A férfiak hatékonyabbak karácsonykor
Bár szerényebb ajándékok kerülnek a fa alá, idén sem marad el a karácsony: a legtöbben kevesebb mint 30 ezer forintot szánnak ajándékvásárlásra, a legnagyobb tolongásra a hipermarkatekben és outletekben lehet számítani. A KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámkutatásából az is kiderült, hogy a férfiak a nőkhöz képest szívesebben szerzik be a meglepetéseket az interneten.
Bár a gazdasági helyzet változásának eredményeként idén várhatóan szerényebb ajándékok kerülnek majd a fa alá, a karácsonyi tolongás most sem maradhat el: a 18-64 évesek 87 százaléka tervezi, hogy meglepetést vásárol szeretteinek. A KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámfelmérése szerint csupán a megkérdezettek 8 százaléka nem szeretne költeni ajándékokra az idén, további 5 százaléka pedig egyelőre nem tudta megmondani, mennyiből jönnek majd ki a karácsonyi meglepetések. A válaszadók kétharmada maximum 30 ezer forintot szán szerettei megajándékozására, további 15 százaléka 30 és 50 ezer forint közötti összeget tervez elkölteni, míg 1 százalék várhatóan több mint 100 ezer forintért vásárol meglepetéseket.
A fiatalabbak között ugyan kevesebben vannak azok, akik terveik szerint nem vesznek semmit, ugyanakkor jellemzően szerényebb költségvetésből gazdálkodnak. A 24 év alattiak 83 százaléka kevesebb, mint 30 ezer forintból szeretne kijönni. Az alacsonyabb végzettségűek is szerényebb karácsonyt terveznek: csupán 7 százalékuk fordít 30 ezer forintnál többet az ajándékokra, míg ugyanez az arány a felsőfokú végzettségűek esetében közel 30 százalék.
A férfiak hatékonyabbak karácsonykor
A bevásárlások jellemző helyszíne is arra utal, hogy idén szerényebb lesz a karácsony. „A legnépszerűbbek a hipermarketek és outletek, ahol jellemzően olcsóbban juthatunk hozzá a választott termékekhez” – emelte ki Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. „Ezt igazolja az is, hogy a legkisebb büdzsével a hipermarketekben és kisebb boltokban vásárlók kalkulálnak” – tette hozzá a szakember. A kisebb boltokban egyébként a válaszadók 36 százaléka, még a karácsonyi vásárokon 29 százaléka nézne körül. Bár az internetnek vitathatatlan a szerepe az előzetes információszerzésben, egyelőre csupán a megkérdezettek 28 százaléka tervezi, hogy az ajándékok egy részét a világhálón szerzi be. A plázákban már most nagy a tolongás, ennek ellenére a válaszadóknak csupán 23 százaléka fog várhatóan a bevásárlóközpontokban költekezni.
A férfiak inkább a gyors és a „mindent egy helyen” ajándékvásárlás hívei: a nőkhöz képest gyakrabban választják a hipermarketeket, az outleteket, a plázákat és az internetet a karácsonyi bevásárlás helyszínéül. Ezzel szemben a gyengébbik nem képviselői előszeretettel nézelődnek a kisebb boltokban és karácsonyi vásárokon is. „A különbségeket az ajándék jellege is befolyásolja, hiszen a férfiak inkább műszaki cikkekkel, míg a nők ruhával lepik meg szeretteiket” – magyarázta az eredményeket Sütő Anna. A műszaki cikkek közül idén a hordozható eszközök hódítanak. „Míg tavaly egyértelműen az LCD tévé volt a karácsonyi slágertermék ebben a kategóriában, idén várhatóan a digitális fényképezők, netbookok, mobiltelefonok, GPS-ek kerülnek majd a fa alá” – mondta el a Depo.hu árösszehasonlító oldal statisztikái alapján Szabari László, a piactér vezetője.
A felmérésről:
Az 1168 fő online megkérdezésével zajló villámkutatás november 16. és 23. között zajlott. A minta kor és nem tekintetében reprezentálja a 18-64 éves magyar lakosságot.
A karácsonyi vásárlás tervezett helyszínét, valamint az ajándékozásra szánt összeg nagyságát vizsgáló villámkutatás teljes elemzését a Marketing&Media előfizetői ingyenesen kapják meg.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >