A fenntarthatóbb élelmiszerek és italok vásárlása negyedével csökkentheti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást
A környezeti szempontból fenntarthatóbb élelmiszerek és italok vásárlása több mint negyedével csökkentheti a napi élelmiszer-vásárlásokból származó üvegházhatású gázok kibocsátását – derült ki egy új tanulmányból.
A The George Institute for Global Health és az Imperial College London által készített tanulmány szerint egyes termékkategóriákban a megtakarított kibocsátás jelentős lehet – például a fagyasztott húsos lasagne vegetáriánus változatra cserélése akár 71%-os csökkenést is eredményezhet.
A tanulmány szerint azonban a vásárlók fenntarthatóbb választásokra ösztönéséhez a termékhez kapcsolódó üvegházhatásúgáz-kibocsátás csomagoláson történő feltüntetésére lenne szükség.
Ausztrál élelmiszervásárlások
A tanulmány az ausztrál piacra összpontosított, kiszámítva a mintegy 7000 ausztrál háztartás éves élelmiszer-vásárlásainak várható kibocsátását az alapanyagokra, súlyra és a termékek életciklusára vonatkozó információk alapján, amelyek a George Intézet FoodSwitch adatbázisában elérhetők.
Megállapítást nyert, hogy az összes üvegházhatású gázkibocsátás közel fele (49%) a hústermékeknek betudható, míg az összes vásárlásnak csak 11%-át adják.
Ugyanakkor a zöldségfélék, gyümölcsök, diófélék és hüvelyesek az összes vásárlás egynegyedét (25%) tették ki, de a kibocsátásoknak csak 5%-áért voltak felelősek.
A globális üvegházhatású gázok mintegy harmada az élelmiszer- és mezőgazdasági ágazatnak tulajdonítható, míg a globális élelmiszerrendszer egészségügyi és környezeti költségei együttesen évi 10-14 billió dollárra (9,14-12,87 billió euróra) becsülhetők.
Egy a The Lancet című folyóiratban nemrégiben megjelent jelentés szerint évente több mint 12 millió haláleset lenne megelőzhető, ha a globális élelmiszerrendszerek egészségesebb, alacsonyabb kibocsátású étrendre váltanának.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >