A fogyaszók fizethetik a termék visszaküldésének díját?
Elunták az internetes kereskedők, hogy a vásárlók a nekik nem tetsző árut visszaküldik, ráadásul az ezzel járó többletköltségeket a kereskedők állják.
Az új európai uniós fogyasztóvédelmi irányelv alapján a jövőben az online áruházak a visszaküldés árát ráterhelhetik az ügyfeleikre. Ez jelenleg csak tervezet, de mutatja, hogy a kereskedők jól lobbiztak, és a felhasználóknak valóban vannak kifogásolható lépései. A Regensburgi Egyetem vizsgálata alapján a megkérdezett 215 internetes bolt 76 százaléka azt tervezi, hogy a jövőben élne az új lehetőséggel.
Minden egyes termékvisszaküldés 10-20 euró közötti összegbe kerül az üzleteknek, míg 10 vásárlóból 4 eleve számol azzal a lehetőséggel, hogy vissza fogja juttatni a megrendelt árucikkeket. A megrendelt termékek 30 százaléka jut vissza ilyen módon a feladási helyére. Akadt példa arra is, hogy a dél-afrikai labdarúgó-világbajnokság előtt valaki megvásárolt egy televíziót, majd a döntő után visszaküldte, hogy mégsem kell neki. Gyakori az is, hogy egyetlen ruhából 3-4 méretű és színű változatot rendelnek meg, majd egyet megtartanak és a többit ingyen visszapostázzák. Problémát jelent az is, hogy a visszajuttatott termékek 10 százaléka nem értékesíthető újra, vagyis növeli az eladók veszteségét.
Amennyiben elfogadják az új irányelvet, úgy az eddig alkalmazott trükkök már nem fognak működni. Mindez azt eredményezheti, hogy kevesebb árucikket rendelnek majd az emberek online, viszont a csomagküldés is sokkal gyorsabb lehet, hiszen kiesnek majd a felesleges oda- és visszaszállítások. Az Amazon a jövőben sem akar változtatni a visszaküldési feltételein, minden ilyen küldemény ingyenes marad a felhasználóknak, kivételt a 40 eurónál olcsóbb termékek, illetve a ruhák és a cipők jelentenek. (Berta Sándor, SG.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >