A felelős fogyasztásé a jövő a Cetelem kutatása szerint
Visszafogottabb, egészség- és környezettudatos kereslet válthatja föl az elmúlt harminc évben jellemző tömegfogyasztást a Cetelem Körkép 2020 nemzetközi felmérés szerint.
A Cetelem Bank 17 EU-tagállamot érintő reprezentatív piackutatása minden évben felméri az európai fogyasztók általános közérzetét és fogyasztási szokásait. Magyarországon 2006 óta végzik el a kutatást.
A Magyar Cetelem Bank az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: a legfrissebb Cetelem Körkép szerint a felelősebb fogyasztást megcélzó szemléletváltás már közel egy évtizede elkezdődött, de a koronavírus járvány következtében erőteljes tendenciává vált.
A szemléletváltás máris tetten érhető a vásárlási folyamatok alakulásában: az európaiak 42 százaléka állította, hogy kevesebbet fogyaszt az idén, mint három évvel ezelőtt. A magyarok fogyasztási hajlandóságát gazdasági okok is visszavetették. Míg a Cetelem Körkép adatai szerint a vírus előtt a magyarok 29 százaléka tervezte, hogy kevesebbet költ majd különböző termékekre és szolgáltatásokra a jövőben, addig a korlátozások feloldását követően készült hazai felmérésben már a válaszadók fele állította, hogy az előző évhez képest csökkentené költéseit a következő 6 hónapban.
A felmérés megállapította, hogy a kevesebb vásárlás mellett ugyanakkor a minőségi elvárások nem csökkennek. Ezt a Cetelem a fogyasztói tudatosság javulásával magyarázza, az elemzők úgy látják, hogy kevesebb lesz a pazarlás, népszerűbbek lesznek a fenntartható termékek.
A gyártóknak figyelembe kell venniük, hogy a környezettudatosság már nem csak a kontinens nyugati felében, hanem Kelet-Európában is egyre fontosabb szempont – mutat rá a Cetelem a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
BCSDH: fokozni kell az erőfeszítéseket a klímavédelem terén
A BCSDH és a Deloitte legfrissebb klímavédelmi felmérése szerint a…
Tovább olvasom >Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >