A fogyasztói magatartás változását a „digitális bennszülöttek” mozgatják Ázsiában
Jelentős átalakuláson megy keresztül az ázsiai kiskereskedelmi szektor, amelyet a digitális bennszülöttek és az új technológiák bevezetése ösztönöz – véli Hugo Texier, a Roland Berger ázsiai részlegének fogyasztási cikkekkel és kiskereskedelemmel foglalkozó partnere.
A szakember szerint a fogyasztói magatartás változása elsősorban azoknak a digitális bennszülötteknek tudható be, akik 2023-ban a fogyasztás mintegy 50%-át adták. Ez a demográfiai változás a digitális technológia mélyebb integrációját teszi szükségessé, ami egyben hatással van arra, miként gondolják újra a márkák és a kiskereskedők a fizikai üzletek szerepét.
– A vásárlók könnyen váltanak az offline világból az online világba, ami arra készteti a márkákat és a kiskereskedőket, hogy újragondolják az üzletek szerepét a vásárlói úton, minek eredményeképpen a termékek beszerzésének helye a márkák megtapasztalásának és a velük való találkozásnak a helyévé válik – fejtette ki Texier egy a Retail Asia oldalán megjelent videóinterjúban.
Ez a folyamat egy szélesebb körű tendenciát tükröz Ázsiában, amely kiemelkedik a digitalizáció nagyfokú elterjedtségével és a globális átlagnál kétszer magasabb e-kereskedelmi növekedési rátájával. Texier úgy látja, hogy az egyre inkább tartalomvezéreltté váló e-kereskedelem aránya 2025-re várhatóan eléri az 1 billió USD-t.
Az olyan országokban, mint Kína, India, Indonézia és Malajzia, magas a helyi és regionális szereplők penetrációja, és nagymértékben ők alakítják a piaci környezetet. Texier ebben az ökoszisztémában a helyi szereplők, így a piacterek, a digitális fizetési rendszerek és az influencerek növekvő dominanciáját látja. E tendencia okán pedig a nemzetközi márkáknak és kiskereskedőknek stratégiájukat az ázsiai fogyasztók egyedi preferenciáinak és elvárásainak megfelelően szükséges átalakítaniuk.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >Az AI és a közösségi média felforgatta a vásárlási szokásokat
A technológia fejlődésével a fogyasztói magatartás is jelentősen átalakult, a…
Tovább olvasom >Elindul a TikTok Shop Németországban, Franciaországban és Olaszországban
Tovább bővíti európai e-kereskedelmi tevékenységét a TikTok: mostantól a német,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >