A fogyasztók elégedetlenek a kiskereskedelmi szállítás fenntarthatóságával
A Descartes Systems Group, a kereskedelemben a logisztika-intenzív vállalkozások egyesítésének globális vezetője közzétette a „Kiskereskedők” című felmérés eredményeit: A felmérés a fogyasztóknak a kiskereskedők szállítási tevékenységével kapcsolatos fenntarthatósági gyakorlatáról alkotott véleményét vizsgálta.

A tanulmány elemzi a kiskereskedők szállítási tevékenységének fenntarthatóságával kapcsolatos fogyasztói hangulatot
A kilenc európai országban, Kanadában és az Egyesült Államokban több mint 8000 fogyasztó bevonásával készült tanulmány a kiskereskedők és a logisztikai szervezetek számára fontos információkat nyújt arról, hogy a fogyasztók vásárlási és szállítási döntéseikben milyen fontos szerepet játszik a fenntarthatóság, és hogy a szempontok életkor és földrajzi elhelyezkedés szerint hogyan változnak.
A felmérés szerint a fogyasztók mindössze 38%-a érezte úgy, hogy a kiskereskedők jól végzik a fenntartható szállítási gyakorlatok alkalmazását. Több mint 50% azonban jelezte, hogy eléggé/nagyon érdeklődik a környezetbarát szállítási módszerek iránt, 54% pedig hajlandó lenne hosszabb átfutási időt elfogadni egy környezetbarát szállításért.
A tanulmány elemzi a kiskereskedők szállítási tevékenységének fenntarthatóságával kapcsolatos fogyasztói hangulatot, azt, hogy ez hogyan befolyásolja a vásárlási döntéseket, hogyan értékelik a fogyasztók a kiskereskedők szállítási fenntarthatósági erőfeszítéseit, mely árukra van a legnagyobb hatással a fenntartható szállítási teljesítmény, és hogyan szeretnék a fogyasztók az árukat átvenni. Ezen túlmenően azt is vizsgálja, hogy a fogyasztók milyen változtatásokat hajlandóak végrehajtani a vásárlási és szállítási döntésekben a környezetvédelem érdekében. Végül betekintést nyújt abba, hogy a fenntartható szállítás fontossága hogyan változik geodemográfiai tényezők szerint, a geodemográfiai jellemzők hatása a vásárlói magatartásra, a fogyasztók szállítási döntései, valamint a kiskereskedők fenntartható szállítási erőfeszítéseivel kapcsolatos fogyasztói elvárások a jövőben.
„Sok kiskereskedő elköveti azt a hibát, hogy a házhozszállítás fenntarthatóságát egy újabb fogyasztói kihívásnak tekinti, ahelyett, hogy lehetőséget kínálna a piaci részesedés megszerzésére, a szállítási költségek csökkentésére és a környezetvédelemre” – mondta Chris Jones, a Descartes ipari és szolgáltatási üzletágának EVP-je. „A tanulmány azt mutatja, hogy sok fogyasztó inkább azoktól a kiskereskedőktől vásárol többet, akiknek kiváló fenntartható szállítási gyakorlata van, és olyan környezetbarát szállítási lehetőségeket választanak, amelyek egyszerre csökkentik a környezeti terhelést és a szállítási költségeket.”
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >