A fogyasztó megmondja: kutatás és konferencia az üzlet és a technológia közös távlatairól

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 10. 29. 10:59

Több marketingvezető érzi bizonytalannak tudását a Big Data és a közösségi média üzleti technológiáival kapcsolatban, mint két évvel ezelőtt, miközben a fogyasztók lassan a vállalat stratégiai ügyeiben is átveszik az irányítást. Többek között ez derült ki az IBM négyezer topmenedzser véleményét feltáró friss felméréséből. A benne felvetett kérdésekről és a lehetséges válaszokról az IBM november 5-i Business Connect konferenciáján is beszélnek majd.

ibm

Hetven ország húsz iparágának négyezer topmenedzserét kérdezte meg az IBM, hogyan látja cége jövőjét, a fogyasztókkal kialakított kapcsolatát és a technológia szerepét az üzlet felvirágoztatásában. A kutatás különlegessége, hogy a mélyinterjúkon begyűjtött rengeteg adat értékelésében és az összefüggések feltárásában Watson, az IBM emberi nyelvet beszélő szuperintelligens számítógépe is segített.

Míg Watson számára az ilyesmi rutinfeladat, úgy tűnik a marketingvezetők egyre elveszettebbnek érzik magukat a digitális dzsungelben. Két évvel ezelőtt egy hasonló felmérésben a marketingesek „csupán” 71 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nincs felkészülve a Big Data és az adatrobbanás kihívásaira, idén viszont már 100-ból 87 szakember válaszolta ugyanezt. Ugyancsak meglepőek a közösségi média használatáról feltárt vélekedések: ahelyett, hogy a marketingcélú közösségi megoldások gyors terjedése és népszerűsége magabiztosabbá tette volna őket, egyre többen vallják, hogy nincs elég tudásuk a lehetőségek kihasználására. A magukat felkészületlennek valló marketingvezetők aránya 2011 óta 68-ról 72 százalékra nőtt.

Önkritikus marketingesek, befolyásos fogyasztók
Elképzelhető, hogy a közösségi médiával kapcsolatos válaszok talán túlzott önkritikát jeleznek, hiszen a friss felmérésből kiderül, hogy a cégek egyötöde közösségi oldalakon is építi kapcsolatait a fogyasztókkal, négyötödük pedig a következő három-öt évben tervez intenzívebb kommunikációt hasonló csatornákon.

Egyre fontosabbnak tartják a fogyasztók véleményét a vezérigazgatók is. A megkérdezettek csaknem fele úgy nyilatkozott, hogy számít rájuk vállalata üzleti stratégiájának kialakításában is, és a felmérés egésze alapján egyértelműnek látszik a trend, hogy a vásárlók, ügyfelek véleménye egyre többet nyom a latban. Olyannyira, hogy a vállalatvezetők szerint a fogyasztónak a cég üzletpolitikáját és jövőjét érintő stratégiai döntésekben ma már nagyobb a szava, mint az igazgatótanács tagjainak.

Egy kutatás tanulságairól, élőben
A kutatásban felvetett problémák mellett a lehetséges megoldásokról is szó lesz november 5-én az IBM üzleti konferenciáján, az IBM Business Connecten. A rendezvényen az üzleti stratégiát újragondolásra késztető fogyasztóról, a vásárlók viselkedését és választásait megjósoló technológiákról, az informatika és a modern cégvezetés kapcsolatáról beszélnek majd az előadók. Választ adnak arra is, hogy miért jövedelmező az e-kereskedelem, hogyan érdemes elemezni a vásárlási szokásokat, mire jó a social computing, vagy épp mitől okosak az okos mérők és mekkora az IQ-ja egy okos városnak.

A konferencia díszvendége és egyik előadója George Galambos, IBM Fellow, az IBM Global Services kanadai központjának technológiai vezetője lesz. A magyar származású szakember nevéhez fűződik több, üzleti vonatkozású technológiai megoldás és szabadalom, társszerzője a Patterns for e-Business című alapműnek, szakmai érdeklődése a kognitív számítástechnikától a cloudon át az intelligens városfejlesztésig terjed. A szakember IT szolgáltatások kora című key note előadását délután fél háromtól hallhatják az érdeklődők a Müpában. A konferenciáról további részletek az ibm.hu oldalon.

Kapcsolódó cikkeink