A Fenntartható divat napján a Perwoll is részt vett
Különleges tematikájú eseményre került sor a magyar divatszakma prominens képviselői részvételével október 7-én. Idén először – de remélhetően hagyományteremtő jelleggel – a Perwoll támogatásával megtartották a Fenntartható divat napját a Magyar Nemzeti Múzeumban.

Szak Zsuzsanna, a Henkel Magyarország Consumer Brands üzletág igazgatója is megszólalt
Az esemény tematikája három szekcióból állt, melynek alapüzenete ugyanaz volt: vajon mit tehetünk a fenntartható divatért? Hogyan érhetünk el valós eredményeket a divat piacán fenntarthatósági munkánk során?
Az első részben a Budapesti Metropolitan Egyetem végzett hallgatóinak friss diplomakollekcióját bemutató divatbemutatót láthatta a közönség. A Budapesti Metropolitan Egyetemen a divattervezők képzése tíz éves múltra tekint vissza. A METU hallgatóinak diplomakollekciói átfogó képet adnak az alkotók személyes kreativitásáról, a képzés piaci és művészeti karakteréről. Ezt követően Ziggi, Kerényi Virág, Varga Viktória, Nubu, és Merő Péter bemutatóját láthatta a közönség. Mindegyikük nagyon fontosnak tartja, hogy ezekről a fenntarthatósági kérdésekről beszéljenek és tegyenek is érte. Ezért kollekcióikban a zero waste elve érvényesült, az újrafelhasználás koncepciója, valamint a környezetbarát anyagfelhasználat.
A rendezvény második szekciójában, pódium-beszélgetésen fejtették ki a meghívott szakemberek gondolataikat, véleményüket. Többen között szó esett arról, hogy a fenntarthatóság miként jelenik meg a gyakorlatban, valamint a divatbemutatókban szereplő brandek képviselői melyik irányt, utat választották erre a rendkívül fontos gazdasági és társadalmi kérdés megoldására.
A divatbemutatókon, és a pódium-beszélgetésen túl a divatesemény látogatói egy pop-up kiállításon tekinthettek meg 6 tervező divatkiegészítő darabjait: Virág Anna kalapjai, Kovács Ági táskái, Vágó Réka cipői, a Tipton Eyeworks szemüvegei, a Leanea ékszerei, valamint Szarvas Valentin férfi öltözékei mind a fenntartható divat égisze alatt születtek, magukon hordozva az egyéni tervezői vonal sajátos stílusjegyeit.
„Amikor a divatról beszélünk, akkor a ruhákról, a textíliákról, és textíliák ápolásáról is beszélni kell. Azt gondolom, ha már invesztálunk egy gyönyörű ruhába, az is nagyon fontos, hogy utána mit teszünk azzal a ruhával, és ezzel tudjuk igazából segíteni a fenntarthatóságot”
– mondta Szak Zsuzsanna, a Henkel Magyarország Consumer Brands üzletág igazgatója.
A Perwoll márka küldetése, hogy megoldást nyújtson a ruhák élettartamának meghosszabbítására, segít a színek intenzitásának megóvásában és megújításában, ápolja a már sérült szálakat, ezáltal a kedvenc ruhadarabok tovább hordhatók. A Perwoll a slow fashion mozgalom mögé állt azáltal, hogy segít a ruhák eredeti állapotának megőrzésében, hogy viselői tovább tündökölhessenek bennük. A márka évek óta folytatja a #Rethinkfashion, vagyis gondold újra a divatot kommunikációt, aminek a lényege, hogy minél több emberhez eljuttassa a „slow fashion” trend ismeretét, ne mindig újat vásároljunk, hanem inkább vigyázzunk a meglévő, és kedvenc ruhadarabjainkra. Ez a fenntarthatóság szempontjából is nagyon fontos, hiszen a fast fashion nagyon megterheli a környezetünket, és egy kis tudatossággal csökkenteni tudjuk magunk is a textilhulladék mennyiségét.
Kapcsolódó cikkeink
Újra PET-kalózok szálltak vízre a Tisza-tó megtisztításáért
Június közepén immár hatodik alkalommal rendezték meg a Tisza-tavi PET…
Tovább olvasom >Henkel Magyarország: Karrier, értékek, időtálló bizalom
A világ egyik legátfogóbb munkáltatói márkakutatása, a Randstad Employer Brand…
Tovább olvasom >A divat újragondolása a Perwoll támogatásával
Idén már harmadik alkalommal került megrendezésre a Fenntartható Divat Napja…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: az egy évvel korábbihoz képest 2,6, az előző hónaphoz mérten 1,3 százalékkal mérséklődött az ipari termelés májusban
2025 májusában az ipari termelés volumene 2,6 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >Egyre profibban vásárolunk
Rendhagyó helyszínen, a SPAR Regnum Húsüzem és Oktatóközpontban tartotta meg…
Tovább olvasom >Bővült az AutoWallis gépjármű-értékesítése az első félévben
Elsősorban akvizíciók hajtották az AutoWallis Csoport gépjármű-értékesítésének 3,4 százalékos növekedését…
Tovább olvasom >