A Florin lett az Év gyára
A szegedi székhelyű kozmetikai és háztartás-vegyipari termékeket gyártó Florin Zrt. az Év gyára projektverseny idei döntőjében két kategóriájában is az első helyen végzett. A gyár teljes megújításával Az év gyártási/termelési projektje kategóriagyőztese lett, valamint a beadott pályázatok alapján az 1-5 mrd Ft közötti árbevételű vállalatok közül elhozta a legjobb gyárnak járó Grand Prix díjat is. A GyártásTrend technológia magazin idén első ízben hirdette meg az Év Gyára Projektversenyt, amelyre a korábbi Év Gyára versenyek szellemiségét folytatva, igazodva korunk kihívásaihoz, a termelés hatékonyságát növelő ipari projektekkel lehetett pályázni. A neves szakemberekből álló szakmai zsűri olyan pályázatokat díjazott, amelyek képesek jó példával előállni más termelővállalatok számára is.
Ezen szakmai elvek alapján ítélte oda a zsűri a Florin Zrt. részére a díjakat, melyekkel elismerték azt az erőfeszítést, amit a cégvezetése tett azért, hogy a 60-as évekbeli gyárat 21. századivá modernizálják, és ne az enyészeté váljon egy nagy múltú, 100%-ban magyar tulajdonú vállalat. A 3 éves projekt alatt a korábbi 1900 m2-es gyártóterületet 6900 m2-re növelték és modernizálták úgy, hogy közben folyamatosan ment a termelés. A gyár megújítása és bővítése lehetőséget adott arra, hogy a kapacitásokat növelni tudja cég. Ezzel nem csak a korábbi termékeik gyártási volumenét növelték, hanem a nagyobb alapterületnek köszönhetően, az új termelőeszközök beszerzésével új termékek gyártását is meg tudták kezdeni, növelve a szortimentet. Ezeknek az új értékdimenzióknak köszönhetően többszörösére növelte a vállalat termelési kapacitását. A beruházások megvalósításához a magyar kormány és az Európai Unió is hozzájárult a saját forrás bevonása mellet.
Barta Attila a Florin Zrt. vezetője a díjjal kapcsolatban kiemelte:
„Az érintett piacot jellemzően tőkeerős multinacionális vállalatok uralják, ahol a folyamatos hatékonyságnövelést célzó és a technológiai fejlődéssel lépést tartó korszerűsítések és modernizálások megvalósítása nem ütközik pénzügyi akadályokba. Egy magyar középvállalat esetében, melynek termékei minőségben bármely nemzetközi vállalat termékével felveszik a versenyt, szintén kiemelten fontos a termelékenység növelése, az energia- és költséghatékony termelés alkalmazása. Büszke vagyok arra, hogy ezt a hazai versenyképességet növelő projektünket a szakmai zsűri is elismerésre méltónak találta.”
A Florin Zrt., az Év gyára, ezzel a modernizációs programjával már meg tudja valósítani azt a vízióját, hogy a közép-európai régióban háztartási vegyiárut és kozmetikai termékeket forgalmazó cégek stratégiai partnerei lehessen, és emellett az általuk gyártott termékek ismertsége, elismertsége és piaci részesedése magas legyen.
Kapcsolódó cikkeink
Florin: a magyar háztartások meghatározó szereplője
Az FMCG-iparágban a 100%-ban magyar tulajdonban lévő Florin Zrt. olyan példaértékű…
Tovább olvasom >Kozmetikumok – csak természetesen!
Az emberek egyre tudatosabbak az egészségükkel kapcsolatban, ami abban is…
Tovább olvasom >Új automatizált raktárat épít a Florin Zrt. Szegeden
Uniós támogatással, mintegy 1,6 milliárd forintos beruházással fejleszti logisztikai rendszerét,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >