A digitális tér az új postaláda

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 06. 19:44
🎧 Hallgasd a cikket:

Az online reklámkiadványok terjedésével változnak a felhasználói szokások és elvárások is. A magyar vásárlók számára a gyors, egyszerű és mobilbarát felületek fontosabbak, mint a látványos, vizuális megoldások, és a PDF nem elég – derül ki egy friss kutatásból.

A cikk a Trade magazin 2025/11. lapszámában olvasható.

Zsatkulák István
magyarországi vezető
Shopfully

A Shopfully és a Szabó Tamás PhD-hallgató 1035 fő online reklámkiadvány-fogyasztó részvételével készült kutatásának adataiból egyértelműen kirajzolódik, hogy az online akciós szórólapokat elsősorban a praktikum és a gyors elérhetőség miatt kedvelik a felhasználók. A legtöbben (42%) azt emelték ki, hogy bármikor, bárhonnan – különösen mobiltelefonról – egyszerűen hozzáférhetőek ezek az anyagok. Emellett az azonnali értesítések (31%) és az árak összehasonlíthatósága (29%) szintén erős vonzerőt jelentenek.

Érdekes, hogy a környezettudatosság (19%) és a vásárlástervezés kényelme (21%) szintén fontos szempont, míg az interaktívabb, „digitális élmény” jellegű előnyök – például a kereshetőség vagy a digitális szokásokhoz való illeszkedés – csak kisebb súlyt kaptak. Az eredmények azt mutatják, hogy a fogyasztók elsősorban hatékonyságot és egyszerűséget keresnek, nem pedig újszerű funkciókat vagy technológiai extrákat.

– Meglepetésre a legaktívabb digitális szórólap-használók a 60 év felettiek, akiknek az elsődleges szempontja az ár, a gyors áttekinthetőség és az információ pontossága. Ők nem élményt, hanem jó ajánlatokat keresnek – mondta Zsatkulák István, a Shopfully magyarországi vezetője.

Kapcsolódó cikkeink