A fenntarthatóbb élelmiszerek és italok vásárlása negyedével csökkentheti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást
A környezeti szempontból fenntarthatóbb élelmiszerek és italok vásárlása több mint negyedével csökkentheti a napi élelmiszer-vásárlásokból származó üvegházhatású gázok kibocsátását – derült ki egy új tanulmányból.
A The George Institute for Global Health és az Imperial College London által készített tanulmány szerint egyes termékkategóriákban a megtakarított kibocsátás jelentős lehet – például a fagyasztott húsos lasagne vegetáriánus változatra cserélése akár 71%-os csökkenést is eredményezhet.
A tanulmány szerint azonban a vásárlók fenntarthatóbb választásokra ösztönéséhez a termékhez kapcsolódó üvegházhatásúgáz-kibocsátás csomagoláson történő feltüntetésére lenne szükség.
Ausztrál élelmiszervásárlások
A tanulmány az ausztrál piacra összpontosított, kiszámítva a mintegy 7000 ausztrál háztartás éves élelmiszer-vásárlásainak várható kibocsátását az alapanyagokra, súlyra és a termékek életciklusára vonatkozó információk alapján, amelyek a George Intézet FoodSwitch adatbázisában elérhetők.
Megállapítást nyert, hogy az összes üvegházhatású gázkibocsátás közel fele (49%) a hústermékeknek betudható, míg az összes vásárlásnak csak 11%-át adják.
Ugyanakkor a zöldségfélék, gyümölcsök, diófélék és hüvelyesek az összes vásárlás egynegyedét (25%) tették ki, de a kibocsátásoknak csak 5%-áért voltak felelősek.
A globális üvegházhatású gázok mintegy harmada az élelmiszer- és mezőgazdasági ágazatnak tulajdonítható, míg a globális élelmiszerrendszer egészségügyi és környezeti költségei együttesen évi 10-14 billió dollárra (9,14-12,87 billió euróra) becsülhetők.
Egy a The Lancet című folyóiratban nemrégiben megjelent jelentés szerint évente több mint 12 millió haláleset lenne megelőzhető, ha a globális élelmiszerrendszerek egészségesebb, alacsonyabb kibocsátású étrendre váltanának.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >