A fenntarthatósági-környezeti elvárásokat értékelik legtöbbre a fiatalok egy felmérés szerint
A fiatalok elsősorban a fenntarthatóságot és a környezeti értékek védelmét várják el a technológiai iparág vezetőitől – derül ki a magyarországi Bosch csoport és a Richter Gedeon Nyrt. közös kutatásából.

Csaknem 40 százalékuk választana a vásárlásai során olyan terméket, amelyik kevésbé terheli a környezetet
Az összegzés szerint a 30 év alattiak a klímaválságot és a természeti erőforrások végességét értékelik a legnagyobb kihívásnak. Mindkettőt több mint 40 százalék nevezte meg a felmérésben, és a megkérdezettek 53 százaléka vár ezekre megoldást vállalati oldalról.
Több mint kétharmaduk abban is bízik, hogy az innovációk segíthetnek a környezettudatosságban
– írták.
A közlemény szerint a fenntarthatóság fogalmába sokan beleértik a szociális szempontokat is. Csaknem minden harmadik fiatal gondolja úgy, hogy a közösségi, sőt az egyéni fejlődésben is segíteniük kell a vállalati innovációknak.
Tisztában vannak ugyanakkor a saját felelősségükkel, csaknem 40 százalékuk választana a vásárlásai során olyan terméket, amelyik kevésbé terheli a környezetet.
A kibocsátásmentes közlekedési eszköz majdnem 30 százalék számára fontos, és csaknem ugyanennyien a munkaadók közül is azokat részesítenék előnyben, amelyek elkötelezettek a fenntarthatóság iránt. Innovatív munkahelyen 70 százalék dolgozna, főképp olyan állásokban, ahol támogatják az alkotói szabadságot, és van lehetőség a szakmai fejlődésre.
Az adatokból az is látszik, hogy a fiatalok munkavállalói szemléletében a személyes és emberi tényezők a legfontosabbak, ezeket többre értékelik a mesterséges intelligencia vagy robotikai megoldások alkalmazásánál – tették hozzá.
A felmérés a Bosch és a Richter megbízásából készült júliusban. Az online megkérdezéssel készült kutatásban 5090-en vettek részt – olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Júniusban nem változott a GKI konjunktúra indexe, de tovább csökkent a cégek inflációs várakozása
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >