A fertőtlenítő szerek iránti növekvő kereslet javított a Clorox eredményén
A piaci várakozásoknál nagyobb mértékben növelte forgalmát és nyereségét az elmúlt negyedévben a Clorox Co., a járvány elleni védekezés miatt ugyanis jelentősen megnőtt a tisztító- és fertőtlenítő szerek iránti kereslet.
A cég honlapján hétfőn közzétett jelentés alapján pénzügyi éve szeptemberrel végződő első negyedévében a Clorox 1,916 milliárd dollár, az egy évvel korábbi 1,506 milliárd dollárnál 27 százalékkal több értékesítési árbevételre tett szert. Elemzők 1,76 milliárd dolláros bevételt jeleztek előre.
A negyedéves nettó nyereség 415 millió dollár lett, 104 százalékkal nagyobb az előző pénzügyi év első negyedévi 203 millió dollárnál. A részvényesekre jutó nyereség 3,22 dollárra emelkedett 1,59 dollárról.
A tíz üzletágából nyolcnál ért el kétszámjegyű forgalomnövekedést a Clorox az első pénzügyi negyedévben. Az Egyesült Államokon kívül bevétele 18 százalékkal nőtt.
Éves értékesítési árbevétele a negyedéves beszámoló alkalmából kiadott előrejelzés alapján 5-9 százalékkal növekedhet, ezen belül a második pénzügyi évben még kétszámjegyű mértékben. Előző prognózisában még „alacsony egyszámjegyű” növekedést, vagy esetleg csökkenést várt a Clorox. Egy részvényre jutó éves nyeresége az előző évinél 5-8 százalékkal lehet magasabb, 7,70-7,95 dollár.
A Clorox részvénye két és fél százalékkal állt erősebben a tőzsdén kívüli forgalomban a piacok hétfői amerikai nyitása előtt. Pénteken 0,7 százalékos csökkenéssel zárt a papír. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >Jól boldogul a Beiersdorf a Niveának köszönhetően
Komoly növekedésbe lendült a Nivea az év első felében, ami…
Tovább olvasom >Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >