A fogyasztói magatartás változását a „digitális bennszülöttek” mozgatják Ázsiában
Jelentős átalakuláson megy keresztül az ázsiai kiskereskedelmi szektor, amelyet a digitális bennszülöttek és az új technológiák bevezetése ösztönöz – véli Hugo Texier, a Roland Berger ázsiai részlegének fogyasztási cikkekkel és kiskereskedelemmel foglalkozó partnere.
A szakember szerint a fogyasztói magatartás változása elsősorban azoknak a digitális bennszülötteknek tudható be, akik 2023-ban a fogyasztás mintegy 50%-át adták. Ez a demográfiai változás a digitális technológia mélyebb integrációját teszi szükségessé, ami egyben hatással van arra, miként gondolják újra a márkák és a kiskereskedők a fizikai üzletek szerepét.
– A vásárlók könnyen váltanak az offline világból az online világba, ami arra készteti a márkákat és a kiskereskedőket, hogy újragondolják az üzletek szerepét a vásárlói úton, minek eredményeképpen a termékek beszerzésének helye a márkák megtapasztalásának és a velük való találkozásnak a helyévé válik – fejtette ki Texier egy a Retail Asia oldalán megjelent videóinterjúban.
Ez a folyamat egy szélesebb körű tendenciát tükröz Ázsiában, amely kiemelkedik a digitalizáció nagyfokú elterjedtségével és a globális átlagnál kétszer magasabb e-kereskedelmi növekedési rátájával. Texier úgy látja, hogy az egyre inkább tartalomvezéreltté váló e-kereskedelem aránya 2025-re várhatóan eléri az 1 billió USD-t.
Az olyan országokban, mint Kína, India, Indonézia és Malajzia, magas a helyi és regionális szereplők penetrációja, és nagymértékben ők alakítják a piaci környezetet. Texier ebben az ökoszisztémában a helyi szereplők, így a piacterek, a digitális fizetési rendszerek és az influencerek növekvő dominanciáját látja. E tendencia okán pedig a nemzetközi márkáknak és kiskereskedőknek stratégiájukat az ázsiai fogyasztók egyedi preferenciáinak és elvárásainak megfelelően szükséges átalakítaniuk.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Új törvényjavaslat védené a hagyományos pénztárakat a nagy üzletekben
A Kereszténydemokrata Néppárt frakcióvezetője, Simicskó István olyan törvénymódosítást kezdeményezett, amely…
Tovább olvasom >Brutális belépő: az Allegro már a magyar e-kereskedelmi piacon is jelen van
A lengyel Allegro e-kereskedelmi óriás fokozza nemzetközi terjeszkedését – ezúttal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >