A finnek mintegy 28%-a választja az „egészségtelenebb” élelmiszereket a magas árak miatt

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 04. 27. 09:22

A finn vásárlók mintegy 28%-a – köztük a gyermekes családok több mint egyharmada (36%) – a magasabb árak miatt a korábbinál egészségtelenebb élelmiszereket választ – derült ki a K Group legfrissebb, áprilisi K-Barométer felméréséből.

Ezzel szemben a megkérdezettek 16%-a mondta azt, hogy a magasabb árak miatt egészségesebben étkezik. A vásárlók több mint fele tért át saját bevallása szerint a megfizethetőbb alternatívák vásárlására.

A felmérésre válaszolók 64%-a állítja, hogy több kereskedelmi márkás terméket vásárol.

Ezen a helyzeten szeretne segíteni a K Group, melynek célja megkönnyíteni az egészségesebb és megfizethetőbb termékek választását az élelmiszerboltokban azáltal, hogy legalább 200 saját márkás termékén helyezi el a Sydänmerki (szív) logót.

A finn Heart Association által odaítélt szív szimbólum arra utal, hogy a termék a saját kategóriájában egészségesebb választásnak minősül.

A szív alakú logó használatának jogát eddig közel száz Pirkka termék kapta meg, és a logó már több mint 30 termék csomagolására fel is került.

A szív szimbólum 2024-ig a gyümölcspüréktől kezdve a salátaönteteken át a haltermékekig számos különböző terméken megjelenik.

A logó a csomagolás megújulásával együtt kerül a termékekre.

ESM

Kapcsolódó cikkeink