A fogyasztói magatartás változását a „digitális bennszülöttek” mozgatják Ázsiában
Jelentős átalakuláson megy keresztül az ázsiai kiskereskedelmi szektor, amelyet a digitális bennszülöttek és az új technológiák bevezetése ösztönöz – véli Hugo Texier, a Roland Berger ázsiai részlegének fogyasztási cikkekkel és kiskereskedelemmel foglalkozó partnere.
A szakember szerint a fogyasztói magatartás változása elsősorban azoknak a digitális bennszülötteknek tudható be, akik 2023-ban a fogyasztás mintegy 50%-át adták. Ez a demográfiai változás a digitális technológia mélyebb integrációját teszi szükségessé, ami egyben hatással van arra, miként gondolják újra a márkák és a kiskereskedők a fizikai üzletek szerepét.
– A vásárlók könnyen váltanak az offline világból az online világba, ami arra készteti a márkákat és a kiskereskedőket, hogy újragondolják az üzletek szerepét a vásárlói úton, minek eredményeképpen a termékek beszerzésének helye a márkák megtapasztalásának és a velük való találkozásnak a helyévé válik – fejtette ki Texier egy a Retail Asia oldalán megjelent videóinterjúban.
Ez a folyamat egy szélesebb körű tendenciát tükröz Ázsiában, amely kiemelkedik a digitalizáció nagyfokú elterjedtségével és a globális átlagnál kétszer magasabb e-kereskedelmi növekedési rátájával. Texier úgy látja, hogy az egyre inkább tartalomvezéreltté váló e-kereskedelem aránya 2025-re várhatóan eléri az 1 billió USD-t.
Az olyan országokban, mint Kína, India, Indonézia és Malajzia, magas a helyi és regionális szereplők penetrációja, és nagymértékben ők alakítják a piaci környezetet. Texier ebben az ökoszisztémában a helyi szereplők, így a piacterek, a digitális fizetési rendszerek és az influencerek növekvő dominanciáját látja. E tendencia okán pedig a nemzetközi márkáknak és kiskereskedőknek stratégiájukat az ázsiai fogyasztók egyedi preferenciáinak és elvárásainak megfelelően szükséges átalakítaniuk.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Több százmilliót vesztettek az eltűnt csomagok miatt az európai webáruházaknak
Az európai online kereskedők több mint félmilliárd eurós bevételtől estek…
Tovább olvasom >Megugrott az Amazon negyedéves nyeresége és nőtt a bevétele
Az Amazon e-kereskedelmi óriáscég az elemzők által vártnál nagyobb nyereséget…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >