A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető úton: „Ami körbejár, az összeköt bennünket” című kezdeményezésével a visszaváltható üvegcsomagolás előnyeire hívja fel a figyelmet.
Az akció a vállalat átfogó fenntarthatósági stratégiájának része, amely tudatos vásárlásra és környezetkímélő megoldásokra ösztönzi a fogyasztókat.
Az üvegcsomagolás egyik legnagyobb előnye, hogy nem befolyásolja az élelmiszerek és italok minőségét, ízét vagy vitamintartalmát. Az üveg nem porózus, nem lebomló és 100%-ban újrahasznosítható. Egyetlen visszaváltható üvegpalack akár 30 alkalommal is újrafelhasználható, így 85%-kal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint egy egyszer használatos üveg, 57%-kal kevesebbel, mint egy alumíniumdoboz, és 70%-kal kevesebbel, mint egy egyszer használatos PET-palack.
A SPAR üzletekben a vásárlók a visszaváltható üres palackokat és tárolóedényeket leadhatják, majd az ezekért kapott kupont az adott boltban a kasszánál beválthatják. Ez a gyakorlat nemcsak a körforgásos gazdaságot erősíti, de számottevően hozzájárul a környezetvédelemhez is. Tavaly több mint 2,7 millió visszaváltható palackot és 324 ezer tárolóedényt gyűjtöttek össze.
Maša Šprajcar-Rančić, a SPAR Szlovénia fenntartható fejlődésért felelős vezetője elmondása szerint a kereskedő arra bátorítja vásárlóit, hogy válasszanak fenntartható termékeket, és tudatos döntéseikkel járuljanak hozzá a környezet védelméhez, mert bár az apró lépések külön-külön kevésnek tűnhetnek, de összeadódva komoly hatás érhető el általuk.
SPAR International
Kapcsolódó cikkeink
Több mint egymilliárdos beruházással nyílt meg Szombathely legújabb SPAR üzlete
A SPAR Magyarország több mint 1 milliárd forintos befektetés eredményeként…
Tovább olvasom >Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >NKFH: hársfavirág teát hívott vissza a Spar
A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. hársfavirág teát hívott vissza esetleges…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >