A fogyasztói árak 3,7 százalékkal növekedtek júniusban egy év alatt
2009. júniusban az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,1 százalék volt. 2008. júniushoz viszonyítva az árak 3,7 százalékkal növekedtek. Idén, az első hat hónapban, átlagosan 3,3 százalékos volt az árnövekedés az előző év azonos időszakához képest.
Egy hónap alatt – 2009. májushoz viszonyítva – az élelmiszerárak 1,6 százalékkal csökkentek, elsősorban az idényáras élelmiszerek 9,2 százalékos és az étolaj 2,9 százalékos csökkenésének köszönhetően. Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek ára az előző hónaphoz képest 0,1 százalékkal nőtt.
A legnagyobb mértékben – 5,3 százalékkal – a járműüzemanyagok ára nőtt, de átlag feletti áremelkedés következett be a szeszes italok, dohányáruk és a szolgáltatások esetében. Az üdülési szolgáltatásokért átlagosan 2,6 százalékkal kellett többet fizetni.
A tartós fogyasztási cikkek ára az átlaggal megegyező mértékben emelkedett. A háztartási energia és a ruházkodási cikkek körében kis mértékű árcsökkenés következett be.
Tizenkét hónap alatt, 2008. júniushoz viszonyítva, az élelmiszerek ára az átlagosnál nagyobb mértékben, 5,9 százalékkal emelkedett. Jelentősen drágult a sertészsiradék (30,7 százalék), a rizs, hántolmányok (16,2 30,7 százalék), az idényáras élelmiszerek (14,4 30,7 százalék) és a párizsi, kolbász (10,2 százalék). Árcsökkenés következett be az étolaj (15,7 százalék), a sajt (12,3 százalék és a liszt (9,2 százalék) esetében.
A háztartási energia átlagot meghaladóan 8,0 százalékkal drágult. Az átlaghoz képest nagyobb mértékben (6,4 százalék) drágultak a szeszes italok, dohányáruk is. Átlag alatti áremelkedés volt megfigyelhető a szolgáltatások (3,6 százalék) körében. A tartós fogyasztási cikkek (1,6 százalék) és a ruházkodási cikkek (0,5 százalék) esetében szintén átlag alatti volt az áremelkedés.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >