A felelős fogyasztásé a jövő a Cetelem kutatása szerint
Visszafogottabb, egészség- és környezettudatos kereslet válthatja föl az elmúlt harminc évben jellemző tömegfogyasztást a Cetelem Körkép 2020 nemzetközi felmérés szerint.
A Cetelem Bank 17 EU-tagállamot érintő reprezentatív piackutatása minden évben felméri az európai fogyasztók általános közérzetét és fogyasztási szokásait. Magyarországon 2006 óta végzik el a kutatást.
A Magyar Cetelem Bank az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: a legfrissebb Cetelem Körkép szerint a felelősebb fogyasztást megcélzó szemléletváltás már közel egy évtizede elkezdődött, de a koronavírus járvány következtében erőteljes tendenciává vált.
A szemléletváltás máris tetten érhető a vásárlási folyamatok alakulásában: az európaiak 42 százaléka állította, hogy kevesebbet fogyaszt az idén, mint három évvel ezelőtt. A magyarok fogyasztási hajlandóságát gazdasági okok is visszavetették. Míg a Cetelem Körkép adatai szerint a vírus előtt a magyarok 29 százaléka tervezte, hogy kevesebbet költ majd különböző termékekre és szolgáltatásokra a jövőben, addig a korlátozások feloldását követően készült hazai felmérésben már a válaszadók fele állította, hogy az előző évhez képest csökkentené költéseit a következő 6 hónapban.
A felmérés megállapította, hogy a kevesebb vásárlás mellett ugyanakkor a minőségi elvárások nem csökkennek. Ezt a Cetelem a fogyasztói tudatosság javulásával magyarázza, az elemzők úgy látják, hogy kevesebb lesz a pazarlás, népszerűbbek lesznek a fenntartható termékek.
A gyártóknak figyelembe kell venniük, hogy a környezettudatosság már nem csak a kontinens nyugati felében, hanem Kelet-Európában is egyre fontosabb szempont – mutat rá a Cetelem a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >