A fényfüzérek majdnem hatvan százaléka hibás a vizsgálatok szerint
Az idén vizsgált karácsonyi fényfüzérek 58,8 százaléka nem felelt meg a termékbiztonsági követelményeknek, ez csaknem 30 százalékkal kevesebb, a tavalyi értéknél, akkor a termékek 87,5 százaléka volt hibás – mondta Vermes Bella, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szóvivője szerdán az M1 aktuális csatornán.
Elmondta: 2014-ben 32 fényfüzérből 28 nem volt megfelelő, ezzel szemben az idei 17 fényfüzérből 10 nem tett eleget a szabályoknak. Az ellenőrzések pedig folytatódnak szupermarketekben, boltokban és piacokon egyaránt – tette hozzá.
A szóvivő azt javasolta, hogy a karácsonyi fényfüzérek vásárlása előtt tájékozódjanak az NFH honlapján lévő biztonságos fényfüzérek listájáról, a vásárláskor vizsgálják meg a kiállított mintapéldányt, győződjenek meg arról, hogy melyik cégtől veszik az adott terméket, a vásárlás után pedig őrizzék meg a nyugtát, amelyen egyébként a kereskedő köteles elérhetőségét feltüntetni. Sok esetben – főleg piacokon – egy számológépből nyomtatott szalagot adnak hivatalos nyugta helyett, ezért érdemes a számlát is ellenőrizni.
Reklamáció a blokkra hivatkozva lehetséges, ugyanakkor hibátlan termékeket nem köteles kicserélni a kereskedő, de az ilyen jellegű ígéreteket ajánlatos az eladóval a számlára íratni, hogy igazolható legyen a cserére feljogosító ígéret – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 2 milliárd forint bírságot szabott ki a GVH 2023-ba
Mint minden évben, idén is közzétette a Gazdasági Versenyhivatal az…
Tovább olvasom >Elfogadta az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról szóló jogszabályt
Elsöprő többséggel szavazta meg az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról…
Tovább olvasom >Megváltozott fogyasztói szokások, változó fogyasztóvédelmi szabályok
Az idei évkezdés a leárazásokon és az új kollekciókon túl…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >