A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető úton: „Ami körbejár, az összeköt bennünket” című kezdeményezésével a visszaváltható üvegcsomagolás előnyeire hívja fel a figyelmet.
Az akció a vállalat átfogó fenntarthatósági stratégiájának része, amely tudatos vásárlásra és környezetkímélő megoldásokra ösztönzi a fogyasztókat.
Az üvegcsomagolás egyik legnagyobb előnye, hogy nem befolyásolja az élelmiszerek és italok minőségét, ízét vagy vitamintartalmát. Az üveg nem porózus, nem lebomló és 100%-ban újrahasznosítható. Egyetlen visszaváltható üvegpalack akár 30 alkalommal is újrafelhasználható, így 85%-kal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint egy egyszer használatos üveg, 57%-kal kevesebbel, mint egy alumíniumdoboz, és 70%-kal kevesebbel, mint egy egyszer használatos PET-palack.
A SPAR üzletekben a vásárlók a visszaváltható üres palackokat és tárolóedényeket leadhatják, majd az ezekért kapott kupont az adott boltban a kasszánál beválthatják. Ez a gyakorlat nemcsak a körforgásos gazdaságot erősíti, de számottevően hozzájárul a környezetvédelemhez is. Tavaly több mint 2,7 millió visszaváltható palackot és 324 ezer tárolóedényt gyűjtöttek össze.
Maša Šprajcar-Rančić, a SPAR Szlovénia fenntartható fejlődésért felelős vezetője elmondása szerint a kereskedő arra bátorítja vásárlóit, hogy válasszanak fenntartható termékeket, és tudatos döntéseikkel járuljanak hozzá a környezet védelméhez, mert bár az apró lépések külön-külön kevésnek tűnhetnek, de összeadódva komoly hatás érhető el általuk.
SPAR International
Kapcsolódó cikkeink
A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Repül a sült galamb
Mindennapjainkat teszik egyszerűbbé a kényelmi termékek: konyhakészek, mélyfagyasztottak, szárítottak, előfeldolgozottak,…
Tovább olvasom >SPAR: stratégiai válasz a munkaerőpiaci kihívásokra a belső fejlesztés erejével
Sikerrel zárult és folytatódott a SPAR utánpótlásprogramja: a Talent Expand…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >