A fogyasztók elégedetlenek a kiskereskedelmi szállítás fenntarthatóságával
A Descartes Systems Group, a kereskedelemben a logisztika-intenzív vállalkozások egyesítésének globális vezetője közzétette a „Kiskereskedők” című felmérés eredményeit: A felmérés a fogyasztóknak a kiskereskedők szállítási tevékenységével kapcsolatos fenntarthatósági gyakorlatáról alkotott véleményét vizsgálta.
A kilenc európai országban, Kanadában és az Egyesült Államokban több mint 8000 fogyasztó bevonásával készült tanulmány a kiskereskedők és a logisztikai szervezetek számára fontos információkat nyújt arról, hogy a fogyasztók vásárlási és szállítási döntéseikben milyen fontos szerepet játszik a fenntarthatóság, és hogy a szempontok életkor és földrajzi elhelyezkedés szerint hogyan változnak.
A felmérés szerint a fogyasztók mindössze 38%-a érezte úgy, hogy a kiskereskedők jól végzik a fenntartható szállítási gyakorlatok alkalmazását. Több mint 50% azonban jelezte, hogy eléggé/nagyon érdeklődik a környezetbarát szállítási módszerek iránt, 54% pedig hajlandó lenne hosszabb átfutási időt elfogadni egy környezetbarát szállításért.
A tanulmány elemzi a kiskereskedők szállítási tevékenységének fenntarthatóságával kapcsolatos fogyasztói hangulatot, azt, hogy ez hogyan befolyásolja a vásárlási döntéseket, hogyan értékelik a fogyasztók a kiskereskedők szállítási fenntarthatósági erőfeszítéseit, mely árukra van a legnagyobb hatással a fenntartható szállítási teljesítmény, és hogyan szeretnék a fogyasztók az árukat átvenni. Ezen túlmenően azt is vizsgálja, hogy a fogyasztók milyen változtatásokat hajlandóak végrehajtani a vásárlási és szállítási döntésekben a környezetvédelem érdekében. Végül betekintést nyújt abba, hogy a fenntartható szállítás fontossága hogyan változik geodemográfiai tényezők szerint, a geodemográfiai jellemzők hatása a vásárlói magatartásra, a fogyasztók szállítási döntései, valamint a kiskereskedők fenntartható szállítási erőfeszítéseivel kapcsolatos fogyasztói elvárások a jövőben.
„Sok kiskereskedő elköveti azt a hibát, hogy a házhozszállítás fenntarthatóságát egy újabb fogyasztói kihívásnak tekinti, ahelyett, hogy lehetőséget kínálna a piaci részesedés megszerzésére, a szállítási költségek csökkentésére és a környezetvédelemre” – mondta Chris Jones, a Descartes ipari és szolgáltatási üzletágának EVP-je. „A tanulmány azt mutatja, hogy sok fogyasztó inkább azoktól a kiskereskedőktől vásárol többet, akiknek kiváló fenntartható szállítási gyakorlata van, és olyan környezetbarát szállítási lehetőségeket választanak, amelyek egyszerre csökkentik a környezeti terhelést és a szállítási költségeket.”
Kapcsolódó cikkeink
A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >KPMG: a magyarországi nagyvállalatok 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági jelentést
A legnagyobb 100 magyarországi nagyvállalat 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >