A fogyasztók 47 százaléka „azt eszi, ami finom”
Érdekesen alakult a snack-ipar helyzete az elmúlt években: az egy vevőre eső vásárlások száma 2005 óta folyamatosan csökkent, 2008 utolsó hónapjaiban fellendülés következett be.
Az egészséges alapanyagokból készült snackeket ugyan kevésbé érintették a változások, mindenesetre múlt év második felében jelentős fellendülés következett be a snack-iparban. A változás szakértők szerint betudható annak, hogy gazdasági válság idején az emberek az utazásra és egyéb luxustevékenységekre szánt pénzt élelmiszerre fordítják.
Meglepő módon a fellendülés a magas koleszterintartalmú, nem feltétlenül egészséges snackeket érintette elsősorban. Ezek az élelmiszerek a piac háromnegyedét teszik ki. Sally Lyons Wyatt, az amerikai Information Resources Inc. (IRI). vásárlói szokásokat vizsgáló főmunkatársa ezt a jelenséget a következőképp magyarázta: „Az emberek továbbra is szeretnének kényelmesen élni és néha megjutalmazni magukat a nap végén. A fogyasztók 47 százaléka „azt eszi, ami finom”, és csak a többiek teszik le voksukat olyan árucikk mellett, ami egészséges.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >