A Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes Lions nemzetközi kreatív verseny hazai fordulójának
Idén is a Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes Lions nemzetközi kreatív verseny hazai fordulójának, ahol a marketingkommunikációs és reklámszakma ifjú tehetségei mérethették meg magukat. A fiatal szakemberek három kategóriában kreatív briefet is kaptak a Diageo-tól a cég portfóliójában szereplő prémium tequila márka, a Don Julio, kommunikációjára. A Diageo-t a zsűriben Német Bence, a vállalat kelet-európai Kultúra, Digitális és Média részlegének vezetője képviselte.
A 30 év alatti kreatívoknak szóló Young Cannes Lions a marketingkommunikációs és reklámszakma elsőszámú nemzetközi versenye. A verseny magyarországi fordulójának szervezője a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ), a Diageo, a világ egyik vezető alkoholos italokat gyártó és forgalmazó vállalata, pedig idén is főtámogatója volt a magasrangú megmérettetésnek, amely lehetőséget teremt a szakmai hazai feltörekvő tehetségeinek, hogy a franciaországi döntőn a világ minden tájáról érkező fiatal kreatívokkal versenyben mutathassák meg képességeiket.
Diageo: a Don Julio tequila márka kommunikációja volt a feladvány
„A világ legikonikusabb márkáit építjük és ápoljuk: az évszázadok óta milliók által kedvelt márkáktól a legújabb innovációkig olyan termékeket, ízeket és élményeket hozunk létre, amelyekkel az emberek a hétköznapi vacsorától az életünket meghatározó, legkülönlegesebb alkalmakig minden pillanatot bearanyozhatnak. Filozófiánk, hogy ez a csak kreativitás, a szakértelem és a precízió tökéletes harmóniájával lehetséges. A válogatón is azt kerestük, hogy kik azok, akik igazán meg tudnak felelni ezeknek az értékeknek. A magyar döntősök mindegyike kivételes kreativitásról, találékonyságról és szenvedélyről tett tanúbizonyságot a saját területén – hihetetlenül inspiráló volt”
– mondta Német Bence, a Diageo kelet-európai Kultúra, Digitális és Média részlegének vezetője.
Az immáron hetedik alkalommal rendezett hazai válogatón öt kategóriában keresték a legjobb fiatal szakembereket: Digital, Média és Print/OOH, PR és Design, a Diageo az első három kategóriában adott megbízást a versenyzőknek.
A mesterséges intelligencia is szerepet kapott
A szakmai zsűri a kreativitást, az ötletek újdonságát, a javasolt megoldás, stratégia megalapozottságát vizsgálta elsősorban mindhárom kategóriában. Digital témában egy potenciális online divatüzlettel történő együttműködés nyert, amely újra értelmezi a klasszikus lájk fogalmát, Csenkey Lilla (Wavemaker) és Gelencsér Milán (Mito) jóvoltából. Média kategóriában az IPG Mediabrands színeiben pályázó Balázs Zsófia és Schiszler Dóra kerültek ki győztesen egy olyan ötlettel, amelyben a zene hatását kötötték össze érzelmeinkkel, mindezt mesterséges intelligencia alkalmazásával. Print/OOH kategóriában pedig az Artificial Group színeiben versenyző Cser Nóra és Maróth Péter utazhat Cannes-ba: különleges megoldásukban az érzelmek gyakori kifejezését jelentő könnycseppeket ötvözték egy különleges magazinmegjelenéssel.
A Diageo által meghirdetett kategóriákban a versenyzők mellett a főszereplő a Don Julio luxus tequila volt. A Média kategóriában indulók feladata a márka hazai láthatóságának erősítése volt, azzal a céllal, hogy a Don Julio legyen az elsőszámú választás a nyári ünneplésekhez, különösen a 25–54 éves városi luxusmárka fogyasztók körében. A Digital kategóriában induló kreatívoknak egy merész digitális kampányt kellett tervezniük a Don Julio tequila Paloma koktéljának népszerűsítésére, hogy a Paloma legyen a pörgős nyári pillanatok és ünneplések kedvenc koktélja. A Print / OOH kategóriában indulóktól egy formabontó kültéri reklámkampányt várt a zsűri, amely megtöri a tequilával azonosított kellemetlen, olcsó, sós és lime shotos emlékekből fakadó előítéleteket, és a felejthetetlen nyári partik elsőszámú választásaként pozícionálja a signature koktélt.
„Azok, akik itt az előválogatón megmérettették magukat, az iparágunk jövőjét jelentik és megmutatták a helyi kreatív közösségben rejlő határtalan lehetőséget. Szenvedélyes márkaépítőként fontos számunkra, hogy a következő generációnak megteremthessük a lehetőséget arra, hogy feszegethessék határaikat és a legjobbak között csillogtassák meg tudásukat. Rendkívül büszkék vagyunk az összes pályázóra, és alig várjuk, hogy szurkolhassunk a döntősöknek a fináléban”
– tette hozzá Juliana Ballarin, a Diageo kelet-európai Marketing Igazgatója.
A Diageo elkötelezett támogatója a kreatív szakmának, a tehetségfejlesztésnek, és a márkaépítők következő generációjának, akiknek formabontó ötletei és hangjai alakítják majd a szakma jövőjét itthon és a világszínpadon is.
A döntősök 2024. június 16-án képviselik majd hazánkat a Young Cannes Lions versenyen, ahol a világ minden tájáról érkező fiatal kreatívokkal versenyeznek az áhított „Ifjú Oroszlán” címért.
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >