A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 04. 30. 09:54

Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető úton: „Ami körbejár, az összeköt bennünket” című kezdeményezésével a visszaváltható üvegcsomagolás előnyeire hívja fel a figyelmet.

Az akció a vállalat átfogó fenntarthatósági stratégiájának része, amely tudatos vásárlásra és környezetkímélő megoldásokra ösztönzi a fogyasztókat.

Az üvegcsomagolás egyik legnagyobb előnye, hogy nem befolyásolja az élelmiszerek és italok minőségét, ízét vagy vitamintartalmát. Az üveg nem porózus, nem lebomló és 100%-ban újrahasznosítható. Egyetlen visszaváltható üvegpalack akár 30 alkalommal is újrafelhasználható, így 85%-kal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint egy egyszer használatos üveg, 57%-kal kevesebbel, mint egy alumíniumdoboz, és 70%-kal kevesebbel, mint egy egyszer használatos PET-palack.

A SPAR üzletekben a vásárlók a visszaváltható üres palackokat és tárolóedényeket leadhatják, majd az ezekért kapott kupont az adott boltban a kasszánál beválthatják. Ez a gyakorlat nemcsak a körforgásos gazdaságot erősíti, de számottevően hozzájárul a környezetvédelemhez is. Tavaly több mint 2,7 millió visszaváltható palackot és 324 ezer tárolóedényt gyűjtöttek össze.

Maša Šprajcar-Rančić, a SPAR Szlovénia fenntartható fejlődésért felelős vezetője elmondása szerint a kereskedő arra bátorítja vásárlóit, hogy válasszanak fenntartható termékeket, és tudatos döntéseikkel járuljanak hozzá a környezet védelméhez, mert bár az apró lépések külön-külön kevésnek tűnhetnek, de összeadódva komoly hatás érhető el általuk.

SPAR International

Kapcsolódó cikkeink