A digitális marketingköltések növekszenek az európai kiskereskedők körében

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 08. 23. 11:40

A német kiskereskedők idén közel 30%-kal növelik digitális marketingre fordított kiadásaikat, annak ellenére, hogy az üzleti környezet nem túl biztató.

Lassan a nyomtatott akciós újságokat is felváltják a digitális kiadványok

Az Initiative Digitale Handelskommunikation (IDH) legfrissebb tanulmánya szerint a kiskereskedelem marketingmenedzserei a digitális prospektusokat előnyben részesítik a nyomtatott anyagokkal szemben, mivel hatékonyabbnak és költséghatékonyabbnak tartják őket. Ezzel párhuzamosan a közösségi média használata is egyre nagyobb szerepet kap.

A nyomtatott prospektusok használata tovább csökken, a válaszadók 30%-a szerint ezek „alapvetően helyettesíthetők”, ami kétszer annyi, mint az előző évben. A legnagyobb kihívásként a marketingmenedzserek 67%-a a „visszafogott fogyasztói hangulatot” említette, míg 48% a kereskedelmi kommunikáció változásait, 44% pedig a munkaerőhiányt jelölte meg.

A németországi üzleti klímaindex szerint a gazdasági hangulat tovább romlik, különösen a kiskereskedelmi és feldolgozóipari szektorokban. A cégek egyre szkeptikusabbak a jövővel kapcsolatban, ami a rendelésállomány és a kapacitáskihasználtság csökkenésében is megmutatkozik. A fogyasztói kiadásoknak csupán 27%-a áramlik a kiskereskedelmi szektorba, ami tovább növeli a bizonytalanságot.

Kapcsolódó cikkeink