A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető úton: „Ami körbejár, az összeköt bennünket” című kezdeményezésével a visszaváltható üvegcsomagolás előnyeire hívja fel a figyelmet.
Az akció a vállalat átfogó fenntarthatósági stratégiájának része, amely tudatos vásárlásra és környezetkímélő megoldásokra ösztönzi a fogyasztókat.
Az üvegcsomagolás egyik legnagyobb előnye, hogy nem befolyásolja az élelmiszerek és italok minőségét, ízét vagy vitamintartalmát. Az üveg nem porózus, nem lebomló és 100%-ban újrahasznosítható. Egyetlen visszaváltható üvegpalack akár 30 alkalommal is újrafelhasználható, így 85%-kal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint egy egyszer használatos üveg, 57%-kal kevesebbel, mint egy alumíniumdoboz, és 70%-kal kevesebbel, mint egy egyszer használatos PET-palack.
A SPAR üzletekben a vásárlók a visszaváltható üres palackokat és tárolóedényeket leadhatják, majd az ezekért kapott kupont az adott boltban a kasszánál beválthatják. Ez a gyakorlat nemcsak a körforgásos gazdaságot erősíti, de számottevően hozzájárul a környezetvédelemhez is. Tavaly több mint 2,7 millió visszaváltható palackot és 324 ezer tárolóedényt gyűjtöttek össze.
Maša Šprajcar-Rančić, a SPAR Szlovénia fenntartható fejlődésért felelős vezetője elmondása szerint a kereskedő arra bátorítja vásárlóit, hogy válasszanak fenntartható termékeket, és tudatos döntéseikkel járuljanak hozzá a környezet védelméhez, mert bár az apró lépések külön-külön kevésnek tűnhetnek, de összeadódva komoly hatás érhető el általuk.
SPAR International
Kapcsolódó cikkeink
Itt a SPAR QUICK AND EASY: konténerbolt, ami megváltoztatja, amit a vásárlásról gondoltunk
Van élet a stadionbüfén túl! A SPAR idén tavasszal nemcsak szurkol, hanem jelen…
Tovább olvasom >Tudásból karrier – a SPAR a duális képzés élén
A SPAR évek óta aktív támogatója a hazai szakképzés legnagyobb…
Tovább olvasom >Több mint 1,1 millió élelmiszercsomagot mentett meg a Munch a SPAR segítségével
A SPAR Magyarország 2022 óta több mint 1,1 millió élelmiszercsomagot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >A HELL ENERGY is reagált az energiaitalra vonatkozó új szabályra
A magyar Országgyűlés döntése értelmében mostantól Magyarországon törvény tiltja a…
Tovább olvasom >