A felelős fogyasztásé a jövő a Cetelem kutatása szerint
Visszafogottabb, egészség- és környezettudatos kereslet válthatja föl az elmúlt harminc évben jellemző tömegfogyasztást a Cetelem Körkép 2020 nemzetközi felmérés szerint.
A Cetelem Bank 17 EU-tagállamot érintő reprezentatív piackutatása minden évben felméri az európai fogyasztók általános közérzetét és fogyasztási szokásait. Magyarországon 2006 óta végzik el a kutatást.
A Magyar Cetelem Bank az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: a legfrissebb Cetelem Körkép szerint a felelősebb fogyasztást megcélzó szemléletváltás már közel egy évtizede elkezdődött, de a koronavírus járvány következtében erőteljes tendenciává vált.
A szemléletváltás máris tetten érhető a vásárlási folyamatok alakulásában: az európaiak 42 százaléka állította, hogy kevesebbet fogyaszt az idén, mint három évvel ezelőtt. A magyarok fogyasztási hajlandóságát gazdasági okok is visszavetették. Míg a Cetelem Körkép adatai szerint a vírus előtt a magyarok 29 százaléka tervezte, hogy kevesebbet költ majd különböző termékekre és szolgáltatásokra a jövőben, addig a korlátozások feloldását követően készült hazai felmérésben már a válaszadók fele állította, hogy az előző évhez képest csökkentené költéseit a következő 6 hónapban.
A felmérés megállapította, hogy a kevesebb vásárlás mellett ugyanakkor a minőségi elvárások nem csökkennek. Ezt a Cetelem a fogyasztói tudatosság javulásával magyarázza, az elemzők úgy látják, hogy kevesebb lesz a pazarlás, népszerűbbek lesznek a fenntartható termékek.
A gyártóknak figyelembe kell venniük, hogy a környezettudatosság már nem csak a kontinens nyugati felében, hanem Kelet-Európában is egyre fontosabb szempont – mutat rá a Cetelem a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztók többsége szerint az AI növeli majd a pénzügyi csalások előfordulásának kockázatát
A pénzügyi visszaélések megelőzésére megoldásokat kínáló Abrigo új felmérése szerint…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >Ismerik, de nem használják az élő közvetítéses vásárlás szolgáltatást a németek
Egyre több német vásárló ismeri a live shopping, azaz az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >Márton-nap előtt: drágulásra számíthatunk a liba és kacsa esetében?
November 11-én, Szent Márton napján a hagyomány szerint libát illik…
Tovább olvasom >Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >