A fagyasztók hőmérsékletének növelésével csökkenti karbonlábnyomát a brit Morrisons
A Morrisons legújabb kísérlete keretében szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében 3°C-kal növeli egyes áruházi fagyasztóinak hőmérsékletét.
Az élelmiszerbiztonságot nem érintő lépésre azért is kerülhetett sor, mert a jelenlegi -18°C-os iránymutatás közel 100 évvel ezelőtti bevezetése óta nem frissült.
A kísérletben jelenleg 10 üzlet vesz részt Egyesült Királyság-szerte, amelyekben a fagyasztók hőmérsékletét -15°C-ra állítottak át abból a célból, hogy a kereskedő felmérhesse ennek a különböző éghajlati és ellátási körülményekre gyakorolt hatását, mielőtt az intézkedés országos bevezetésére kerülne sor.
A kezdeményezést a fagyasztott élelmiszer-márka, a Birds Eye is támogatta, miután a tulajdonos Nomad Foods 18 hónapos tanulmánya megállapította, hogy a fagyasztók hőmérsékletének -18°C-ról -15°C-ra történő emelése 10%-11%-kal csökkentheti az energiafogyasztást anélkül, hogy ez befolyásolná az élelmiszerbiztonságot, a termékek állagát, ízét vagy tápértékét.
A Cop28 klímakonferencia egyik jelentése, amelynek szerzői a Birminghami Egyetem és a Heriot-Watt Egyetem tudósai voltak, azt prognosztizálta, hogy a globális ellátási láncokban a fagyasztó-hőmérséklet mindössze 3°C-kal történő emelésével az Egyesült Királyságban felhasznált energia 8,6%-a, valamint 3,8 millió autó forgalomból való kivonásával egyenértékű szén-dioxid kibocsátását lehetne megtakarítani.
A Morrisons szerint a változtatással elérhető költségcsökkentés hozzájárulhat a fogyasztói árak csökkentéséhez, és segíthet elérni a kereskedőnek azt a célt, hogy 2035-re a saját működéséből származó szén-dioxid-kibocsátás nullára csökkenjen.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Kávézót nyit egyes üzleteiben a brit Waitrose
Tovább bővítette együttműködését a Waitrose tulajdonosa, a John Lewis Partnership…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >