A fenntarthatóbb élelmiszerek és italok vásárlása negyedével csökkentheti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást
A környezeti szempontból fenntarthatóbb élelmiszerek és italok vásárlása több mint negyedével csökkentheti a napi élelmiszer-vásárlásokból származó üvegházhatású gázok kibocsátását – derült ki egy új tanulmányból.
A The George Institute for Global Health és az Imperial College London által készített tanulmány szerint egyes termékkategóriákban a megtakarított kibocsátás jelentős lehet – például a fagyasztott húsos lasagne vegetáriánus változatra cserélése akár 71%-os csökkenést is eredményezhet.
A tanulmány szerint azonban a vásárlók fenntarthatóbb választásokra ösztönéséhez a termékhez kapcsolódó üvegházhatásúgáz-kibocsátás csomagoláson történő feltüntetésére lenne szükség.
Ausztrál élelmiszervásárlások
A tanulmány az ausztrál piacra összpontosított, kiszámítva a mintegy 7000 ausztrál háztartás éves élelmiszer-vásárlásainak várható kibocsátását az alapanyagokra, súlyra és a termékek életciklusára vonatkozó információk alapján, amelyek a George Intézet FoodSwitch adatbázisában elérhetők.
Megállapítást nyert, hogy az összes üvegházhatású gázkibocsátás közel fele (49%) a hústermékeknek betudható, míg az összes vásárlásnak csak 11%-át adják.
Ugyanakkor a zöldségfélék, gyümölcsök, diófélék és hüvelyesek az összes vásárlás egynegyedét (25%) tették ki, de a kibocsátásoknak csak 5%-áért voltak felelősek.
A globális üvegházhatású gázok mintegy harmada az élelmiszer- és mezőgazdasági ágazatnak tulajdonítható, míg a globális élelmiszerrendszer egészségügyi és környezeti költségei együttesen évi 10-14 billió dollárra (9,14-12,87 billió euróra) becsülhetők.
Egy a The Lancet című folyóiratban nemrégiben megjelent jelentés szerint évente több mint 12 millió haláleset lenne megelőzhető, ha a globális élelmiszerrendszerek egészségesebb, alacsonyabb kibocsátású étrendre váltanának.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >Kihirdették a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány .wave programjának idei győztesét
Kihirdették a fenntarthatóságra fókuszáló startupok számára negyedik alkalommal meghirdetett Kék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új energiaszeletet vezet be a Mondelēz az USA-ban
A Mondelēz International BelVita Energy Snack Bites néven új terméket…
Tovább olvasom >Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Stagnált az eurózóna gazdasága a negyedik negyedévben
Az elemzői várakozásokkal szemben stagnált az eurózóna gazdasága 2024 negyedik…
Tovább olvasom >