A foci-EB-n túl a vásárlás is lázban tartja az országot
Online felmérést készített a Pepita.hu, amiből kiderült, hogy Szoboszlai Dominik népszerűbb a magyarok körében, mint Christiano Ronaldo és Kylian Mbappé együttesen. Bár a magyar csapat már kiesett, sokan követik még a mérkőzéseket, és vannak olyanok is, akik a negyeddöntőktől kapcsolódnak be. Az EB közvetítéseit nem a zsebünkben lapuló okostelefonon, sokkal inkább a minél nagyobb TV-n vagy akár óriáskivetítőn nézzük szívesen. Nem meglepő, hogy többen mostanra időzítették a TV cseréjét. A nassolnivalók jobban fogynak ilyenkor, mint a szurkolói relikviák.
A Pepita.hu online felmérést végzett közel 2000 résztvevővel a labdarúgó-Európa-bajnokság kapcsán. Az eredményekből kiderült, hogy minden ötödik válaszadó megnézi a foci EB összes mérkőzését, a férfiaknál még magasabb ez az arány. Valamivel kevesebben vannak azok, akik egyáltalán nem követik, és hasonló az aránya azoknak is, akik kimondottan csak a magyar válogatott meccseit nézték meg. A nemek közül egyébként a nőknél magasabb azoknak az aránya, akik csak a magyarok mérkőzéseit követik. A válaszadók 41 százaléka pedig csak a fontosabb mérkőzéseket (negyeddöntőtől) fogja megtekinteni. Bár időközben a magyar labdarúgó válogatott kiesett az EB-ről, a válaszok alapján azért még sokakat lázban tart a bajnokság.
Minden második válaszadó jellemzően otthon, a családdal követi az EB eseményeit. Kb. minden harmadik válaszadó egyedül, otthon nézi a meccseket. Abban is nagy az egyetértés, hogy ez nem a telefonon nézhető műfaj, jellemzően TV-n vagy óriáskivetítőn követik az eseményeket. A felmérésben arra is kíváncsiak voltak, hogy mely focisták a magyarok kedvencei. „A válaszokból kiderült, messze a legnépszerűbb Szoboszlai Dominik, aki olyan legendákat is maga mögé utasított, mint Christiano Ronaldo vagy Kylian Mbappé” – mondta Dorcsinecz József, a Pepita.hu vezérigazgatója.
Mi van a meccseken túl?
Bár a hangsúly a mérkőzéseken van, de ehhez szorosan kapcsolódnak más fogyasztói szokások is. A Pepita.hu felmérése szerint minden válaszadó vásárolt már azért újabb műszaki cikket, hogy a sportközvetítést jobb minőségben élvezhesse. Közülük szinte mindenki egy új és vagy nagyobb TV-re ruházott be ennek érdekében. De persze nem csak a televíziók keresletére van hatással egy rangosabb sportközvetítés. A foci-EB idején a felmérésben résztvevők 48 százaléka vásárol több nassolni valót (chips, mogyoró stb.), 34 százalékuk több üdítőt és / vagy ásványvizet vesz, 16 százalékuk pedig több alkoholt és ugyanennyi azoknak az aránya, akik több alkoholmentes sört táraznak be. Az ezeket vásárlók háromnegyede szupermarketekben szerzi be az ilyen típusú termékeket. Online áruházban csak 8 százalékuk ad le rendelést ezekre vonatkozóan. Kb. 10% azoknak az aránya, akik ilyenkor több ételrendelést (pl. pizza, hamburger) adnak le. A szurkolás kiegészítő kellékei közül a ruházat (pl. sál, sapka, mez) a legnépszerűbb, aztán a labda, arcfesték, végül pedig a hangeszközök, mint a szurkolói duda vagy kereplő.
A válaszadók harmada keresi a promóciós ajánlatokat a foci-EB alatt. A Pepita.hu kínálatából a válaszadók 8 százaléka rendelt eddig az EB alatt műszaki cikket, 4,2 százalékuk kerti bútort, 2,7 százalékuk üdítőitalt, 1,6 százalékuk snacket, 1,2 százalékuk sört vagy más alkoholt, 0,9 százalékuk pedig itt szerezte be a szurkolói relikviákat. Bár 63 százalékuk még nem vásárolt, de nyitott rá, hogy megnézze az aktuális ajánlatokat.
Minden harmadik válaszadó azért követi az EB-t vagy más rangosabb sportközvetítést, mert fontos számára a közös szurkolás, az egységélmény, a közösséghez való. Negyedük pedig az adrenalin, izgalom végett, ami kiszakítja őket a hétköznapok mókuskerekéből. 15 százalék szerint ez jó beszédtémát ad akár ismeretlenekkel is, minden tízedik szerint pedig jobb ezt nézni, mint mást. Elenyésző azoknak az aránya, akik szerint ez meghozhatja a kedved a sportoláshoz.
Csaknem a válaszadók harmada élőben is megnézne egy mérkőzést, ötödük csak akkor, ha a magyarok is játszanak. Közel 10% azoknak az aránya, akik csak akkor mennének, ha a kedvenc csapatuk és/vagy sportolójuk játszik. Kb. ugyanennyien vannak, akik csak ajándék jeggyel mennének ki egy meccsre. Vannak viszont olyanok is, akiket a meccseken összegyűlő tömeg rettent el a személyes részvételtől. A legemlékezetesebb pillanat érthető módon Csoboth Kevin gólja volt a többség számára.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre…
Tovább olvasom >Három jelentős különbség derült ki a Glamour-napok és a Black Friday magyarországi vásárlási szokásaiból
Az e-kereskedelem tovább erősödhet Magyarországon a közelgő nagy akciós időszakok…
Tovább olvasom >Új játékosok, új stratégiák
Az e-kereskedelem rohamos fejlődése nagymértékben átalakította az FMCG-piacot, különösen a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >