A fogyasztók elégedetlenek a kiskereskedelmi szállítás fenntarthatóságával
A Descartes Systems Group, a kereskedelemben a logisztika-intenzív vállalkozások egyesítésének globális vezetője közzétette a „Kiskereskedők” című felmérés eredményeit: A felmérés a fogyasztóknak a kiskereskedők szállítási tevékenységével kapcsolatos fenntarthatósági gyakorlatáról alkotott véleményét vizsgálta.

A tanulmány elemzi a kiskereskedők szállítási tevékenységének fenntarthatóságával kapcsolatos fogyasztói hangulatot
A kilenc európai országban, Kanadában és az Egyesült Államokban több mint 8000 fogyasztó bevonásával készült tanulmány a kiskereskedők és a logisztikai szervezetek számára fontos információkat nyújt arról, hogy a fogyasztók vásárlási és szállítási döntéseikben milyen fontos szerepet játszik a fenntarthatóság, és hogy a szempontok életkor és földrajzi elhelyezkedés szerint hogyan változnak.
A felmérés szerint a fogyasztók mindössze 38%-a érezte úgy, hogy a kiskereskedők jól végzik a fenntartható szállítási gyakorlatok alkalmazását. Több mint 50% azonban jelezte, hogy eléggé/nagyon érdeklődik a környezetbarát szállítási módszerek iránt, 54% pedig hajlandó lenne hosszabb átfutási időt elfogadni egy környezetbarát szállításért.
A tanulmány elemzi a kiskereskedők szállítási tevékenységének fenntarthatóságával kapcsolatos fogyasztói hangulatot, azt, hogy ez hogyan befolyásolja a vásárlási döntéseket, hogyan értékelik a fogyasztók a kiskereskedők szállítási fenntarthatósági erőfeszítéseit, mely árukra van a legnagyobb hatással a fenntartható szállítási teljesítmény, és hogyan szeretnék a fogyasztók az árukat átvenni. Ezen túlmenően azt is vizsgálja, hogy a fogyasztók milyen változtatásokat hajlandóak végrehajtani a vásárlási és szállítási döntésekben a környezetvédelem érdekében. Végül betekintést nyújt abba, hogy a fenntartható szállítás fontossága hogyan változik geodemográfiai tényezők szerint, a geodemográfiai jellemzők hatása a vásárlói magatartásra, a fogyasztók szállítási döntései, valamint a kiskereskedők fenntartható szállítási erőfeszítéseivel kapcsolatos fogyasztói elvárások a jövőben.
„Sok kiskereskedő elköveti azt a hibát, hogy a házhozszállítás fenntarthatóságát egy újabb fogyasztói kihívásnak tekinti, ahelyett, hogy lehetőséget kínálna a piaci részesedés megszerzésére, a szállítási költségek csökkentésére és a környezetvédelemre” – mondta Chris Jones, a Descartes ipari és szolgáltatási üzletágának EVP-je. „A tanulmány azt mutatja, hogy sok fogyasztó inkább azoktól a kiskereskedőktől vásárol többet, akiknek kiváló fenntartható szállítási gyakorlata van, és olyan környezetbarát szállítási lehetőségeket választanak, amelyek egyszerre csökkentik a környezeti terhelést és a szállítási költségeket.”
Kapcsolódó cikkeink
Átadták a Nestlé napelemparkját Szerencsen
Szerencsen átadták a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és…
Tovább olvasom >Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >