A fenntarthatósági-környezeti elvárásokat értékelik legtöbbre a fiatalok egy felmérés szerint
A fiatalok elsősorban a fenntarthatóságot és a környezeti értékek védelmét várják el a technológiai iparág vezetőitől – derül ki a magyarországi Bosch csoport és a Richter Gedeon Nyrt. közös kutatásából.

Csaknem 40 százalékuk választana a vásárlásai során olyan terméket, amelyik kevésbé terheli a környezetet
Az összegzés szerint a 30 év alattiak a klímaválságot és a természeti erőforrások végességét értékelik a legnagyobb kihívásnak. Mindkettőt több mint 40 százalék nevezte meg a felmérésben, és a megkérdezettek 53 százaléka vár ezekre megoldást vállalati oldalról.
Több mint kétharmaduk abban is bízik, hogy az innovációk segíthetnek a környezettudatosságban
– írták.
A közlemény szerint a fenntarthatóság fogalmába sokan beleértik a szociális szempontokat is. Csaknem minden harmadik fiatal gondolja úgy, hogy a közösségi, sőt az egyéni fejlődésben is segíteniük kell a vállalati innovációknak.
Tisztában vannak ugyanakkor a saját felelősségükkel, csaknem 40 százalékuk választana a vásárlásai során olyan terméket, amelyik kevésbé terheli a környezetet.
A kibocsátásmentes közlekedési eszköz majdnem 30 százalék számára fontos, és csaknem ugyanennyien a munkaadók közül is azokat részesítenék előnyben, amelyek elkötelezettek a fenntarthatóság iránt. Innovatív munkahelyen 70 százalék dolgozna, főképp olyan állásokban, ahol támogatják az alkotói szabadságot, és van lehetőség a szakmai fejlődésre.
Az adatokból az is látszik, hogy a fiatalok munkavállalói szemléletében a személyes és emberi tényezők a legfontosabbak, ezeket többre értékelik a mesterséges intelligencia vagy robotikai megoldások alkalmazásánál – tették hozzá.
A felmérés a Bosch és a Richter megbízásából készült júliusban. Az online megkérdezéssel készült kutatásban 5090-en vettek részt – olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >