Megnégyszerezte profitját a Dreher
A Dreher Sörgyárak Zrt. nettó árbevétele tavaly csaknem 10 százalékkal nőtt, üzemi eredménye és profitja pedig a négyszeresére emelkedett – mondta Bai József, a Dreher Sörgyárak pénzügyi igazgatója az MTI kérdésére.
A Dreher 59,8 milliárd forintos nettó értékesítési bevétel mellett 2,729 milliárd forintos üzemi eredménnyel zárta a tavalyi évet, adó utáni profitja 2,195 milliárd forint lett. A cég alkalmazottainak száma is emelkedett, az előző évi 548-ról 557-re.
A bevétel legnagyobb része továbbra is belföldön keletkezik, 2018-ban 57,8 milliárd forintot tett ki, az export 1,969 milliárd forint volt – ismertette a pénzügyi igazgató.
A cég tavaly 2,3 millió hektoliter sört adott el belföldön, a volumen lényegében nem változott 2017-hez képest, a társaság piaci részesedése 34,4 százalék volt.
Az eredmények javulását Bai József azzal magyarázta, hogy egyre inkább a prémium termékekre helyezik a hangsúlyt.
Emlékeztetett arra, hogy a Dreher 2017 márciusa óta a japán Asahi csoport tagvállalata, hosszú távú stratégiájának középpontjában a prémium portfólió kialakítása áll, egyrészt prémium és szuperprémium sörök hazai gyártásával, másrészt nemzetközi márkák (például Asahi, Peroni, Meantime) importjával.
Ezek a termékeik az elvárásokon felül teljesítettek, a tavalyi év innovációja, a Dreher Pale Ale például a vártnál háromszor nagyobb eladást ért el – mondta.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint az egész magyar piacon megfigyelhető a minőség irányába való elmozdulás: tavaly a szuperprémium kategória eladásai közel 60 százalékkal nőttek (307 ezer hektoliterre), a prémium sörök szegmense 17 százalékkal (1,193 millió hektoliterre) bővült. Eközben a középkategóriás sörök értékesítése 1 százalékkal (2,569 millió hektoliterre), az úgynevezett gazdaságos (sajátmárkás) söröké pedig 8 százalékkal (2,222 millió hektoliterre) esett vissza.
Bai József elmondta: arra számítanak, hogy ezek a trendek az idén is megmaradnak, és folytatódik a prémium sörök magyarországi térnyerése. Éppen ezért az idén 165 éves társaság folytatja az innovációt: az év során csaknem egymilliárd forintos beruházás kezdődik a kőbányai üzemben, emellett további félmilliárd forintos fejlesztési tartalékot is képeztek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a cseh sörgyárak
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a csehországi sörgyárak, ami…
Tovább olvasom >Házisörfőzők Nemzetközi Versenye szombaton a Főzdeparkban
Ingyenes programok, főzdetúrák és kilenc ország legjobb házisörei várják az…
Tovább olvasom >Az offline találkozásokért indított kampányt a Heineken
A felnőttek több mint fele érzi úgy, hogy túlterheli a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pepsi gyártása hazatér Magyarországra
A Szentkirályi Magyarország Kft. beruházása nyomán hazatér a Pepsi gyártása,…
Tovább olvasom >Gyorséttermi nagyüzem: tovább nőtt a McDonald’s és a Burger King árbevétele, de egyre többe kerül a hamburger
Sikeres pénzügyi évet zárt 2024-ben a két legnagyobb gyorsétteremlánc Magyarországon:…
Tovább olvasom >Növelte piaci részesedését és árbevételét 2024-ben a Praktiker
A kihívásokkal teli környezetben is pozitív eredménnyel és piaci részesedésének…
Tovább olvasom >