A digitális marketingköltések növekszenek az európai kiskereskedők körében
A német kiskereskedők idén közel 30%-kal növelik digitális marketingre fordított kiadásaikat, annak ellenére, hogy az üzleti környezet nem túl biztató.

Lassan a nyomtatott akciós újságokat is felváltják a digitális kiadványok
Az Initiative Digitale Handelskommunikation (IDH) legfrissebb tanulmánya szerint a kiskereskedelem marketingmenedzserei a digitális prospektusokat előnyben részesítik a nyomtatott anyagokkal szemben, mivel hatékonyabbnak és költséghatékonyabbnak tartják őket. Ezzel párhuzamosan a közösségi média használata is egyre nagyobb szerepet kap.
A nyomtatott prospektusok használata tovább csökken, a válaszadók 30%-a szerint ezek „alapvetően helyettesíthetők”, ami kétszer annyi, mint az előző évben. A legnagyobb kihívásként a marketingmenedzserek 67%-a a „visszafogott fogyasztói hangulatot” említette, míg 48% a kereskedelmi kommunikáció változásait, 44% pedig a munkaerőhiányt jelölte meg.
A németországi üzleti klímaindex szerint a gazdasági hangulat tovább romlik, különösen a kiskereskedelmi és feldolgozóipari szektorokban. A cégek egyre szkeptikusabbak a jövővel kapcsolatban, ami a rendelésállomány és a kapacitáskihasználtság csökkenésében is megmutatkozik. A fogyasztói kiadásoknak csupán 27%-a áramlik a kiskereskedelmi szektorba, ami tovább növeli a bizonytalanságot.
Kapcsolódó cikkeink
Trendszetterré vált a digitalizációban a bankszektor
A bankszektor hosszú évszázadokon keresztül a stabilitás, a hagyományok és…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus: így kezelik pénzügyeiket és digitalizálnak a hazai kkv-k
A magyar kkv-k óvatosan terveznek: miközben a gazdasági környezet kihívásokat…
Tovább olvasom >Az Adobeval társulva fejleszti digitális marketingjét az Estée Lauder
Az Adobe-val együttműködésben igyekszik az Estée Lauder Companies (ELC) generatív…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >