A dm tovább erősítette online és offline szolgáltatásait
A dm az elmúlt gazdasági évben tovább erősítette az egymáshoz szorosan kötődő online és offline szolgáltatásait, folyamatosan dolgozik azon, hogy a legvonzóbb kínálattal rendelkezzen a piacon. Különösen nagy hangsúlyt fektetnek a kiváló ár-érték arány három alappillérére: a megbízható minőségű dm márkás termékekre, az active beauty törzsvásárlói programra és a következetes, tartós árakat biztosító Mindig megéri árkoncepcióra.

Photo by Laszlo Zsigmond
A dm Ausztria csoport (Ausztria, Magyarország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Románia, Bulgária, Észak-Macedónia, Olaszország) az elmúlt gazdasági évben 5,851 milliárd eurós forgalmat ért el (A 11,5%-os forgalomnövekedéssel párhuzamosan az értékesített termékek száma 11,9%-kal nőtt.) Az Ausztria csoport tizenkét országában összesen 385 millió vásárlást bonyolítottak le, ami több, mint 30 millió többletvásárlást jelent (plusz 8,6%) az előző évhez képest.
A csoport üzleteinek száma 1.971 üzletre nőtt (plusz 1,2%), a nagyobb, jobb vásárlási élményt nyújtó üzletek kialakítását támogató stratégiának köszönhetően 3,7%-kal, összesen 764 999 négyzetméterre bővült az eladóterek nagysága. Csoportszinten 123 millió eurót fektetettek az üzlethálózat korszerűsítésébe és az üzletkép fejlesztésébe; a teljes beruházási volumen a logisztikai és informatikai infrastruktúrával együtt 195 millió eurót tett ki.
A Trade magazin 2024-es FMCG Toplistája alapján a dm Kft. megőrizte piacvezető szerepét a drogéraláncok között.
A beszállítópartnerek a dm-et látták a legjobbnak a következő kompetenciákban: hatékony készletgazdálkodás, közös üzleti tervezés, vállalások teljesítése, alkalmazottjaik könnyen elérhetőek. (A Hungary Advantage Report 2024 Voice of the Supplier programban résztvevő szállítók véleménye alapján – amelynek keretén belül közel 65 szállító értékelt 13 kereskedelmi láncot.)
„Vásárlóink nagyra értékelik, hogy segítőkész és kompetens munkatársak, egyedi hangulat és releváns, az igényeket maximálisan kielégítő termékkínálat várja őket a dm-ben, miközben társadalmi ügyekben is aktívan részt veszünk, és folyamatos fejlődési lehetőséget biztosítunk munkatársainknak” – foglalta össze a dm sikereinek legfontosabb tényezőit Csoknyainé Horváth Gertrud, a dm ügyvezetője.
A dm tartós árakkal várja a vásárlókat
A dm a rövid távú akciók helyett a tartós árak mellett köteleződött el idehaza is immáron közel 20 éve, a drogériára jellemző kiváló ár-érték arány három alappilléren nyugszik: a megbízható minőségű dm márkás termékeken, az active beauty törzsvásárlói programon (több, mint 1,3 millió tag) és a következetes, tartós árakat biztosító Mindig megéri árkoncepción.
„Kiskereskedőként nem akarjuk a vásárlóinkat nyomás alá helyezni, rövid távú akciókat alkalmazva megmondani, hogy mikor, mit és milyen mennyiségben vásároljanak, csak hogy jó árakat kapjanak. A tartós árak ráadásul kedveznek a kereslet egyenletesebb alakulásának, ami nekünk és partnereinknek is segítséget jelent a folyamatok hatékony megszervezésében és az erőforrások megóvásában” – fűzte hozzá Csoknyainé Horváth Gertrud.
Az árréskorlátozás előírásait maradéktalanul teljesítette a dm
Az elmúlt gazdasági évben jelentős változások léptek életbe számos drogériai termék árképzését érintően. A 2025. május 19-étől hatályos árréskorlátozásról szóló rendelet szigorú feltételeket szabott 30 termékkategória forgalmazása és árképzése terén. A dm gazdasági közössége a szűk határidő szorításában sikeresen teljesítette az előírásokat, az új etikettek kihelyezését, valamint a kötelező tájékoztatás előírásait. A fogyasztóvédelmi hatóságok május 19. és október 10. között 248 alkalommal ellenőrizték a dm-üzleteket az árréskorlátozás kapcsán, az előírások betartása minden érintett helyszínen megfelelő volt az ellenőrzött időszakban.
A dm-nél a Mindig megéri stratégia jegyében pedig továbbra is minimum négy hónapig nem emelkednek az árak, hosszú távú kiszámíthatóságot kínálva a vásárlóknak.
Az élvonalban: 12 hónap alatt 4600 új termék
A termékkínálat következetes összeállításánál a legfontosabb cél, hogy a dm az innovációt, változatosságot és ár-érték arányt is figyelembe véve a legvonzóbb kínálattal rendelkezzen a piacon. „Minden eddiginél nagyobb figyelmet fordítunk arra, hogy mi az, ami valóban fontos a vásárlóink számára, és tovább optimalizáljuk a kínálatot ott, ahol szükséges. Tavaly több, mint 4600 terméket listáztunk, a kínálatunkban továbbra is jellemzőek az innovatív megoldások, és a polcainkon található termékek között mindenki megtalálhatja a kedvencét” – hangsúlyozta Józsa Mariann beszerzési és marketing cégvezető.
Kiváló minőség kedvező áron: dm márkák
Sok háztartásban a vásárlók a dm saját márkái felé fordultak: majdnem minden második eladott termék a 31 dm márkacsalád valamelyikéből származik, például alverde, Balea, Denkmit vagy dmBio kerül a kosarakba. Ettől függetlenül a dm továbbra is széles szortimentet tart fenn a beszállítói márkákból, a polcok mintegy háromnegyede ezeknek ad teret, így minden kategóriában sokféle választási lehetőség áll a vásárlók rendelkezésére.
Omnichannel stratégia: folyamatos fejlesztések 14 ország számára
A logisztikai és IT-szolgáltatások központi szerepet játszanak az offline és digitális szolgáltatások integrációjában – beleértve a kiszállításokat is. Kiemelten kezelik a logisztikai folyamatok optimalizálását annak érdekében, hogy zökkenőmentesen tudják kiszolgálni online vásárlóikat. Az expressz házhozszállítás Budapest teljes területén elérhető már aznapi vagy másnap esti kiszállítással, de a szolgáltatást vidéki városokra is kiterjesztik. Elkezdődött a dmBOX automaták bevezetése is, így expressz átvétellel kért megrendeléseiket a vásárlók gyorsan, könnyedén átvehetik az üzletekben elhelyezett az automatákból.
A dm technológiai úttörőként fejleszti online szolgáltatásait
A dm webshopjának működését az elmúlt időszakban több technológiai újítás is támogatta, amelyek célja a vásárlói élmény javítása és az operatív hatékonyság növelése volt. Ilyen például a mesterséges intelligencia alkalmazása is. A technológiai fejlesztések között szerepel a dm App funkcióinak bővítése, az üzletkereső és a webshop technikai működését támogató háttérrendszerek fejlesztése is. A dm OCR-világának központi eleme a dm App alkalmazás, amelyet már 2,8 millió alkalommal töltöttek le Magyarországon.
Az összetett online szolgáltatások nemzetközi együttműködéssel valósulnak meg, a dm IT leányvállalata, a dmTech szakértői folyamatosan dolgoznak azon, hogy a dm technológiai úttörő legyen a kiskereskedelemben.
Újdonságok: online pontbeváltás és babybonus program
A dm tovább fejleszti active beauty törzsvásárlói programját is, célja nemcsak a vásárlás ösztönzése, hanem a hosszú távú elköteleződés támogatása. Újdonság, hogy 2025-ben már online vásárlás esetén is elérhető a pontbeváltás lehetősége, így az online vásárlók már az interneten keresztül is élvezhetik program minden előnyét. A drogéria idehaza 2025 májusában új digitális szolgáltatást is bevezetett várandósoknak és családosoknak: a dm babybonus programmal célcsoportra szabott kuponokat kínálnak a gyermekek életszakaszaihoz igazodva, hogy az aktuális igényekre nyújtsanak megoldást, emellett hasznos tartalmakat kínálnak a családoknak.
Az egészségtudatosság jelentősége a dm-nél
„Kezdettől fogva a szépség és az egészség szakértőjeként tekintünk magunkra, és ezzel vásárlóink nagyfokú bizalmát is sikerült kiérdemelnünk” – hangsúlyozta Józsa Mariann cégvezető. A vállalat intenzíven dolgozik azon, hogy tovább erősítse pozícióját az egészséges életmód területén: az egészségtudatosságra és a sportot támogató kínálatra összpontosító termékek egyre nagyobb számban kerülnek a polcokra, míg a dm márkás termékek területén a Visiomax és a Dontodent pro+ professzionális termékcsalád bővítésére koncentrálnak.
Az #egészenén és a nők egészsége a dm kommunikációjának középpontjában
A dm #egészenén címmel tizenkét országban indított új kommunikációs kampányt, amely abban szeretné támogatni az embereket, hogy felfedezzék, megtalálják önmagukat, és úgy alakítsák életüket, ahogyan az megfelel a saját elképzeléseiknek és vágyaiknak. Ezzel a kampánnyal a dm olyan társadalmi környezetet szeretne elősegíteni, amelyben mindenki jól érzi magát és kibontakozhat. Ahhoz, hogy önmagunk lehessünk a testi, mentális és lelki egészség nagyon fontos. A dm tabukat feszeget, és ennek részeként nyíltan beszél a női egészség kérdéseiről is.
A dm termékkínálatával és szolgáltatásaival összhangban a tudatos, egészséges életmódot is népszerűsíti kampányaiban és felületein, például az ACTIVE BEAUTY magazinban, de olyan nagyszabású eseményeken is, mint a dm BalatonRUN családi futóverseny. A tavalyi évhez hasonlóan idén nyáron is fókuszba került a női egészség témája. Ennek a kampánynak a részeként 10 millió forint értékű női higiéniai terméket juttatott el a drogéria a Máltai Szeretetszolgálat közreműködésével hátrányos helyzetű térségekben élő nőknek, valamint betétautomaták felállításában segítette kétmillió forinttal és terméktámogatással a HoldOn Egyesületet Budapesten.
Sokszínű kezdeményezések a társadalmi felelősségvállalás jegyében
A CSR aktivitások mellett a dm hosszútávú partnerségekben gondolkodik. A Katolikus Karitásszal például immáron 15 éve támogatják a kisgyermekes családokat pelenkaadománnyal, az óvodások napvédelmét pedig 15 éve segítik a Nap gyermekei program keretében, míg a beszállítói partnereiket is megszólító jótékonysági focitorna szervezésével 10 éve minden évben pénzadománnyal segítenek egy-egy civil kezdeményezést. Az Egy nap másokért önkéntes programnak köszönhetően a dm munkatársai helyi civil szervezeteknél végezhetnek önkéntes munkát két munkanapjukat igénybe véve erre a célra: az elmúlt gazdasági évben 339 napot töltöttek önkéntes munkával az ország különböző pontjain. Üzleteik megnyitásakor a jótékonysági kasszázás során egy-egy alapítvány megsegítésére fordítják azt az összeget, ami a kijelölt órában befolyik: tavaly közel 15 millió forinttal összesen 12 szervezetet támogatott így a dm. Az országos programok mellett a dm üzletek helyi ügyeket is segítettek termékadományokkal, összesen 5 millió forint értékben.
Fókuszban az erőforrás-takarékosság és produktivitás
A dm-nél jelenleg több jelentős szervezetfejlesztési program foglalkozik az erőforrások optimalizálásával pénzügyi és ökológiai szempontok mentén. Az intézkedések a dm fenntarthatósági jelentésén és a klímamérleg eredményein alapulnak. A dm az idei évben készítette el először konszernszintű jelentését mind a 14 országra vonatkozóan a CSRD iránymutatásainak megfelelően.
Szinergiák a határokon átnyúló logisztikai megoldásokkal
A hatékonyság növelése és az erőforrások felhasználásának csökkentése érdekében a logisztika területén is nemzetközi folyamatok kialakításán dolgoznak. „Korábban minden egyes országban hasonló folyamatokat követtünk, a jövőben viszont a határokon átívelő együttműködésekre koncentrálunk, hogy termékcsoport-specifikusan szervezzük meg a logisztikai folyamatokat, és minimalizáljuk a gyártóktól a regionális elosztóhelyekre történő szállítási utakat. Ezzel párhuzamosan a megmozgatott mennyiséghez képest csökken a logisztikai helyigény is” – magyarázta el Görgey András ügyvezető. Az első nagy lépése ennek a folyamatnak egy új, nagyrészt automatizált ausztriai elosztóközpont létrehozása lesz.
Konszernszinten nő a megújuló energia felhasználása
A társadalmi felelősségvállalás témái mellett a dm 14 országra vonatkozó fenntarthatósági jelentésének hangsúlyos területe az ökológiai fenntarthatóság is, illetve a dm azon célja, hogy 2045-re a teljes vállalat klímasemleges legyen. A megújuló energiák használata konszernszinten folyamatosan nő, Ausztriában és a társországaiban az elmúlt három évben további 50 napelemes rendszert telepítettek: így jelenleg összesen 64 rendszer több, mint 4,8 millió kWh megújuló energiát szolgáltat, ami körülbelül 1400 háztartás átlagos éves fogyasztásának felel meg.
Magyarországon 13 üzlet vált le a fosszilis energiahordozókról az elmúlt gazdasági évben, jövőre további néhány üzletben tervezik a leválást annak érdekében, hogy a direkt beszerzésű helyszíneknél a minimálisra szorítsák a fosszilis energiát használó egységeik számát. Emellett 17 üzlet, a saját tulajdonú érdi raktáruk, valamint a pátyi bérraktáruk tetejére telepítettek napelemet, az elmúlt gazdasági év során 9 új napelemmel bővült a hálózat. A gazdasági év végére az üzleteik 95%-a az üzlettérben és a szociális részeken is ledes megvilágítást kapott.
A dm által vásárolt áram 100 %-a zöld forrásból származik. A gazdasági év során a drogéria egy ún. PPA megállapodást keretében a direkt beszerzésű egységei és központja áramfelhasználásnak 30%-át garantáltan magyarországi napelemparkból tudja beszerezni. Ezen napenergiaarány növelése gazdaságosan már nem javasolt, ezért a közeljövőben hazai szélenergiával tervezik bővíteni a fizikai zöldáram arányát az energiabeszerzésük során.
43 % újrahasznosított anyag: körforgásos gazdaság a dm márkáknál
A klímavédelmi intézkedések mellett a körforgásos gazdaság megteremtésén is dolgozik a dm: a dm márkás termékeknél a műanyag csomagolások felhasználását öt éven belül 30 százalékkal szeretnék csökkenteni. Emellett 2023. végén a műanyagcsomagolások 43%-a már újrahasznosított anyagból készült (a német piacon a volumen szerinti megoszlás alapján számított arány). Annak érdekében, hogy a jövőben elegendő újrahasznosítható anyag álljon rendelkezésre, a dm márkák termékcsomagolásainak újrahasznosíthatóságát folyamatosan növelik.
Élethosszig tartó tanulás a dm-nél
A fenntarthatósági jelentésben a vállalat részletesen beszámol a munkatársakat érintő témákról is (29 120 munkatárs konszernszinten). A párbeszéd alapú vállalati kultúra szellemében munkatársaiknak változatos és egyéni fejlődési lehetőségeket kínálnak. Fontosnak tartják az élethosszig tartó tanulást, és sokféle lehetőségeket biztosítanak kollégáik számára. A képzéseken az elmúlt gazdasági évben 1638 munkatárs vett részt, ennek fontos szerepe van abban, hogy a vásárlók személyre szabott tanácsadásban részesüljenek, de a képzések a kollégák személyes fejlődését is szolgálják.
A dm üzletek képzőhelyként is funkcionálnak 54 partneriskola számára. Több, mint 10 éve fogadnak szakmai gyakorlatos tanulókat a duális képzés keretein belül. Felkészült gyakorlati oktatóik segítségével a jövő kereskedelmi szakembereit oktatják. Emellett részt vesznek az Ágazati Készségtanácsok munkájában, ezzel is hozzájárulva a szakképzési rendszer fejlesztéséhez.
A dm párbeszédalapú vállalati kultúrájának központi eleme a kollégák közötti rendszeres párbeszéd, az együtt gondolkodás és kölcsönös visszajelzés. Mindez nemcsak a személyes fejlődést segíti elő, hanem a munkaközösségen belüli együttműködést is erősíti. Ez olyan közeget teremt, amelyben az egymás iránti bizalom és a fejlődés magától értetődő.
A dm továbbra is támogatja munkatársai egészséges életmódját
A dm-nél stabil, kiszámítható feltételek mellett dolgozhatnak a munkatársak, az anyagi juttatások mellett béren felüli juttatás és számos jólléti elem áll a rendelkezésükre. A munkatársak a Számíthatsz ránk! program keretében a nap 24 órájában ingyenesen elérhető segítséget kaphatnak egy esetleg krízis esetén, a hétköznapokban egy online felületen testi-lelki egészséget támogató tartalmakat érhetnek el. Minden munkatárs számára – pozíciótól függetlenül – egészségbiztosítást kötnek, amelynek keretében szűrővizsgálatokon vehetnek részt, panasz esetén egyes járóbeteg-szolgáltatásokat térítésmentesen tudnak igénybe venni magánklinikákon. A fizikai egészségmegőrzés érdekében a kollégák kéthetente online jógaórákon vehetnek részt, prevenciós jelleggel szűrőkamiont biztosítottak számukra, a női munkavállalók számára minden egységükben intim higiéniás dm termékek érhetőek el a dolgozói mosdókban. Emellett ún. Egészségnagykövet csapat jött létre, ahol lelkes önkéntes kollégákkal népszerűsítik a dm-nél elérhető egészséget támogató intézkedéseket.
Tovább a megkezdett úton
A dm az elmúlt gazdasági évben a vásárlók kényelméért és megelégedettségének növeléséért tovább erősítette az egymáshoz szorosan kötődő online és offline szolgáltatásait, az active beauty törzsvásárlói programban már online vásárlás esetén is elérhető a pontbeváltás lehetősége, a családosoknak az idén bevezetett babybonus programmal kínál további előnyöket. Az évek óta működő Mindig megéri programnak köszönhetően pedig minimum 4 hónapon át nem emelkednek az árak, kiszámíthatóságot biztosítva az érdeklődőknek. A dm ezen az úton haladva tovább dolgozik azon, hogy a vásárlók továbbra is a legvonzóbb kínálattal találkozzanak a dm üzletekben.
A dm-drogerie markt-ról röviden
A dm-drogerie markt Magyarországon jelentős szereplő a drogéria kiskereskedelem piacán, polcain több mint 15.000 terméket kínál a szépségápolás és az egészségmegőrzés témakörében. Folyamatosan szem előtt tartva vásárlói változó igényeit, széles kínálatot tart fenn bio-élelmiszerekből és natúr kozmetikumokból.
A vállalatot Götz Werner, elismert drogista és Günter Lehmann üzletember alapította Németországban. Az első dm üzlet 1973-ban nyitotta meg kapuit Karlsruhe városában. A kezdeti sikerek után 1976-ban Günter Bauer osztrák üzletember bevonásával Ausztriában, Linz városában is megnyílt az első dm, ezzel nemzetközivé téve a láncolatot. A cég tulajdonosai a 90-es években elérkezettnek látták az időt, hogy további országokat is „meghódítsanak”, melynek kapcsán 1993-ban vette kezdetét a dm történet Magyarországon is.
Az alapítók a mai napig aktív üzletemberként segítik a cég fejlődését, több ezer ember számára lehetővé téve a „Hier bin ich Mensch, hier kauf ich ein” avagy „Itt vagyok önmagam, itt vásárolok” szlogennel történő azonosulást.
A dm elköteleződött a környezetvédelem, az egészséges életmód mellett és nagy figyelmet fordít arra, hogy a munkatársak megteremthessék a munka és a magánélet egészséges egyensúlyát. Ezt segítve lehetőség van részmunkaidőben dolgozni, a gyesen lévő kollégákat visszavárják, későbbiekben is számítanak munkájukra. Többek között ez a nézetük is hozzájárult ahhoz, hogy Magyarországon elsőként a dm nyerte el a Legjobb női munkahely címet, és a Családbarát munkahely pályázaton is elismerő oklevélbenrészesülhetett.
Kapcsolódó cikkeink
Sminktrendek újragondolva
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az illatok ereje
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >(H)arcra fel!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 tonna állateledel gyűlt össze a Lidl jóvoltából
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Közel egymillió ajánlattal rajtol az eMAG Black Friday november 14-én reggel
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Fogyasztás húz, ipar fékez: lesz-e sima leszállás 2026-ban?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

