A dm Kft sikeres gazdasái évet zárt
- 5%-os forgalomnövekedés, több mint 1,8 milliárd euró árbevétel a dm Ausztria csoportban
- kibővített árukészlettel nyitott újra a dm a Westend bevásárlóközpontban
- 570 dm alkalmazott vállalt önkéntes munkát országszerte
- A dm dolgozók 92% úgy véli, a dm nagyon jó munkahely
- rekord 7.690 milliós euró árbevétel a teljes cégcsoportban
A magyarországi dm 1%-os forgalomnövekedéssel tudta zárni a 2012/13-as üzleti évet. A dm Ausztria csoport (az ausztriai dm és 100 százalékos magyarországi, csehországi, szlovákiai, szlovéniai, horvátországi, szerbiai, bosznia-hercegovinai, romániai, bulgáriai és macedóniai leányvállalatai) 1,84 milliárd euró forgalmat ért el. Ez az előző üzleti évhez képest 5%-os növekedést jelent. Ebből a magyarországi dm forgalma 224,42 millió euró volt (dm Magyarország forgalmának átszámításakor a 298,48€ árfolyamot vettük alapul). Ez 66,98 milliárd HUF, ami növekedést jelent az előző évhez képest. A dm a teljes piac 14%-át, a drogériák piacának pedig közel felét tudhatja magáénak.
A dm Ausztria cégcsoport 59 új egységet nyitott Európában, így összesen 1.413 üzlettel van jelen a kontinensen, és több mint 15.000 alkalmazottat foglalkoztat, ami 4%-os növekedést jelent előző évhez képest. A németországi dm idén ünnepelte fennállásának 40 évfordulóját. A teljes cégcsoport (a németországi részkonszernnel együttvéve) a 2012/13-as gazdasági évben 7.690 millió euró bevételt ért el.
minőségi expanzió
A dm expanziós politikája az elmúlt években a dinamikus terjeszkedéstől a minőségi expanzió felé tolódott el. A vállalat a már meglévő üzletek felújítását, bővítését, adott esetben forgalmasabb helyre költözését tűzte ki célul. Az üzletek berendezésének modernizálásával, a vásárlói igények minél szélesebb körű kiszolgálását kívánja szolgálni. Az átrendezés eredménye, hogy a parfümök és a dekorkozmetikumok egymás mellé kerültek, így hosszú métereken keresztül szempillaspirálok, szájfények és megannyi sminktermék hada invitálja a hölgyeket. Ezen felül a dekorállványba beépített tükör, és sminkeltávolító kendő a kényelmes terméktesztelést teszi lehetővé számukra. Az arcápolás, testápolás, és natúrkozmetikumok polcai LED-es világító ársínt kaptak. Az új elemekkel a drogéria igazodik az egységes konszern irányelvekhez, másrészt az egyedi dizájnnal kiemelkedik azon versenytársai közül, akik hasonló vásárlóközönséget kívánnak kiszolgálni.
WestEnd – Az ország legnagyobb árukínálattal rendelkező dm üzlete
A dm minőségi expanziós koncepciójának újabb állomásaként szeptember 19-én nagyobb eladótérrel, kibővült árukészlettel, és új bolti dekorációs elemekkel nyitott újra a dm üzlet a WestEnd-ben. Az ország egyik legnagyobb dm üzlete tágas 441m2-es eladótérrel várja a vásárlókat a WestEnd bevásárlóközpont -1. szintjén a Spar mellett. Az üzlet különlegessége, hogy a megszokottól eltérő új termékkategóriák is helyet kaptak az üzletben, többek között a lakásdekoráció, a fürdőszoba felszerelés, és party kellékek. A boltban 11.000-nél is több féle termék található, ami közel 10%-al több mint más dm üzletekben.
dm, a gyerekbarát drogéria
A dm kiemelt figyelmet fordít azon vásárlóira, akik kisgyermekkel térnek be üzleteibe. Szeretnék, hogy a szülők kényelmesen, nyugodtan tudjanak vásárolni, és a dm-ben töltött idő a gyerekek számára is izgalmas program legyen. Az üzlethálózat közel felében, játszósarok, színes kisasztal és kisszék garnitúra játékkal, színes ceruzával, kifestővel várja az apróságokat. 65 üzletben készségfejlesztő és szórakoztató játék áll a gyerekek rendelkezésére, melyet egy fejlesztő eszközök gyártására szakosodott német cégtől szerez be a drogéria. A játék hatalmas sikert aratott a kicsik és a szülők körében is.
Extra másodkihelyezések, szezonális ajánlatok
Egy előzetesen elvégzett kutatás eredménye szerint, a mai ingergazdag környezetben a vásárlók könnyen unalmasnak találhatják a megbízható, kiszámítható kereskedői viselkedést. Ezt az új irányt ismerte fel a dm, és több üzletében is szezonális ajánlatokkal bővítette termékkínálatát. A felmérésből az is kiderült, hogy a vásárlók sok szempontból elégedettek a dm-el, azonban ezt az izgalmat hiányolják a választékból. Impulzív termékekkel – amiknek a vásárlását nem tervezik előre – a vállalat nagymértékben hozzájárulhat nyereségének növeléséhez, illetve a vásárlók szemében is image növelő hatása van. Ezek a termékek növelik az átlagvásárlást, más termékektől nem vesznek el forgalmat, és nem utolsó sorban felkeltik a vásárlók érdeklődését, hogy a dm-be érdemes benézni, mert itt mindig történik valami. Jelen pillanatban olyan üzletekbe kerülnek be, ahol több másodkihelyezés is van, ez országosan körülbelül 100 üzletet jelent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >