A fenntarthatóságra és a gazdaságélénkítésre fókuszál a dizájn világnap programja
A fenntarthatóság és a gazdaságélénkítés a dizájn eszközeivel a fő témája az idei dizájn világnap magyarországi programjainak, amelyekre csütörtökön várják az érdeklődőket Budapesten – közölték a szervezők az MTI-vel.
A World Design Organization (WDO) által meghirdetett világnapot június 29-én ünneplik. A WDO tagjaként a hazai események szervezője a Magyar Formatervezési Tanács, mely a Design Hét Budapest programjaként idén június 27-én várja a világnap témái iránt érdeklődő közönséget.
Az idei világnap hívószava a fenntarthatóság. A központi téma az ENSZ által meghatározott fenntartható fejlődési stratégia 12. pontjához, a felelősségteljes termeléshez és fogyasztáshoz kapcsolódik, melyben a dizájn stratégiai szerepet játszik – tartalmazza a közlemény.
A dizájn világnap hazai programsorának első szekciója a WORTH projekten keresztül fókuszál az idei tematikára. A projekt, amely számos eszközzel segíti gyártók és dizájnerek országhatárokon átívelő együttműködését, immár a második sikeres ütemén van túl, harmadik ütemének pályázati időszaka pedig már zajlik. Ehhez kapcsolódóan 16 órától bemutatják a projektet, a hazai szakmai mentorok pedig az aktuális pályázati lehetőséget, hasznos tippeket adva a részvételhez. Emellett bemutatkoznak a sikeres magyar pályázók is a fenntarthatósághoz kapcsolódó projektjeikkel.
A programsorozat második részeként ismert márkák és vállalkozások képviselői mutatják be dizájnstratégiájukat, a dizájn gazdaságélénkítő szerepét illusztráló tapasztalataikat, valamint a fenntarthatóság érdekében tett szerepvállalásukat.
Mindezek mellett világnapon mutatkozik be a Design Hét Budapest gondozásában megjelenő, 150 legfontosabb fővárosi dizájnhelyszínt megjelenítő Budapest Design Map idei kiadása, valamint a Magyar Formatervezési Tanács évente frissülő, ingyenes online kiadványa, a Start Up Guide 2019, mely a kreatívipari vállalkozások indításához, fejlesztéséhez ad segítséget.
A rendezvény részletes programja a facebook.com/budapestdesignweek oldalon érhető el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új elnökséggel és megújult célokkal folytatja a munkát az MLSZKSZ
Tisztújító közgyűléssel és szakmai konferenciával zárta a 2024-es évet a…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év Promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Elindult a Green Awards 2025
Elstartolt Magyarország legrangosabb fenntarthatósági pályázata, a Green Awards, a Portfolió…
Tovább olvasom >