A férfiak hajtják fel a luxuspiacot Kínában
A kínai luxuspiac több mint 50 százalékáért a férfiak felelnek – derül ki a CLSA bróker- és befektetési cég új kutatásából.
A vállalat szerint a világátlag 40 százalékánál jóval magasabb arányt, 55 százalékot képviselnek a férfiak a kínai luxuspiacon. Ennek első számú oka az, hogy a kínai férfiak szívesen ajándékoznak drága márkás termékeket, ha üzletről vagy magánéletről van szó, mindenekelőtt státuszszimbólum jellege miatt.
A Bain nemzetközi tanácsadó cég statisztikái szerint a kínai férfiak évek óta többet vásárolnák nőtársaiknál, például már 2010-ben is 7 milliárd jüant (1 jüan=35 forint) költöttek ruhatárukra, míg a nők csupán 2,8 milliárd jüant. A következő évben, 2011-ben a luxusmárkás ruhák piaca ennek megfelelően a férfiak esetében 10 százalékkal, a nőket tekintve csupán 7 százalékkal nőtt.
A keresletből a Gucci, a Burberry, a Louis Vuitton és más ismert nyugati márkák profitálnak igazán, mivel a kínai márkák a luxus területén jelentős elmaradásban vannak. Az erősebb nemre specializálódott Dior Homme-nak például már több mint 40 üzlete van a kelet-ázsiai országban, a Burberry pedig mintegy 70 boltban kínálja áruját, a világ minden más pontjánál több férfiruhát kínálva Kínában. A kelet-ázsiai ország a Gucci és a Prada összeladásainak harmadáért felelős, a tehetős kínaiak akár rendelkezésre álló jövedelmük negyedét is hajlandók luxuscikkekre költeni.
A kínai vásárlók jelenleg a luxuscikkek globális piacának egynegyedéért felelnek, Kína 2010-ben Japánt megelőzve a világ második számú luxusvásárlója volt, 2012-ben pedig már az Egyesült Államokat is megelőzve világelsővé vált. A CLSA egy korábbi jelentése szerint az évtized közepére a globális luxuseladások mintegy 20 százaléka Kínában bonyolódik majd, mintegy 27 milliárd dollár értékben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >