A fiatal vásárlók az interneten bankolnak
A legifjabb banki ügyfelek új nyelvet beszélnek a pénzügyek területén is: számukra a bankkapcsolat elsősorban a bankkártyát és az internetbankot jelenti – derül ki a TakarékBank által készített felmérésből, amely a 30 év alattiak bankolási szokásait vizsgálta.
Már 60 százalék azoknak a 18-29 év közötti ügyfeleknek az aránya, akik legszívesebben az interneten keresztül bonyolítják le banki ügyleteiket, és ott informálódnak aktuális egyenlegükről a TakarékBank adatai szerint. A megkérdezettek közül legtöbben az internetbankot és a bankkártyát tervezik igénybe venni azok közül a szolgáltatások közül, amelyeket még nem használnak.
„A fiatalok kritikusan kíváncsiak az adott hitelintézet tevékenységére, az általuk kínált termékekre, és szolgáltatásokra. Arra a kérdésre, hogy mi alapján választanak bankot, a válaszadók többsége azt felelte, hogy minél több ismeretre van szükségük az adott hitelintézetről.” – hangsúlyozta Brezina Szabolcs, a TakarékBank ügyvezető igazgatója. Kompetens, sikeres személyre valló döntéseket kívánnak hozni: olyanokat, amelyekkel életkori társaik körében tiszteletet, elismerést, figyelmet vívhatnak ki – mutat rá a kutatás, amely szerint a hagyományos banki modell ideje lejárt. Szüleikkel ellentétben ugyanis a fiatalok nem fogadják el a bank és a köztük feszülő információs aszimmetriát: tudni, befolyásolni, kontrollálni akarják a nekik szóló termékeket. A hazai kereskedelmi bankok többsége ennek ellenére csak a nem saját terméküknek számító Diákhitel értékesítésével, vagy a banki termékek alapjának számító valamely bankszámlával célozza meg a potenciális ügyfeleket.
A felmérés szerint a fiatal bankhasználók számára három prioritás van: mennyire könnyen, és kényelmesen tudnak azért a bankfiókba menni, hogy számlát nyissanak; van-e kifejezetten nekik szóló szolgáltatás-csomag; milyen termékekkel rendelkezik a bank, amelyek azonnal segítenek nekik szociális vágyaik kiteljesítésében, amelyekkel életkori társaik körében tiszteletet, elismerést, figyelmet vívhatnak ki. Utóbbi kettőt a válaszadók ötöde említette prioritásként.
„Az internetbank kapcsán megfigyelhető trend, hogy amíg alig tíz éve az elektronikus és online csatornákon végzett banki műveletek száma elenyésző volt a hagyományos ügyintézési formákhoz képest, addig ma már szinte valamennyi 18-29 év közötti ügyfél elektronikusan, vagy online intézi a pénzügyeit.” – tette hozzá Brezina Szabolcs.
Hol költenek és mennyit?
A TakarékBank egy kifejezetten a kis összegű költéseket vizsgáló felmérése szerint a 18-29 évesek körében 3000 forint alatt jellemzően nagy gyakorisággal vásárolnak a megkérdezettek, és arra a kérdésre, hogy hol bonyolítják le ezeket a tranzakciókat, elsősorban a szupermarketek, benzinkutak, gyorséttermek, mozik és bevásárlóközpontok szerepelnek a válaszokban.
A folyamatos kutatások megállapításai alapján a TakarékBank az elmúlt időszakban fejlesztéseinek jelentős részét a fiatalokat hatásosan megszólító termékek kifejlesztésére fordította. A tavaly piacra dobott „villantós bankkártyából” az értékesítés szűk 1 éve alatt több mint 5500 fiatal igényelte, míg csak a TakarékPont hálózatban annak indulása óta összesen csaknem 9000 kifejezetten a fiataloknak szóló számlacsomagot értékesített a hálózat. Idén pedig a november elejétől pedig a PayPass bankkártya és karóra bevezetésével igyekszik a TakarékBank kiszolgálni a fiatal ügyfelek igényeit. A TakarékPont hálózat a következő bő fél évben mintegy 10 ezer PayPass karóra kibocsátását tervezi.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >