A fogyasztóink elégedettsége társaságunk eredményességének záloga
Az elmúlt időszakban számos változás történt a földgázpiacon. A magyarországi gázpiac liberalizációjával a piac egyes szegmenseiben egyre erőteljesebb a verseny, amelynek a FŐGÁZ-csoport aktív és eredményes résztvevője. A társaság vezérigazgatójával, Dr. Bakonyi Tiborral beszélgettünk arról, hogy a cégcsoport milyen lépéseket tett és tesz piaci pozíciójuk további erősítése és a növekvő fogyasztói igények kielégítése érdekében. E beszélgetés legfontosabb gondolatait foglaltuk össze az alábbiakban.Versenyre és fogyasztóinkra fókuszálva
A vezérigazgató szerint a FŐGÁZ a több mint másfél évszázados működése során valódi partnerévé vált fogyasztóinak, mindig megfelelt az új és új kihívásoknak és elvárásoknak.
Az elmúlt időszak nagyon mozgalmas volt, hiszen a cég olyan szolgáltatásokat nyújt, amely szolgáltatások és az ehhez kapcsolódó termékek üzleti lehetőségeit a világpiaci tendenciák erősen befolyásolják. A magyarországi piac liberalizációjának folyamata számos új feladat elé állította a menedzsmentet és a cégcsoport dolgozóit. A cég élete felgyorsult és összetettebbé vált.
E folyamatok eredményeként a társaság – a folyamatos és biztonságos földgázszolgáltatáson túl – innovatív és versenyképes termékekkel és szolgáltatásokkal kíván megfelelni a növekvő fogyasztói elvárásoknak. Már 2009 első felében három új szolgáltatást vezetett be a FŐGÁZ. Mindhárom szolgáltatás a biztonságosabb, kényelmesebb és takarékosabb földgázfelhasználást célozza meg, és teszi elérhetővé a fogyasztók számára.
A „GÁZŐRZŐK” nevű szolgáltatást február eleje óta rendelhetik meg a fogyasztók. Ez egy havidíjas karbantartási szolgáltatás, egy éven belül egy alkalommal vehető igénybe, és a fogyasztók gázkészülékeinek évenként egyszeri tisztítását, karbantartását és állapotfelmérését tartalmazza szakképzett szerelők közreműködésével. Előnyt jelent továbbá fogyasztóink számára, hogy az évenkénti rendszeres karbantartás akár 5 százalék energiamegtakarítást is eredményezhet! Mindannyiunk közös érdeke – állítja a vezérigazgató –, hogy energiafelhasználó berendezéseink jobb hatásfokkal működjenek és az ezáltal elérhető megtakarítás realizálható legyen, a készülékek meghibásodása és az ebből származó balesetek száma pedig csökkenjen.
A másodikként bevezetett szolgáltatás, a Korszerű Otthon Hitel, egy kezes és ingatlanfedezet nélkül nyújtott hitelkonstrukció. A Magyar Cetelem Bank Zrt.-vel közösen létrehozott új szolgáltatás igénybevételével az ügyfelek 300 ezer és 5 millió forint közötti hitelt vehetnek fel otthonuk fűtésrendszerének, nyílászáróinak, szigetelésének korszerűsítésére, otthonuk felújítására. Az ügyfelek számára fontos információ, hogy a fűtési rendszer korszerűsítése, a nyílászárók cseréje és a homlokzat megfelelő hőszigetelése esetén akár 40 százalékos energiamegtakarítás is elérhető!
A cégcsoport harmadik szolgáltatása a Budapest Bank és a FŐGÁZ együttműködésében kialakított FŐGÁZ Kártya, amely korlátozás nélkül felhasználható, egyénre szabott hitelkerettel rendelkező hitelkártya, ami számlafizetésre és készpénzfelvételre is használható, belföldön és külföldön egyaránt. A fogyasztók jelentős összeggel csökkenthetik gázszámlájuk összegét a FŐGÁZ Kártya használatával. A kártyához csoportos beszedési megbízás is tartozik, ezért a számla kiegyenlítése automatikus. Sőt, a kényelem és a megtakarítás tovább fokozható, mert a FŐGÁZ Kártyával történő vásárlásokra és az egyéb csoportos beszedési megbízással kiegyenlített számlákra további kedvezmény jár. „Így a FŐGÁZ Kártya birtokosa sok ezer forintot spórolhat éves szinten” mondta el Dr. Bakonyi Tibor. A várható megtakarítás összege akár ki is számolható a társaság weboldalán található FŐGÁZ Kártya kalkulátor segítségével.
Ezen új szolgáltatások mellett további újításokkal is találkozhatnak a társaság ügyfelei, amelyek a kényelmes ügyintézést teszik lehetővé. Év eleje óta telefonon és interneten keresztül biztosítják az ügyfélszolgálatokra történő előzetes időpontfoglalás lehetőségét. Így a fogyasztók kényelmesen, sorban állás nélkül intézhetik ügyeiket, a hét egy napján pedig hosszított nyitvatartási renddel fogadják ügyfeleiket.
Folyamatos az ügyfélkapcsolati csatornák fejlesztése, az elektronikus ügyintézésben rejlő lehetőségek minél teljesebb körű kihasználása is. A társaság idén nyáron aktiválta új, online ügyfélszolgálati rendszerét, amely a www.fogaz.hu oldalról érhető el, hogy a fogyasztók a nap 24 órájában bárhonnan kényelmesen és gyorsan intézhessék ügyeiket.
Az ügyfélszolgálati rendszer folyamatosan fejlődik, az ügyintézési lehetőségek bővülnek.
Talán az eddigiekből is kiderül – hívta fel a figyelmet Dr. Bakonyi Tibor –, hogy az ügyfelek magas színvonalon történő kiszolgálását kiemelt fontossággal kezeli a FŐGÁZ. Erre irányuló törekvéseik visszajelzéseként az idén májusban megkapták a Business Superbrands 2009 minősítést, és így bekerültek a legjobb üzleti márkák közé. A cégcsoport büszke rá, hogy megkapta ezt a státust, hiszen a díj a minőséget és megbízhatóságot ismeri el, visszaigazolva és megerősítve egy több mint 150 éves törekvést.
A FŐGÁZ a környezettudatos gondolkodásmód és technológia elkötelezett híve
A fent említett tudásra, tapasztalatra építve, a modern kor követelményeire rímelő technológiával és infrastruktúrával törekszik a cégcsoport az innovatív, az ügyfelek hagyományos és új igényeinek megfelelő, ugyanakkor minél inkább környezetkímélő technológiák bemutatására, alkalmazására és elterjesztésére. Ennek keretében említette a vezérigazgató például a CNG (Compressed Natural Gas) projektet is, amit 2008-ban indítottak el, és amely rövid idő eltelte után határozottan sikeresnek bizonyult.
2008 júniusában a társaság kutatás-fejlesztési szerződést írt alá a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Járművek és Járműhajtások Tudásközpontjával a földgázüzemű járművek vizsgálatáról. Az elkészült kutatási jelentés bizonyítja a CNG-járművek jelentős környezetvédelmi előnyeit. A CNG-üzemű autók, szemben a hagyományos benzin és gázolaj üzemanyaggal működő gépjárművekkel, a környezetet jobban kímélik és gazdaságosak is egyben. Közismert, hogy a földgáz üzemanyag előnyei különösen a városi használat során jelentkeznek.
Egy klasszikussá vált idézet szerint „a Földet nem őseinktől örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön.” Környezetünk megóvását a jövő generációja számára kiemelt feladatának tekinti a FŐGÁZ. Dr. Bakonyi Tibor úgy gondolja, hogy az energiaipar meghatározó szereplőjeként, tevékenységükkel elősegíthetik a környezettudatos gondolkodásmód és viselkedés minél szélesebb körben történő elterjedését. Törekvéseiket és elkötelezettségüket nemcsak szavak, hanem konkrét gyakorlati lépések is bizonyítják.
A kutatással párhuzamosan, pilot-projekt keretében központi telephelyükön üzembe helyeztek egy kisteljesítményű CNG lassútöltő berendezést, amely jelenleg a társaságnál szolgálatot teljesítő gyári, földgázüzemű járművek üzemanyag-ellátását szolgálja.
A projekt következő lépése az volt, hogy 2009 áprilisában a társaság hat fővárosi céggel írt alá szándéknyilatkozatot, amelyben a cégek kifejezték együttműködési szándékukat a földgázüzemű (CNG) járműhasználat budapesti infrastruktúrájának megteremtésében, fejlesztésében, kiterjesztésének támogatásában. Elhatározták, hogy közösen fellépnek a környezetbarát üzemanyag ismertté tételében, előnyeinek hangsúlyozásában Budapest légszennyezettségének csökkentése és ezzel a tisztább, élhetőbb környezet megteremtése érdekében.
A FŐGÁZ szeretné a CNG-autókat minél több helyen bemutatni és ezáltal minél szélesebb körben ismertté tenni. Erőfeszítéseik eredményeként a társaság az idei évben elnyerte a Greenexpo 2009 Innovációs Díjat, a környezetbarát közlekedés népszerűsítésében felvállalt szerepéért. Az elismerés a vállalkozás eredményességét igazolja, valamint megerősíti a projektben dolgozókat, hogy a továbbiakban is érdemes foglalkozni a környezetvédelmi előnyöket biztosító technológiák megismertetésével.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >