A fiatalok ritkán vásárolnak célirányosan
A vásárlók 70 százaléka alig vagy egyáltalán nincs tisztában fogyasztói jogaival. A legnagyobb fokú bizonytalanság a jótállás és a szavatosság kérdésében mutatkozik.
A kirakat.hu és a Szonda Ipsos
közös felméréséből kiderült,
hogy a magyar TVI (Tudatos Vásárlói Index) a hét
fokozatú skálán csupán 4,55 pontot ért
el, ami azt jelenti a hazai fogyasztók közepesen
tudatosak.
A leginkább a 30 év
feletti, magas társadalmi státusú, interneten
tájékozódó, városi nőket jellemzi
a tudatos termékválasztás, míg meglepő
módon kevésbé jellemző a célirányos
vásárlás a 18-29 éves fiatalokra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >