A falvakban élők kétszer annyit költenek mosó- és tisztítószerre, mint a budapestiek
A gyerekesek vásárolnak leginkább drogériákban és messze ők költenek a legtöbbet az ott kapható termékekre. Átlagosan havonta veszünk mosó- és takarítószereket, kéthavonta hajápolókat, testápoló készítményeket és dekorkozmetikumokat, de a személyes higiéniás termékekért ennél sűrűbben járunk a boltba. A Rossmann Magyarország megbízásából készített reprezentatív kutatásból az is kiderül, hogy évente átlagosan mennyit költünk a különböző drogériai árukra.
Hiába vásárolunk átlagosan csak egy-két havonta tisztító és mosószereket, jó pár ezer forintunkba kerül a környezetünk és ruháink tisztántartása a Rossmann Magyarország számára készített, 500 fős reprezentatív kutatás szerint.
A gyerekesek jóval többet költenek
A falvakban élők picivel gyakrabban vásárolnak mosó- és tisztítószereket, ugyanakkor nagyjából a dupláját költik ilyesmire, mint a fővárosiak: tisztítószerekre éves szinten 15110 forintot, szemben a budapesti háztartások 8690 forintjával vagy más városok háztartásainak 12930 forintjával. Mosószerre 19750 megy el egy évben a kistelepülések háztartásaiban, míg Budapesten 10010 forint, más városokban pedig 16950 forint.
A magyar háztartások 38 százaléka 2-4 hetente, 37 százaléka 2-3 havonta vásárol takarítószereket, ez pedig átlagosan évi 12 800 forintjukba kerül. Míg a gyermektelen háztartások tisztántartása 11700-ből jön ki egy évben, a gyermekesek átlag 15270 forintot költenek ugyanerre. Hasonló a helyzet a mosószerekkel: 38 százalék 2-4 hetente pótolja az otthoni mosószer készletet, 34 százalék 2-3 havonta. A gyermekeseknek érthető módon több a mosnivalója, egy évben átlagosan 19935 forint megy erre a célra, a gyermektelenek 15081 forintjával szemben. Babaápolási termékekre a gyermekes családok átlag évi 53940 forintot költenek.
Az ár a legfontosabb
Napi higiéniai termékeket (tampont, borotvát, fültisztítót, fogkrémet stb.) vásárolunk a leggyakrabban: a megkérdezettek 39 százaléka 2-4 hetente, 36 százaléka 2-3 havonta tesz ilyen árukat a kosarába – átlagosan évi 11660 forint értékben. Ritkábban veszünk testápolószereket, hajápolókat és dekorkozmetikumokat, a többség 2-3 havonta költ ilyesmire, átlagosan – és háztatásonként – évi 7410, 10140, illetve 9830 forintot.
Az ár a legfontosabb szempontunk egy termék kiválasztásánál: a válaszadók 81 százalékának nagyon fontos vagy fontos kérdés – a három legfontosabb szempont egyikének 78 százalék választotta. A második legfontosabb szempont – a kiszerelés nagysága – is a gazdaságos vásárlással van összefüggésben: a válaszadók 69 százalékának fontos vagy nagyon fontos, és 50 százalék számára van benne a három megfontosabb tényezőben. A harmadik helyezett – a hatóanyagok, konkrét összetevők – csak a válaszadók 51 százalékának fontos vagy nagyon fontos a vásárláskor.
Nagyáruházakba és drogériákba járunk
Tisztítószereket és mosószereket leginkább nagyáruházakban vásárolnak a magyarok, 70 és 71 százalék, a második helyezett drogériákba a válaszadók 32 és 31 százaléka jár az ilyen termékekért. A gyerekesek nagyobb arányban – átlag 40 százalékuk választja beszerzőhelyül a drogériákat. A személyes higiéniai termékeknél, testápolóknál, hajápolási termékeknél és a babaápolási készítmények esetében már átlag fele-fele választanak a két legjellemzőbb helyszín közül a magyarok. A dekorkozmetikumok beszerzési helye elsősorban a drogéria, a válaszadók 55 százaléka itt veszi meg a sminktermékeket. A gyógyszertárakban 4-6 százalék, egyéb helyeken pedig átlag 15 százalék vásárol kozmetikai készítményeket és háztartási árut.
Kapcsolódó cikkeink
Arcápolás új szintre emelve
Az arcápolás piacán az innovációk soha nem látott ütemben formálják…
Tovább olvasom >Mórahalmon nyílt a 255. Rossmann
A Dél-alföldi régió dinamikusan fejlődő településén, Mórahalmon nyitotta meg legújabb…
Tovább olvasom >Termékekkel segítette az árvízi védekezést a Rossmann
A Rossmann Magyarország a Vízügy Országos Műszaki Irányító Törzsén (OMIT)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >