A fejlődő piacok középosztálya hatalmas vásárlóerőt jelent
A kiskereskedelmi világ a Cushman & Wakefield Retail Market View tanulmánya szerint egy határoktól mentes globális piac. Ezen piacnak a fejlett kiskereskedelmi piacok az alapjai, míg a fejlődő piacok a növekedés legfőbb mozgatórugói.
Glenn Rufrano, a Cushman & Wakefield Elnök Vezérigazgatója szerint rengeteg lehetőség van a pénzköltés növelésére a fejlődő országok középosztályában, mely a vásárlók új generációját hozza létre.
A fejlődő országok gazdasági növekedése– ahol a GDP növekedés várhatóan, 2012-ben 6,3 százalékra növekszik a fejlett országok 2,1 százalékos növekedéséhez képest – vezeti majd a középosztályt és növeli a lakossági fogyasztás mértékét. A fejlődő piacok egy főre jutó bevétele várhatóan jelentősen megnövekszik 2020-ig, melyből India 200, Kína 125, Anglia 20 és Amerika is 20 százalékos növekedésért felel majd.
A kiskereskedelem teljesítményéhez hasonlóan a fejlett és a fejlődő piacokon a kiskereskedelmi fogyasztás növekedése a luxus és az akciós termékeket forgalmazó kiskereskedők sikerét bizonyítja, míg a középkategóriás kiskereskedők csak kis növekedéssel számolhatnak. A fejlődő piacok étvágya rendkívüli a luxus termékek iránt és az akciós termékeket forgalmazó kiskereskedők is jól teljesítettek a fejlett piacokon, ami kis bevétel növekedéshez vezetett, valamint ahhoz, hogy a vásárlók a számukra áhított termékek helyett csak a legszükségesebbeket veszik meg.
Az internetes vádsárlás és az e-kereskedelem szintén fontos szerepet játszik a fejlődő országok esetében, ahol a folyamatosan növekvő középosztály rohamosan alkalmazkodik az új technológiákhoz. Az e-kereskedelem Indiában 2011 és 2016 között várhatóan 57,3 százalékkal növekszik majd a fejlett Amerikával ellentétben, ahol ez a növekedés csupán 11,2 százalékra rúg.
A fejlődő országok is vonzzák a befektetők figyelmét. A 2009-es mélypont óta világszerte fellendült a kiskereskedelem. Míg a hozamok az elmúlt években Európában és Amerikában is elég egyenletesen mozogtak, a fejlődő ázsiai piacokon jelentősen csökkentek, mely a régió kedveltségét és a befektetési ingatlanok hiányát bizonyítja. A külföldi befektetési aktivitás is 25 százalékkal emelkedett a 2011-es években.
A kiskereskedelmi befektetések célpontjai továbbra is azon „kapualj” városok lesznek, mint Hongkong, London, New York és Tokió. Ezen városokban a legmagasabbak a kiskereskedelmi bérleti díjak, de a legnagyobb növekedés a fejlődő piacokon tapasztalható. Amerikában a kiskereskedelmi bérleti díjak növekedését Dél- Amerika vezette tavaly, az európai fejlődő városok közül pedig Helsinki, Moszkva, Tampere, Szentpétervár és Isztambul. (Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >