A fogyasztói magatartás változását a „digitális bennszülöttek” mozgatják Ázsiában
Jelentős átalakuláson megy keresztül az ázsiai kiskereskedelmi szektor, amelyet a digitális bennszülöttek és az új technológiák bevezetése ösztönöz – véli Hugo Texier, a Roland Berger ázsiai részlegének fogyasztási cikkekkel és kiskereskedelemmel foglalkozó partnere.
A szakember szerint a fogyasztói magatartás változása elsősorban azoknak a digitális bennszülötteknek tudható be, akik 2023-ban a fogyasztás mintegy 50%-át adták. Ez a demográfiai változás a digitális technológia mélyebb integrációját teszi szükségessé, ami egyben hatással van arra, miként gondolják újra a márkák és a kiskereskedők a fizikai üzletek szerepét.
– A vásárlók könnyen váltanak az offline világból az online világba, ami arra készteti a márkákat és a kiskereskedőket, hogy újragondolják az üzletek szerepét a vásárlói úton, minek eredményeképpen a termékek beszerzésének helye a márkák megtapasztalásának és a velük való találkozásnak a helyévé válik – fejtette ki Texier egy a Retail Asia oldalán megjelent videóinterjúban.
Ez a folyamat egy szélesebb körű tendenciát tükröz Ázsiában, amely kiemelkedik a digitalizáció nagyfokú elterjedtségével és a globális átlagnál kétszer magasabb e-kereskedelmi növekedési rátájával. Texier úgy látja, hogy az egyre inkább tartalomvezéreltté váló e-kereskedelem aránya 2025-re várhatóan eléri az 1 billió USD-t.
Az olyan országokban, mint Kína, India, Indonézia és Malajzia, magas a helyi és regionális szereplők penetrációja, és nagymértékben ők alakítják a piaci környezetet. Texier ebben az ökoszisztémában a helyi szereplők, így a piacterek, a digitális fizetési rendszerek és az influencerek növekvő dominanciáját látja. E tendencia okán pedig a nemzetközi márkáknak és kiskereskedőknek stratégiájukat az ázsiai fogyasztók egyedi preferenciáinak és elvárásainak megfelelően szükséges átalakítaniuk.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Amazon: 1000 amerikai városban elérhető a romlandó élelmiszerek aznapi házhoz szállítása
Több több mint 1000 amerikai városban és településen vált elérhetővé…
Tovább olvasom >Innovatív reklámkampányt indít a spanyol Alcampo
Az Alcampo spanyol hipermarketlánc új, adatvezérelt kültéri reklámkampányt indított, amely…
Tovább olvasom >Európában terjeszkedik a Faire online nagykereskedelmi platform
Az Egyesült Államokból indult Faire online nagykereskedelmi platform 14 európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >MTÜ: csaknem 800 ezren vettek részt a Szent István napi ünnepségeken Budapesten
A mobilcella adatok alapján több mint 798 ezer mobiltelefonnal érkező…
Tovább olvasom >