A fenntarthatóbb élelmiszerek és italok vásárlása negyedével csökkentheti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást
A környezeti szempontból fenntarthatóbb élelmiszerek és italok vásárlása több mint negyedével csökkentheti a napi élelmiszer-vásárlásokból származó üvegházhatású gázok kibocsátását – derült ki egy új tanulmányból.
A The George Institute for Global Health és az Imperial College London által készített tanulmány szerint egyes termékkategóriákban a megtakarított kibocsátás jelentős lehet – például a fagyasztott húsos lasagne vegetáriánus változatra cserélése akár 71%-os csökkenést is eredményezhet.
A tanulmány szerint azonban a vásárlók fenntarthatóbb választásokra ösztönéséhez a termékhez kapcsolódó üvegházhatásúgáz-kibocsátás csomagoláson történő feltüntetésére lenne szükség.
Ausztrál élelmiszervásárlások
A tanulmány az ausztrál piacra összpontosított, kiszámítva a mintegy 7000 ausztrál háztartás éves élelmiszer-vásárlásainak várható kibocsátását az alapanyagokra, súlyra és a termékek életciklusára vonatkozó információk alapján, amelyek a George Intézet FoodSwitch adatbázisában elérhetők.
Megállapítást nyert, hogy az összes üvegházhatású gázkibocsátás közel fele (49%) a hústermékeknek betudható, míg az összes vásárlásnak csak 11%-át adják.
Ugyanakkor a zöldségfélék, gyümölcsök, diófélék és hüvelyesek az összes vásárlás egynegyedét (25%) tették ki, de a kibocsátásoknak csak 5%-áért voltak felelősek.
A globális üvegházhatású gázok mintegy harmada az élelmiszer- és mezőgazdasági ágazatnak tulajdonítható, míg a globális élelmiszerrendszer egészségügyi és környezeti költségei együttesen évi 10-14 billió dollárra (9,14-12,87 billió euróra) becsülhetők.
Egy a The Lancet című folyóiratban nemrégiben megjelent jelentés szerint évente több mint 12 millió haláleset lenne megelőzhető, ha a globális élelmiszerrendszerek egészségesebb, alacsonyabb kibocsátású étrendre váltanának.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >