A fogyasztók 84%-a a pozitív szájreklámra emlékszik
A trnd friss tanulmánya szerint a fogyasztók termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban leginkább pozitív szájreklám élményeket idéznek fel. A trnd segítségével már közel egy éve lehetősége nyílik nagyvállalatoknak Magyarországon is a Word-of-Mouth-t (WOM)/szájreklámot mint média csatornát igénybe venniük.
Fogyasztói beszélgetéseket foglalhatnak tervezhető és mérhető módon. A trnd annak érdekében, hogy még jobban megértse, hogyan működik a WOM Magyarországon, kutatást végzett, saját felhasználó adatbázisán. A kutatás célja az volt, hogy fény derüljön arra, hogy milyen termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos információkra emlékeznek leginkább a magyar fogyasztók, milyen a pozitív és a negatív szájreklám súlya, és hogyan terjednek ezek az információk. A tanulmány a trnd felhasználók között végzett 2011 év végi online kérdőív alapján készült, 1,628 kitöltő válaszainak feldolgozásával.
A résztvevők 82%-a nő, átlagéletkoruk 35 év volt. Legfontosabb tanulságok: A termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos beszélgetések 67%-a a valós életben történik. Az online létrejövő WOM aránya Magyarországon ugyan magasabb (31%) mint más országokban, de még így is jóval a valós életben létrejövő beszélgetések után következik. Az online WOM a kutatásban résztvevők visszajelzése alapján alapvetően személyes forrásból származik, ami azt jelenti, hogy az interneten kapott termékajánlások és visszajelzések is túlnyomó többségben ismerőstől származnak. A szájreklám beszélgetéseket leginkább ösztönző termék kategóriák a kozmetikumok, az egészség témakörébe tartozó termékek, és az élelmiszerek.
A kérdőívet kitöltők 84%-a pozitív szájreklámot idézett fel. Mindössze 7% volt azoknak a száma, akik valamilyen negatív élményről számoltak be. A gyártók számára szintén érdekes információ lehet, hogy a pozitív szájreklám sokkal virálisabb, azaz jobban terjed, mint a negatív szájreklám. A pozitív üzenetek 66%-a került továbbadásra, míg a negatív tapasztalatok mindössze 33%-a. Megállapítható tehát, hogy szívesebben adunk tovább pozitív élményt és tapasztalatot, mint negatívat. A gyártóknak tehát nem kell félniük a WOM tudatos használatától, hiszen a fogyasztóik nyitottabbak a pozitív üzenetek befogadására és továbbadására. A WOM tudatos használatával hiteles és őszinte kommunikációs csatorna áll a rendelkezésükre.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >