A fogyasztók 47 százaléka „azt eszi, ami finom”
Érdekesen alakult a snack-ipar helyzete az elmúlt években: az egy vevőre eső vásárlások száma 2005 óta folyamatosan csökkent, 2008 utolsó hónapjaiban fellendülés következett be.
Az egészséges alapanyagokból készült snackeket ugyan kevésbé érintették a változások, mindenesetre múlt év második felében jelentős fellendülés következett be a snack-iparban. A változás szakértők szerint betudható annak, hogy gazdasági válság idején az emberek az utazásra és egyéb luxustevékenységekre szánt pénzt élelmiszerre fordítják.
Meglepő módon a fellendülés a magas koleszterintartalmú, nem feltétlenül egészséges snackeket érintette elsősorban. Ezek az élelmiszerek a piac háromnegyedét teszik ki. Sally Lyons Wyatt, az amerikai Information Resources Inc. (IRI). vásárlói szokásokat vizsgáló főmunkatársa ezt a jelenséget a következőképp magyarázta: „Az emberek továbbra is szeretnének kényelmesen élni és néha megjutalmazni magukat a nap végén. A fogyasztók 47 százaléka „azt eszi, ami finom”, és csak a többiek teszik le voksukat olyan árucikk mellett, ami egészséges.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >