A digitális marketingköltések növekszenek az európai kiskereskedők körében
A német kiskereskedők idén közel 30%-kal növelik digitális marketingre fordított kiadásaikat, annak ellenére, hogy az üzleti környezet nem túl biztató.

Lassan a nyomtatott akciós újságokat is felváltják a digitális kiadványok
Az Initiative Digitale Handelskommunikation (IDH) legfrissebb tanulmánya szerint a kiskereskedelem marketingmenedzserei a digitális prospektusokat előnyben részesítik a nyomtatott anyagokkal szemben, mivel hatékonyabbnak és költséghatékonyabbnak tartják őket. Ezzel párhuzamosan a közösségi média használata is egyre nagyobb szerepet kap.
A nyomtatott prospektusok használata tovább csökken, a válaszadók 30%-a szerint ezek „alapvetően helyettesíthetők”, ami kétszer annyi, mint az előző évben. A legnagyobb kihívásként a marketingmenedzserek 67%-a a „visszafogott fogyasztói hangulatot” említette, míg 48% a kereskedelmi kommunikáció változásait, 44% pedig a munkaerőhiányt jelölte meg.
A németországi üzleti klímaindex szerint a gazdasági hangulat tovább romlik, különösen a kiskereskedelmi és feldolgozóipari szektorokban. A cégek egyre szkeptikusabbak a jövővel kapcsolatban, ami a rendelésállomány és a kapacitáskihasználtság csökkenésében is megmutatkozik. A fogyasztói kiadásoknak csupán 27%-a áramlik a kiskereskedelmi szektorba, ami tovább növeli a bizonytalanságot.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: megtörtént a fordulat, előkerültek a hitelesek
A lakossági hitelezés egyértelműen fordulóponthoz érkezett. A 2023 eleji visszaesés…
Tovább olvasom >Tiszta haszon!
A higiéniai piac néhány nagy szereplőjét piacról, termékújdonságokról, vásárlói preferenciákról,…
Tovább olvasom >Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >