A Fertőd vidéki sárgarépa is uniós oltalmat kapott
Az Európai Bizottság november 3-i döntésével a Fertőd vidéki sárgarépa elnevezés uniós oltalomban részesült. Az Agrárminisztérium Földrajzi Árujelzők Programjának eredményeként így 78-ra emelkedett az uniós oltalom alatt álló földrajzi árujelzők száma: 28 élelmiszer, 38 bor és 12 pálinka elnevezése védett az EU területén – közölte az Agrárminisztérium (AM) szerdán az MTI-vel.
A közlemény szerint a Fertőd vidéki sárgarépa termelése Magyarország nyugat-dunántúli területén, a Fertő-tó környékéhez köthető. A tófenékből származó üledéket és durva homokot is tartalmazó, könnyen művelhető, mégis jó vízháztartású talaj kedvez a gyökérzöldségek termesztésének.
A Fertőd vidéki sárgarépa gyökérteste élénkvörös színű, hosszú, sima, elágazás- és repedésmentes, jellegzetesen édeskés ízű. A karotin képződésre kedvezően hat a mérsékelt meleg, és élénkvörös színt eredményez. A napsütéses órák magas száma a cukor beépülését segíti, ezért lesz a répa édeskés ízű. A bakhátas művelési mód pedig hozzájárul a sima, elágazásmentes gyökérzet kialakulásához – írták.
A kiváló érzékszervi jellemzőkkel rendelkező Fertőd vidéki sárgarépa – a korábban már szintén uniós oltalmat nyert zamatos Hegykői petrezselyemgyökérrel együtt – fontos összetevője a magyar konyha ikonikus húslevesének – áll a közleményben.
A földrajzi árujelző oltalom a jogi védelmen túl növeli a termék megkülönböztethetőségét a kereskedelemben, segíti a fogyasztói kommunikációt és a promóciót, ismertebbé téve a terméket. A földrajzi helyhez köthető termelési kultúra és hagyományos tudás innovatív fejlesztéssel, boldogulást biztosít a termelők számára. A Fertőd vidéki sárgarépa 2011-ben elnyerte a Hagyományok-Ízek-Régiók (HÍR) védjegy használati jogát – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >