A digitális marketingköltések növekszenek az európai kiskereskedők körében
A német kiskereskedők idén közel 30%-kal növelik digitális marketingre fordított kiadásaikat, annak ellenére, hogy az üzleti környezet nem túl biztató.
Az Initiative Digitale Handelskommunikation (IDH) legfrissebb tanulmánya szerint a kiskereskedelem marketingmenedzserei a digitális prospektusokat előnyben részesítik a nyomtatott anyagokkal szemben, mivel hatékonyabbnak és költséghatékonyabbnak tartják őket. Ezzel párhuzamosan a közösségi média használata is egyre nagyobb szerepet kap.
A nyomtatott prospektusok használata tovább csökken, a válaszadók 30%-a szerint ezek „alapvetően helyettesíthetők”, ami kétszer annyi, mint az előző évben. A legnagyobb kihívásként a marketingmenedzserek 67%-a a „visszafogott fogyasztói hangulatot” említette, míg 48% a kereskedelmi kommunikáció változásait, 44% pedig a munkaerőhiányt jelölte meg.
A németországi üzleti klímaindex szerint a gazdasági hangulat tovább romlik, különösen a kiskereskedelmi és feldolgozóipari szektorokban. A cégek egyre szkeptikusabbak a jövővel kapcsolatban, ami a rendelésállomány és a kapacitáskihasználtság csökkenésében is megmutatkozik. A fogyasztói kiadásoknak csupán 27%-a áramlik a kiskereskedelmi szektorba, ami tovább növeli a bizonytalanságot.
Kapcsolódó cikkeink
GKI: Hogyan teljesítenek a hazai cégek a digitalizáció szempontjából EU-s vetélytársaikhoz képest?
Az elmúlt évtizedek alapján világosan látszik, hogy azok a cégek…
Tovább olvasom >GKI: Digitális kompetenciák Magyarországon
Napjaink információs társadalmában a digitális kompetenciák felértékelődnek a munkaerőpiacon, a…
Tovább olvasom >Továbbra is keresik a kezdő programozókat, a felvevőpiac immár a digitalizálódó kkv-szektor
Bár megérezte a multik létszámcsökkentését a Codecool, Magyarország vezető programozóiskolájaként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Nestlénél: Laurent Freixe váltja Mark Schneidert
2024. szeptember 1-jétől Laurent Freixe veszi át a Nestlé vezérigazgatói…
Tovább olvasom >Opten: Júliusban is 510 ezer alatt maradt a vállalkozások száma
Júliusban is folytatódott a cégszám csökkenése, ez már a második…
Tovább olvasom >MOHU: már napi 6 millió italcsomagolást váltanak vissza a vásárlók
Az elmúlt napokban már naponta 6 millió palackot, üveget és…
Tovább olvasom >