A fenntarthatósági-környezeti elvárásokat értékelik legtöbbre a fiatalok egy felmérés szerint
A fiatalok elsősorban a fenntarthatóságot és a környezeti értékek védelmét várják el a technológiai iparág vezetőitől – derül ki a magyarországi Bosch csoport és a Richter Gedeon Nyrt. közös kutatásából.
Az összegzés szerint a 30 év alattiak a klímaválságot és a természeti erőforrások végességét értékelik a legnagyobb kihívásnak. Mindkettőt több mint 40 százalék nevezte meg a felmérésben, és a megkérdezettek 53 százaléka vár ezekre megoldást vállalati oldalról.
Több mint kétharmaduk abban is bízik, hogy az innovációk segíthetnek a környezettudatosságban
– írták.
A közlemény szerint a fenntarthatóság fogalmába sokan beleértik a szociális szempontokat is. Csaknem minden harmadik fiatal gondolja úgy, hogy a közösségi, sőt az egyéni fejlődésben is segíteniük kell a vállalati innovációknak.
Tisztában vannak ugyanakkor a saját felelősségükkel, csaknem 40 százalékuk választana a vásárlásai során olyan terméket, amelyik kevésbé terheli a környezetet.
A kibocsátásmentes közlekedési eszköz majdnem 30 százalék számára fontos, és csaknem ugyanennyien a munkaadók közül is azokat részesítenék előnyben, amelyek elkötelezettek a fenntarthatóság iránt. Innovatív munkahelyen 70 százalék dolgozna, főképp olyan állásokban, ahol támogatják az alkotói szabadságot, és van lehetőség a szakmai fejlődésre.
Az adatokból az is látszik, hogy a fiatalok munkavállalói szemléletében a személyes és emberi tényezők a legfontosabbak, ezeket többre értékelik a mesterséges intelligencia vagy robotikai megoldások alkalmazásánál – tették hozzá.
A felmérés a Bosch és a Richter megbízásából készült júliusban. Az online megkérdezéssel készült kutatásban 5090-en vettek részt – olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >