A DS Smith és MULTIVAC bemutatja az ECO Bowl-t, a friss ételek tárolására szolgáló innovatív hullámpapír alapú csomagolást
Csomagolóipari óriások fogtak össze, hogy kifejlesszenek egy fenntarthatóbb csomagolási megoldást, melynek segítségével 85%-kal csökkenthető a műanyag-felhasználás.
Ahogy a fogyasztók számára is egyre fontosabb a fenntarthatóság, úgy a márkáknak és a vállalatoknak is egyre inkább meg kell felelniük az értékekre fókuszáló vásárlói elvárásoknak, hiszen azok a termékek kerülnek előnybe, amelyeknek kisebb a környezetre gyakorolt káros hatásuk.
A DS Smith és a MULTIVAC fenntartható megoldások után kutatva összefogott, hogy megtervezzék és megalkossák az ECO Bowl-t, egy innovatív, védőgázas, hullámpapír alapú, friss ételek csomagolására alkalmas megoldást. A DS Smith és a MULTIVAC stratégiai partnerséget alakított ki annak érdekében, hogy Európa-szerte biztosítsák a széleskörű bevezetés hátterét élelmiszeripari és kereskedelmi partnereik részére. Az ECO Bowl teljes mértékben újrahasznosítható hullámpapírból készült tálca, melynek belső oldalát vékony fólia borítja, lezárására műanyag fedőfólia szolgál. Az ECO Bowl a hagyományos műanyag tálcákhoz képest 85%-kal kevesebb műanyagot tartalmaz.
Az európai fogyasztók körében az elmúlt öt évben megkétszereződött azok száma, akik tudatosan kerülik a fölösleges csomagolást és szelektíven gyűjtik a hulladékot, valamint kulcsfontosságúnak tartják az újrahasznosítást. Az ECO Bowl tálcák műanyag rétege és fedőfóliája egyszerűen eltávolítható, ezáltal a hullámkarton tálca 100%-ban újrahasznosítható. A gyártó vállalatok részére az ECO Bowl-ra történő átállás egyszerű és hatékony, a megoldás illeszkedik a MULTIVAC hőformázó csomagológépekhez valamint lezáró rendszerekhez, és a friss élelmiszerek esetében azonos, vagy még hosszabb eltarthatóságot biztosít a termék számára, mint a hagyományos védőgázas csomagolási megoldások.
Az ECO Bowl széleskörű bevezetését alapos piaci tesztelés előzte meg, mely a németországi székhelyű amidori cég bevonásával történt, akik a próbát követően, 2019. év végén sikeresen áttértek az ECO Bowl használatára.
Az ECO Bowl piacra dobása kapcsán Marc Chiron, a DS Smith Packaging Értékesítési, Marketing és Innovációs igazgatója elmondta: „Nagyon örülünk az amidori sikereinek, melyet az ECO Bowl bevezetése óta értek el. Mindez jól példázza, hogy az innovatív, új generációs csomagolási megoldásainkkal jelentős előnyt szerezhetnek partnereink, ha úgy döntenek, hogy beépítik azokat ellátási láncukba. … Az ECO Bowl innovációjába fektetett erőfeszítéseinkkel segítjük, hogy környezettudatos, fenntartható termékcsomagolás kerüljön a szupermarketek polcaira. A MULTIVAC együttműködésével pedig elkötelezettek vagyunk a fenntartható gazdaság nagyobb léptékű előmozdításában.”
Bern Lasslop, a MULTIVAC Partner Products & Consumables alelnöke leszögezte: „Folyamatosan olyan innovatív megoldásokon és csomagolási koncepciókon dolgozunk, amelyek csökkenthetik a csomagoláshoz felhasznált alapanyagok mennyiségét, és megfelelnek a jelenlegi elvárásoknak az erőforrás-hatékonyság és újrahasznosíthatóság szempontjából. Az ECO Bowl egy újabb megvalósult példája ezeknek az erőfeszítéseknek.”
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >Teniszpályányi fagyasztó, 5 szupermarketnyi hűtőraktár, 4 hőzóna és naponta 100 ezer hűtött termék – ilyen a Kifli.hu nyári logisztikája
Naponta közel 100 ezer hűtött és több mint 6600 fagyasztott…
Tovább olvasom >A Heineken 0.0 a mozivászonra gurul: új fejezet a mértékletesség kultúrájában az F1® THE MOVIE-val
A Heineken 0.0 hivatalos partnerként csatlakozott az Apple Original Films F1®…
Tovább olvasom >