A fenntarthatósági-környezeti elvárásokat értékelik legtöbbre a fiatalok egy felmérés szerint
A fiatalok elsősorban a fenntarthatóságot és a környezeti értékek védelmét várják el a technológiai iparág vezetőitől – derül ki a magyarországi Bosch csoport és a Richter Gedeon Nyrt. közös kutatásából.

Csaknem 40 százalékuk választana a vásárlásai során olyan terméket, amelyik kevésbé terheli a környezetet
Az összegzés szerint a 30 év alattiak a klímaválságot és a természeti erőforrások végességét értékelik a legnagyobb kihívásnak. Mindkettőt több mint 40 százalék nevezte meg a felmérésben, és a megkérdezettek 53 százaléka vár ezekre megoldást vállalati oldalról.
Több mint kétharmaduk abban is bízik, hogy az innovációk segíthetnek a környezettudatosságban
– írták.
A közlemény szerint a fenntarthatóság fogalmába sokan beleértik a szociális szempontokat is. Csaknem minden harmadik fiatal gondolja úgy, hogy a közösségi, sőt az egyéni fejlődésben is segíteniük kell a vállalati innovációknak.
Tisztában vannak ugyanakkor a saját felelősségükkel, csaknem 40 százalékuk választana a vásárlásai során olyan terméket, amelyik kevésbé terheli a környezetet.
A kibocsátásmentes közlekedési eszköz majdnem 30 százalék számára fontos, és csaknem ugyanennyien a munkaadók közül is azokat részesítenék előnyben, amelyek elkötelezettek a fenntarthatóság iránt. Innovatív munkahelyen 70 százalék dolgozna, főképp olyan állásokban, ahol támogatják az alkotói szabadságot, és van lehetőség a szakmai fejlődésre.
Az adatokból az is látszik, hogy a fiatalok munkavállalói szemléletében a személyes és emberi tényezők a legfontosabbak, ezeket többre értékelik a mesterséges intelligencia vagy robotikai megoldások alkalmazásánál – tették hozzá.
A felmérés a Bosch és a Richter megbízásából készült júliusban. Az online megkérdezéssel készült kutatásban 5090-en vettek részt – olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >A dm hazai napelempark segítségével zöldül tovább
A dm 2025. márciustól a leghatékonyabb és legmodernebb hazai napelemparkból,…
Tovább olvasom >Átadták a Nestlé napelemparkját Szerencsen
Szerencsen átadták a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >