A fertőtlenítő szerek iránti növekvő kereslet javított a Clorox eredményén
A piaci várakozásoknál nagyobb mértékben növelte forgalmát és nyereségét az elmúlt negyedévben a Clorox Co., a járvány elleni védekezés miatt ugyanis jelentősen megnőtt a tisztító- és fertőtlenítő szerek iránti kereslet.
A cég honlapján hétfőn közzétett jelentés alapján pénzügyi éve szeptemberrel végződő első negyedévében a Clorox 1,916 milliárd dollár, az egy évvel korábbi 1,506 milliárd dollárnál 27 százalékkal több értékesítési árbevételre tett szert. Elemzők 1,76 milliárd dolláros bevételt jeleztek előre.
A negyedéves nettó nyereség 415 millió dollár lett, 104 százalékkal nagyobb az előző pénzügyi év első negyedévi 203 millió dollárnál. A részvényesekre jutó nyereség 3,22 dollárra emelkedett 1,59 dollárról.
A tíz üzletágából nyolcnál ért el kétszámjegyű forgalomnövekedést a Clorox az első pénzügyi negyedévben. Az Egyesült Államokon kívül bevétele 18 százalékkal nőtt.
Éves értékesítési árbevétele a negyedéves beszámoló alkalmából kiadott előrejelzés alapján 5-9 százalékkal növekedhet, ezen belül a második pénzügyi évben még kétszámjegyű mértékben. Előző prognózisában még „alacsony egyszámjegyű” növekedést, vagy esetleg csökkenést várt a Clorox. Egy részvényre jutó éves nyeresége az előző évinél 5-8 százalékkal lehet magasabb, 7,70-7,95 dollár.
A Clorox részvénye két és fél százalékkal állt erősebben a tőzsdén kívüli forgalomban a piacok hétfői amerikai nyitása előtt. Pénteken 0,7 százalékos csökkenéssel zárt a papír. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
7,2%-os árbevétel-növekedést jelentett a Metro AG a második negyedévben
A Metro AG 7,2%-os forgalomnövekedésről számolt be pénzügyi éve második…
Tovább olvasom >Ezekért a termékekért rohamoznák meg a boltokat, ha jönne egy katasztrófa
A koronavírus-járvány tanulsága alapján fontos felkészülni a váratlan eseményekre, legyen…
Tovább olvasom >Fenntartható, magyar tisztítószerek érkeztek az Auchan polcaira
A CYCLE elkötelezettsége a fenntartható életmód iránt új szintre emelkedik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvan, hol nyitja első magyar üzletét a Mere
Az orosz Mere áruházlánc rövidesen megnyitja első magyarországi üzletét a…
Tovább olvasom >Július 3-án indul a Heineken Balaton Sound
2023-as visszatérését követően idén is a Balaton déli partjának egyik…
Tovább olvasom >A Decathlon hasít, miközben a versenytársak nehéz helyzetben vannak
A sportláncok versenyében a Decathlon Magyarországon kiemelkedő eredményeket mutat fel,…
Tovább olvasom >