növényi alapú terméket csak 29 százalékuk. Alkalmi fogyasztóként, vagyis heti rendszerességnél ritkábban is csak 28 százalék vesz ilyen élelmiszereket.
A Danone Magyarország Kft. megbízásából készült felmérésben 18 és 65 év közötti vásárlókat kérdeztek meg. Az 500 fős minta korra, nemre, régióra reprezentatív – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KPMG CEO Outlook 2025: Újratervezett bizalom
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Többet főznének az X- és Y-generációk tagjai
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Pekó László: „A Coop nemcsak hálózat, hanem életforma – immár 30 éve”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Megvannak az Év Kereskedője 2025 nyertesei
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H: jelentős áresés a sertéspiacon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
