A fényfüzérek majdnem felénél hibát találtak a fogyasztóvédők
A karácsonyi fényfüzérek, világító díszek, külterületi dekorációk fogyasztóvédelmi ellenőrzésekor 53 termékből 25 „megbukott” a vizsgálatokon, a problémás termékek aránya elérte a 47 százalékot – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár a tárca közleménye szerint elmondta: a fényfüzéreket csak olyan szaküzletben érdemes vásárolni, ahol a készülék működéséről szakszerű tájékoztatást adnak. A piacokon található bizonytalan eredetű, rossz minőségű, nagyon olcsó eszközöket célszerű elkerülni. A fogyasztóvédelmi hatóság levetette az üzletek polcairól a vizsgálaton megbukott 25 terméket, mert azok akár áramütést vagy lakástüzet is okozhatnak – mondta. A veszélyes fényfüzéreket a kereskedőknek kötelessége a vásárlóktól is visszahívni.
December elejéig országosan már majdnem 500 üzletet ellenőriztek átfogóan, 38 százalékuknál találtak problémát. Tipikus probléma a csomagolóanyag belemérése a termék tömegébe, de jellemző az akciós vagy a kiírtnál magasabb áron való értékesítés, ugyanakkor a kereskedők szabályszerűen teljesítik nyugtaadási kötelezettségüket – közölte az ITM.
Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár a tárca közleményében kiemelte: az ellenőrzések egész decemberben folyamatosak a karácsonyi vásárokban és az üzletekben is. A magyar vásárlók, családok, tisztességes vállalkozások 2019-ben is számíthatnak a fogyasztóvédelemre, mivel a jövő évben is ellenőrzik az e-kereskedelmet, ügyelnek a termékbiztonságra. A gyermekek biztonsága érdekében újra ellenőrzik majd a táborokat, kalandparkokat, az idősek védelmében pedig az árubemutatókat is – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új szintre lépett a fogyasztóvédelem: jogi eljárás nélkül segít az AECRA
Egyre több fogyasztót érintő ügyben jár el sikerrel az Európai…
Tovább olvasom >Nébih: leveskockát hívtak vissza a forgalomból nem jelölt szójaallergén miatt
Több magyarországi vállalkozáshoz is eljutott az a vietnámi leveskocka, amit…
Tovább olvasom >Az egészségre veszélyes potencianövelőket talált a fogyasztóvédelem a piacon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az elmúlt hónap…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >