A felelős fogyasztásé a jövő a Cetelem kutatása szerint
Visszafogottabb, egészség- és környezettudatos kereslet válthatja föl az elmúlt harminc évben jellemző tömegfogyasztást a Cetelem Körkép 2020 nemzetközi felmérés szerint.
A Cetelem Bank 17 EU-tagállamot érintő reprezentatív piackutatása minden évben felméri az európai fogyasztók általános közérzetét és fogyasztási szokásait. Magyarországon 2006 óta végzik el a kutatást.
A Magyar Cetelem Bank az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: a legfrissebb Cetelem Körkép szerint a felelősebb fogyasztást megcélzó szemléletváltás már közel egy évtizede elkezdődött, de a koronavírus járvány következtében erőteljes tendenciává vált.
A szemléletváltás máris tetten érhető a vásárlási folyamatok alakulásában: az európaiak 42 százaléka állította, hogy kevesebbet fogyaszt az idén, mint három évvel ezelőtt. A magyarok fogyasztási hajlandóságát gazdasági okok is visszavetették. Míg a Cetelem Körkép adatai szerint a vírus előtt a magyarok 29 százaléka tervezte, hogy kevesebbet költ majd különböző termékekre és szolgáltatásokra a jövőben, addig a korlátozások feloldását követően készült hazai felmérésben már a válaszadók fele állította, hogy az előző évhez képest csökkentené költéseit a következő 6 hónapban.
A felmérés megállapította, hogy a kevesebb vásárlás mellett ugyanakkor a minőségi elvárások nem csökkennek. Ezt a Cetelem a fogyasztói tudatosság javulásával magyarázza, az elemzők úgy látják, hogy kevesebb lesz a pazarlás, népszerűbbek lesznek a fenntartható termékek.
A gyártóknak figyelembe kell venniük, hogy a környezettudatosság már nem csak a kontinens nyugati felében, hanem Kelet-Európában is egyre fontosabb szempont – mutat rá a Cetelem a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >