A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető úton: „Ami körbejár, az összeköt bennünket” című kezdeményezésével a visszaváltható üvegcsomagolás előnyeire hívja fel a figyelmet.
Az akció a vállalat átfogó fenntarthatósági stratégiájának része, amely tudatos vásárlásra és környezetkímélő megoldásokra ösztönzi a fogyasztókat.
Az üvegcsomagolás egyik legnagyobb előnye, hogy nem befolyásolja az élelmiszerek és italok minőségét, ízét vagy vitamintartalmát. Az üveg nem porózus, nem lebomló és 100%-ban újrahasznosítható. Egyetlen visszaváltható üvegpalack akár 30 alkalommal is újrafelhasználható, így 85%-kal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint egy egyszer használatos üveg, 57%-kal kevesebbel, mint egy alumíniumdoboz, és 70%-kal kevesebbel, mint egy egyszer használatos PET-palack.
A SPAR üzletekben a vásárlók a visszaváltható üres palackokat és tárolóedényeket leadhatják, majd az ezekért kapott kupont az adott boltban a kasszánál beválthatják. Ez a gyakorlat nemcsak a körforgásos gazdaságot erősíti, de számottevően hozzájárul a környezetvédelemhez is. Tavaly több mint 2,7 millió visszaváltható palackot és 324 ezer tárolóedényt gyűjtöttek össze.
Maša Šprajcar-Rančić, a SPAR Szlovénia fenntartható fejlődésért felelős vezetője elmondása szerint a kereskedő arra bátorítja vásárlóit, hogy válasszanak fenntartható termékeket, és tudatos döntéseikkel járuljanak hozzá a környezet védelméhez, mert bár az apró lépések külön-külön kevésnek tűnhetnek, de összeadódva komoly hatás érhető el általuk.
SPAR International
Kapcsolódó cikkeink
NKFH: növényvédőszer miatt mákot hívtak vissza a forgalomból
Nem engedélyezett növényvédőszer miatt étkezési mákot hívott vissza a Spar…
Tovább olvasom >Összefogás több ezer mancsért – a SPAR és az Országos Állatvédőrség együtt segít a rászoruló állatokon
A SPAR Magyarország és az Országos Állatvédőrség Alapítvány közös munkája…
Tovább olvasom >A Coop Italia saját márkás termékeivel erősít a horvát Tommy
Stratégiai együttműködést kötött a horvát Tommy kiskereskedelmi lánc és az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >