A fogyasztói magatartás változását a „digitális bennszülöttek” mozgatják Ázsiában
Jelentős átalakuláson megy keresztül az ázsiai kiskereskedelmi szektor, amelyet a digitális bennszülöttek és az új technológiák bevezetése ösztönöz – véli Hugo Texier, a Roland Berger ázsiai részlegének fogyasztási cikkekkel és kiskereskedelemmel foglalkozó partnere.
A szakember szerint a fogyasztói magatartás változása elsősorban azoknak a digitális bennszülötteknek tudható be, akik 2023-ban a fogyasztás mintegy 50%-át adták. Ez a demográfiai változás a digitális technológia mélyebb integrációját teszi szükségessé, ami egyben hatással van arra, miként gondolják újra a márkák és a kiskereskedők a fizikai üzletek szerepét.
– A vásárlók könnyen váltanak az offline világból az online világba, ami arra készteti a márkákat és a kiskereskedőket, hogy újragondolják az üzletek szerepét a vásárlói úton, minek eredményeképpen a termékek beszerzésének helye a márkák megtapasztalásának és a velük való találkozásnak a helyévé válik – fejtette ki Texier egy a Retail Asia oldalán megjelent videóinterjúban.
Ez a folyamat egy szélesebb körű tendenciát tükröz Ázsiában, amely kiemelkedik a digitalizáció nagyfokú elterjedtségével és a globális átlagnál kétszer magasabb e-kereskedelmi növekedési rátájával. Texier úgy látja, hogy az egyre inkább tartalomvezéreltté váló e-kereskedelem aránya 2025-re várhatóan eléri az 1 billió USD-t.
Az olyan országokban, mint Kína, India, Indonézia és Malajzia, magas a helyi és regionális szereplők penetrációja, és nagymértékben ők alakítják a piaci környezetet. Texier ebben az ökoszisztémában a helyi szereplők, így a piacterek, a digitális fizetési rendszerek és az influencerek növekvő dominanciáját látja. E tendencia okán pedig a nemzetközi márkáknak és kiskereskedőknek stratégiájukat az ázsiai fogyasztók egyedi preferenciáinak és elvárásainak megfelelően szükséges átalakítaniuk.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >