A fertőtlenítő szerek iránti növekvő kereslet javított a Clorox eredményén
A piaci várakozásoknál nagyobb mértékben növelte forgalmát és nyereségét az elmúlt negyedévben a Clorox Co., a járvány elleni védekezés miatt ugyanis jelentősen megnőtt a tisztító- és fertőtlenítő szerek iránti kereslet.
A cég honlapján hétfőn közzétett jelentés alapján pénzügyi éve szeptemberrel végződő első negyedévében a Clorox 1,916 milliárd dollár, az egy évvel korábbi 1,506 milliárd dollárnál 27 százalékkal több értékesítési árbevételre tett szert. Elemzők 1,76 milliárd dolláros bevételt jeleztek előre.
A negyedéves nettó nyereség 415 millió dollár lett, 104 százalékkal nagyobb az előző pénzügyi év első negyedévi 203 millió dollárnál. A részvényesekre jutó nyereség 3,22 dollárra emelkedett 1,59 dollárról.
A tíz üzletágából nyolcnál ért el kétszámjegyű forgalomnövekedést a Clorox az első pénzügyi negyedévben. Az Egyesült Államokon kívül bevétele 18 százalékkal nőtt.
Éves értékesítési árbevétele a negyedéves beszámoló alkalmából kiadott előrejelzés alapján 5-9 százalékkal növekedhet, ezen belül a második pénzügyi évben még kétszámjegyű mértékben. Előző prognózisában még „alacsony egyszámjegyű” növekedést, vagy esetleg csökkenést várt a Clorox. Egy részvényre jutó éves nyeresége az előző évinél 5-8 százalékkal lehet magasabb, 7,70-7,95 dollár.
A Clorox részvénye két és fél százalékkal állt erősebben a tőzsdén kívüli forgalomban a piacok hétfői amerikai nyitása előtt. Pénteken 0,7 százalékos csökkenéssel zárt a papír. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az RSZKF vírus miatt változatlanul szigorú előírások és intézkedések vannak érvényben
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja a figyelmet, hogy továbbra…
Tovább olvasom >Befejeződött az RSZKF betegséggel fertőzött telepek felszámolása
A ragadós száj-és körömfájás (RSZKF) harmadik és negyedik kitörésével érintett…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az OTP Travel második alkalommal kapta meg a Travelife Partner minősítést
Az OTP Travel ismét elnyerte a Travelife Partner szintű nemzetközi…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >