A digitális csatornák irányába tolódik a direkt marketing is

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 05. 11. 03:02

Idén is lezajlott a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatása, mely 2006 óta méri fel a direktmarketing-szektor méretét, az egyes direktmarketing-eszközök jelentőségét.

A direktmarketing-piac mérete 2012-ben 30,8 milliárd forint volt, vagyis lényegében nem változott az előző évben mért 30,9 milliárd forinthoz képest. A szektor több éve tartó, évi átlag 8 százalékos forgalomcsökkenése 2012-ben nem folytatódott.

A címzett küldemények piaca nem változott (8,5 milliárd Ft), és az adatbázis-marketing területe is állandósulni látszik (6,2 milliárd Ft), noha ez utóbbi szektor esetén a piaci szereplők az idei évtől már növekedést várnak. A címezetlen küldemények piaca tovább csökkent, a csökkenés üteme ugyanakkor lassulni látszik, a csatorna forgalma 7,4 milliárdról 6,6 milliárd forintra változott.

A call-centerek esetében kismértékű növekedés látszik, míg önmagához képest a mobilmarketing-szektor mérete nőtt meg a legjobban: a 2011. évi 1,5 milliárd forintról 1,9 milliárd forintra. A kommunikáció tehát főként a digitális csatornák irányába tolódik el.

Az idei adatszolgáltatásban részt vevő cégek 2012. évi direktmarketing-bevételeinek háromnegyede származott közvetlenül hirdetőtől, míg egynegyedük klasszikus ügynökségeken keresztül jött. Ez az arány 2011-hez képest nem változott, mint ahogy az sem, hogy a bevételek jelentős többsége (89 százaléka) hazai megbízótól érkezik. Az egyes direktmarketing-tevékenységek esetén az e-mail marketing, a mobilmarketing és az adatbázis-menedzsment esetén számítanak egyértelmű növekedésre a hirdetők, a call-centereknél stagnálásra, míg a címzett és címezetlen küldeményeket tekintve további csökkenést várnak a 2013-as évtől.
3873.png

Kapcsolódó cikkeink