A Fenntartható divat napján a Perwoll is részt vett
Különleges tematikájú eseményre került sor a magyar divatszakma prominens képviselői részvételével október 7-én. Idén először – de remélhetően hagyományteremtő jelleggel – a Perwoll támogatásával megtartották a Fenntartható divat napját a Magyar Nemzeti Múzeumban.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/10/Perwoll_Fenntarthato-Divat-napja_5.jpg)
Szak Zsuzsanna, a Henkel Magyarország Consumer Brands üzletág igazgatója is megszólalt
Az esemény tematikája három szekcióból állt, melynek alapüzenete ugyanaz volt: vajon mit tehetünk a fenntartható divatért? Hogyan érhetünk el valós eredményeket a divat piacán fenntarthatósági munkánk során?
Az első részben a Budapesti Metropolitan Egyetem végzett hallgatóinak friss diplomakollekcióját bemutató divatbemutatót láthatta a közönség. A Budapesti Metropolitan Egyetemen a divattervezők képzése tíz éves múltra tekint vissza. A METU hallgatóinak diplomakollekciói átfogó képet adnak az alkotók személyes kreativitásáról, a képzés piaci és művészeti karakteréről. Ezt követően Ziggi, Kerényi Virág, Varga Viktória, Nubu, és Merő Péter bemutatóját láthatta a közönség. Mindegyikük nagyon fontosnak tartja, hogy ezekről a fenntarthatósági kérdésekről beszéljenek és tegyenek is érte. Ezért kollekcióikban a zero waste elve érvényesült, az újrafelhasználás koncepciója, valamint a környezetbarát anyagfelhasználat.
A rendezvény második szekciójában, pódium-beszélgetésen fejtették ki a meghívott szakemberek gondolataikat, véleményüket. Többen között szó esett arról, hogy a fenntarthatóság miként jelenik meg a gyakorlatban, valamint a divatbemutatókban szereplő brandek képviselői melyik irányt, utat választották erre a rendkívül fontos gazdasági és társadalmi kérdés megoldására.
A divatbemutatókon, és a pódium-beszélgetésen túl a divatesemény látogatói egy pop-up kiállításon tekinthettek meg 6 tervező divatkiegészítő darabjait: Virág Anna kalapjai, Kovács Ági táskái, Vágó Réka cipői, a Tipton Eyeworks szemüvegei, a Leanea ékszerei, valamint Szarvas Valentin férfi öltözékei mind a fenntartható divat égisze alatt születtek, magukon hordozva az egyéni tervezői vonal sajátos stílusjegyeit.
„Amikor a divatról beszélünk, akkor a ruhákról, a textíliákról, és textíliák ápolásáról is beszélni kell. Azt gondolom, ha már invesztálunk egy gyönyörű ruhába, az is nagyon fontos, hogy utána mit teszünk azzal a ruhával, és ezzel tudjuk igazából segíteni a fenntarthatóságot”
– mondta Szak Zsuzsanna, a Henkel Magyarország Consumer Brands üzletág igazgatója.
A Perwoll márka küldetése, hogy megoldást nyújtson a ruhák élettartamának meghosszabbítására, segít a színek intenzitásának megóvásában és megújításában, ápolja a már sérült szálakat, ezáltal a kedvenc ruhadarabok tovább hordhatók. A Perwoll a slow fashion mozgalom mögé állt azáltal, hogy segít a ruhák eredeti állapotának megőrzésében, hogy viselői tovább tündökölhessenek bennük. A márka évek óta folytatja a #Rethinkfashion, vagyis gondold újra a divatot kommunikációt, aminek a lényege, hogy minél több emberhez eljuttassa a „slow fashion” trend ismeretét, ne mindig újat vásároljunk, hanem inkább vigyázzunk a meglévő, és kedvenc ruhadarabjainkra. Ez a fenntarthatóság szempontjából is nagyon fontos, hiszen a fast fashion nagyon megterheli a környezetünket, és egy kis tudatossággal csökkenteni tudjuk magunk is a textilhulladék mennyiségét.
Kapcsolódó cikkeink
Henkel a jótékonysági elköteleződés jó példája: közel 330 millió forint adomány
A Henkel Magyarország Consumer Brands üzletágánál a tavalyi évben különösen…
Tovább olvasom >Megnyílt a Pritt márka önálló standja
December közepén ünnepélyes keretek között megnyílt a Pritt márka önálló…
Tovább olvasom >Van új a zuhany alatt, és azon túl is!
A tusfürdők piaca folyamatosan növekszik, ahogy a vásárlói elvárások egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen
Ha Valentin-nap, akkor „Szerelmem a trade marketing konferencia” immár 22…
Tovább olvasom >Újra napirenden az árstop: Mit jelenthet ez a vásárlóknak és a boltoknak?
A nemzetgazdasági miniszter, Nagy Márton hétfői bejelentése komoly visszhangot váltott…
Tovább olvasom >Vásárlási szokások változása: trükkök, trendek és eltűnő szaküzletek
A kiskereskedelmi piac folyamatos átalakuláson megy keresztül. A vásárlási szokások…
Tovább olvasom >