A digitális marketingköltések növekszenek az európai kiskereskedők körében
A német kiskereskedők idén közel 30%-kal növelik digitális marketingre fordított kiadásaikat, annak ellenére, hogy az üzleti környezet nem túl biztató.

Lassan a nyomtatott akciós újságokat is felváltják a digitális kiadványok
Az Initiative Digitale Handelskommunikation (IDH) legfrissebb tanulmánya szerint a kiskereskedelem marketingmenedzserei a digitális prospektusokat előnyben részesítik a nyomtatott anyagokkal szemben, mivel hatékonyabbnak és költséghatékonyabbnak tartják őket. Ezzel párhuzamosan a közösségi média használata is egyre nagyobb szerepet kap.
A nyomtatott prospektusok használata tovább csökken, a válaszadók 30%-a szerint ezek „alapvetően helyettesíthetők”, ami kétszer annyi, mint az előző évben. A legnagyobb kihívásként a marketingmenedzserek 67%-a a „visszafogott fogyasztói hangulatot” említette, míg 48% a kereskedelmi kommunikáció változásait, 44% pedig a munkaerőhiányt jelölte meg.
A németországi üzleti klímaindex szerint a gazdasági hangulat tovább romlik, különösen a kiskereskedelmi és feldolgozóipari szektorokban. A cégek egyre szkeptikusabbak a jövővel kapcsolatban, ami a rendelésállomány és a kapacitáskihasználtság csökkenésében is megmutatkozik. A fogyasztói kiadásoknak csupán 27%-a áramlik a kiskereskedelmi szektorba, ami tovább növeli a bizonytalanságot.
Kapcsolódó cikkeink
Digitális hagyományőrzés az alfa generáció jegyében
Az idei húsvétkor kiváló példát mutat számos magyar település arra,…
Tovább olvasom >A vélemények kora – hogyan alakítják át az utazási élmények piacát a vendégértékelések?
Ha ma valaki utazást szervez, nem térképet nyit ki, hanem…
Tovább olvasom >Trendszetterré vált a digitalizációban a bankszektor
A bankszektor hosszú évszázadokon keresztül a stabilitás, a hagyományok és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >