A finnek mintegy 28%-a választja az „egészségtelenebb” élelmiszereket a magas árak miatt
A finn vásárlók mintegy 28%-a – köztük a gyermekes családok több mint egyharmada (36%) – a magasabb árak miatt a korábbinál egészségtelenebb élelmiszereket választ – derült ki a K Group legfrissebb, áprilisi K-Barométer felméréséből.
Ezzel szemben a megkérdezettek 16%-a mondta azt, hogy a magasabb árak miatt egészségesebben étkezik. A vásárlók több mint fele tért át saját bevallása szerint a megfizethetőbb alternatívák vásárlására.
A felmérésre válaszolók 64%-a állítja, hogy több kereskedelmi márkás terméket vásárol.
Ezen a helyzeten szeretne segíteni a K Group, melynek célja megkönnyíteni az egészségesebb és megfizethetőbb termékek választását az élelmiszerboltokban azáltal, hogy legalább 200 saját márkás termékén helyezi el a Sydänmerki (szív) logót.
A finn Heart Association által odaítélt szív szimbólum arra utal, hogy a termék a saját kategóriájában egészségesebb választásnak minősül.
A szív alakú logó használatának jogát eddig közel száz Pirkka termék kapta meg, és a logó már több mint 30 termék csomagolására fel is került.
A szív szimbólum 2024-ig a gyümölcspüréktől kezdve a salátaönteteken át a haltermékekig számos különböző terméken megjelenik.
A logó a csomagolás megújulásával együtt kerül a termékekre.
Kapcsolódó cikkeink
30 millió euróból fejleszti finnországi sajtüzemét a Valio
A finn Valio tejipari vállalat mintegy 30 millió eurós beruházással…
Tovább olvasom >7 millió euróért veszi meg a finn Valio a Rasio növényi fehérje üzletágát
A finn Raisio élelmiszeripari vállalat 7 millió euróért értékesíti növényi…
Tovább olvasom >Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >