A Dr Pepper szerint aki többet költ hirdetésre, az megerősödve lép ki a válságból
Az amerikai üdítőgyártó Dr Pepper Snapple Group Inc. másként áll a válsághoz, mint a többség: az 1980-as évek visszaesésének mintájára több pénzt költ reklámra, mint valaha.
Míg a világon 8-10 százalékkal csökkent a reklámra költött pénz az elmúlt évekhez képest, a Dr Pepper pont most döntött úgy, hogy nagyobb összeget fektet hirdetésekbe, mint ezelőtt bármikor tette. A különös stratégiát a Nielsen piackutató cég felmérése inspirálta, ami a 80-as évek fogyasztási és hirdetési stratégiái közötti korrelációt vizsgálta: ez volt az az időszak ugyanis, amikor a hirdetési piac a válság alatti időszakhoz hasonló mértékben hosszabb időre visszaesett. Jim Trebilcock, az amerikai cég marketingigazgatója elmondta, elsősorban az érdekelte őket, mely márkák voltak sikeresek 1983-84-ben, amikor a visszaesés véget ért, és mi volt az oka a márkák sikerének. A válasz egyszerű: a sikeres cégek a visszaesést követően nem fogták vissza költségeiket, hanem éppen ellenkezőleg: még komolyabb összegeket fektettek a cég promóciójába. A Dr Pepper-nek meggyőződése, hogy a jelenlegi, megnövekedett marketing-stratégiával a válságot követő időszakban erősebb lesz a márka, mint valaha. A cég különösen a webes hirdetésre szándékozik nagyobb hangsúlyt helyezni ezentúl, összesen mintegy 300-400 millió dollár közötti marketing-büdzséről beszélünk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >