A DVM group segítségével épült az Unilever környezettudatos hűtőháza

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 07. 05. 09:16

A korábbi sikeres együttműködésre – az Unilever székház kialakítására – alapozva a Cushman & Wakefield a fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó világcég veszprémi jégkrémgyárának bővítési projektjéhez is a DVM group-ot választotta partneréül. A sokoldalú -tervező, kivitelező, tanácsadó- cégcsoport ezúttal a 2,2 milliárd forint összértékű beruházás projekt menedzsmentjét és környezettudatos tanácsadói feladatát látta el. A DVM group számára minden megbízás kiindulópontja a fenntarthatósági elvek figyelembevétele, amit most maximálisan érvényesíthetett is, hiszen ez egybecsengett a megrendelői igényekkel. A világszinten is korszerű, nagy kapacitású hűtőház beruházásának a célja ugyanis az igények kiszolgálása és a folyamatok optimalizálása mellett az Unilever karbon-lábnyomának csökkentése volt.


A projekt során a meglévő hűtőházi kapacitást bővítették további három épületblokk megépítésével, így együttesen mintegy 12 000 paletta tárolására szolgáló hűtőház kezdte meg a működését. Ehhez, valamint a kapcsolódó kiszolgáló területek (új irodaszárny, kompresszorház, raktárak, árukiadó, étterem, melegedő, öltöző, targoncatöltő) kivitelezésének lebonyolításához nyújtottak segítséget a DVM group szakértői. A nagyformátumú fejlesztés eredményeként a veszprémi gyár szén-dioxid kibocsátása és vízfelhasználása egyaránt lényegesen kisebb összehasonlítva egy szokásos hűtőházzal. Az új csarnokban a jelenlegi legkorszerűbb hűtéstechnológia került beépítésre, miközben az épületszerkezet kialakításánál a leghatékonyabb hőszigetelési megoldásokat alkalmazták. A hűtőházba mozgásérzékelőkkel vezérelt LED világítást építettek be, és a kültéri világítás is ilyen lámpákkal történik. A tetőről összegyűjtött csapadékvizet a kondenzátorok hűtésére használják fel, a technológiai folyamatok során keletkező hulladékhőt pedig az iroda- és a kiszolgáló területek fűtésére, illetve a használati meleg víz előállítására fordítják. Nem elhanyagolható tény az sem, hogy az eddigi külső raktározás rengeteg többlet szállítást -ezáltal szén-dioxid kibocsátást- jelentett, ami most egycsapásra megszűnt. A fenti intézkedésekkel összességében 10%-kal csökken a gyár szén-dioxid kibocsátása.
Az Unilever már 2011-ben – a Fenntarthatósági Terv értelmében – új alapokra helyezte 1992-ben épült jégkrémgyárának működési stratégiáját, megtéve ezzel az első fontos, ökotudatos lépést, hiszen miközben a forgalom várhatóan megduplázódik, 2020-ra az egyes termékek teljes életciklusra vonatkozó környezetterhelése felére csökkenhet.
Összességében elmondható, hogy az Unilever, a Cushman & Wakefield és a DVM group együttműködése tovább erősíti a három cég fenntarthatóság iránti elköteleződéséről kialakulóban lévő képet.

Kapcsolódó cikkeink