A fagyasztók hőmérsékletének növelésével csökkenti karbonlábnyomát a brit Morrisons
A Morrisons legújabb kísérlete keretében szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében 3°C-kal növeli egyes áruházi fagyasztóinak hőmérsékletét.
Az élelmiszerbiztonságot nem érintő lépésre azért is kerülhetett sor, mert a jelenlegi -18°C-os iránymutatás közel 100 évvel ezelőtti bevezetése óta nem frissült.
A kísérletben jelenleg 10 üzlet vesz részt Egyesült Királyság-szerte, amelyekben a fagyasztók hőmérsékletét -15°C-ra állítottak át abból a célból, hogy a kereskedő felmérhesse ennek a különböző éghajlati és ellátási körülményekre gyakorolt hatását, mielőtt az intézkedés országos bevezetésére kerülne sor.
A kezdeményezést a fagyasztott élelmiszer-márka, a Birds Eye is támogatta, miután a tulajdonos Nomad Foods 18 hónapos tanulmánya megállapította, hogy a fagyasztók hőmérsékletének -18°C-ról -15°C-ra történő emelése 10%-11%-kal csökkentheti az energiafogyasztást anélkül, hogy ez befolyásolná az élelmiszerbiztonságot, a termékek állagát, ízét vagy tápértékét.
A Cop28 klímakonferencia egyik jelentése, amelynek szerzői a Birminghami Egyetem és a Heriot-Watt Egyetem tudósai voltak, azt prognosztizálta, hogy a globális ellátási láncokban a fagyasztó-hőmérséklet mindössze 3°C-kal történő emelésével az Egyesült Királyságban felhasznált energia 8,6%-a, valamint 3,8 millió autó forgalomból való kivonásával egyenértékű szén-dioxid kibocsátását lehetne megtakarítani.
A Morrisons szerint a változtatással elérhető költségcsökkentés hozzájárulhat a fogyasztói árak csökkentéséhez, és segíthet elérni a kereskedőnek azt a célt, hogy 2035-re a saját működéséből származó szén-dioxid-kibocsátás nullára csökkenjen.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
25 új kényelmi üzletet nyit az Asda az év végéig
A brit Asda újabb lendületet vesz a kényelmi üzletek piacán:…
Tovább olvasom >Európába is megérkezett a Nescafé Espresso koncentrátum
Európában is bevezette a Nescafé Espresso Concentrated termékcsaládot a Nestlé,…
Tovább olvasom >Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >További cikkeink
Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >