A finnek mintegy 28%-a választja az „egészségtelenebb” élelmiszereket a magas árak miatt
A finn vásárlók mintegy 28%-a – köztük a gyermekes családok több mint egyharmada (36%) – a magasabb árak miatt a korábbinál egészségtelenebb élelmiszereket választ – derült ki a K Group legfrissebb, áprilisi K-Barométer felméréséből.
Ezzel szemben a megkérdezettek 16%-a mondta azt, hogy a magasabb árak miatt egészségesebben étkezik. A vásárlók több mint fele tért át saját bevallása szerint a megfizethetőbb alternatívák vásárlására.
A felmérésre válaszolók 64%-a állítja, hogy több kereskedelmi márkás terméket vásárol.
Ezen a helyzeten szeretne segíteni a K Group, melynek célja megkönnyíteni az egészségesebb és megfizethetőbb termékek választását az élelmiszerboltokban azáltal, hogy legalább 200 saját márkás termékén helyezi el a Sydänmerki (szív) logót.
A finn Heart Association által odaítélt szív szimbólum arra utal, hogy a termék a saját kategóriájában egészségesebb választásnak minősül.
A szív alakú logó használatának jogát eddig közel száz Pirkka termék kapta meg, és a logó már több mint 30 termék csomagolására fel is került.
A szív szimbólum 2024-ig a gyümölcspüréktől kezdve a salátaönteteken át a haltermékekig számos különböző terméken megjelenik.
A logó a csomagolás megújulásával együtt kerül a termékekre.
Kapcsolódó cikkeink
Közel húsz év után visszatért a SPAR Finnországba
Közel két évtizedes szünetet követően a SPAR ismét megjelent Finnországban…
Tovább olvasom >30 millió euróból fejleszti finnországi sajtüzemét a Valio
A finn Valio tejipari vállalat mintegy 30 millió eurós beruházással…
Tovább olvasom >7 millió euróért veszi meg a finn Valio a Rasio növényi fehérje üzletágát
A finn Raisio élelmiszeripari vállalat 7 millió euróért értékesíti növényi…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >