A DHL Express a kis- és középvállalkozásokat kutatja

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 09. 27. 10:58

A kis- és középvállalkozások fontos szerepet töltenek be a világ és Magyarország gazdaságában, hozzájárulnak a lakosság foglalkoztatottságához, az exporthoz és ipari fejlődéshez. Hazánkban csak a kkv-k ötöde számít jó üzleti helyzetre, a legoptimistábbak közülük az exportáló cégek1. A DHL Express felismerve a kkv-k kiemelt szerepét a gazdasági fejlődésben, egy 11 országot átfogó kutatásba kezdett.

Nemzetközi szinten a kkv-szektor egyre jelentősebb szerepet játszik a gazdasági növekedés élénkítésében. Ennek hátterében egyrészt a bővülő támogatások, másrészt az a tendencia áll, hogy a belföldi kereslet bizonytalan, és az „egy lábon állás” kockázata miatt a kisvállalkozások külföldi piacokon keresnek új lehetőségeket termékeik értékesítésére. A kkv-k egyre nagyobb mértékben nyitnak a nemzetközi kereskedelem felé, amely növekvő kereslettel és magasabb jövedelmezőséggel kecsegtet. Ezt a trendet az új technológiák, az internet és a modern fuvarozási módok is segítik. Alapos piackutatással és jól kidolgozott logisztikai stratégiával a magyar kkv-k is sikeresen léphetnek nemzetközi piacokra, és a méretükből adódó rugalmasságot előnyként felhasználva sikeresen versenyezhetnek a nagyobb cégekkel.

Világszinten a DHL Express 2,6 millió partnerének több mint 90%-a kisvállalati ügyfél, ez az arány Magyarországon is megközelíti a 80%-ot – a kkv szegmens tehát fontos szerepet tölt be a vállalat stratégiájában mind nemzetközi, mind hazai viszonylatban. Ezért a cég úgy döntött, hogy egy, a világ 11 országára kiterjedő kutatást indít, amelyből azt szeretné megtudni, milyen kihívásokkal kerülnek szembe (elsősorban a logisztika területén) azok a kkv-k, amelyek részt vesznek a nemzetközi kereskedelemben, és hogyan tudnak megfelelni ezeknek. A kutatás eredményei novemberre várhatóak.

„Az exporttevékenység sikere szempontjából kulcsfontosságú, hogy a vállalkozás terméke hogyan és milyen feltételekkel jut el a célországba. A kkv-k többsége rendkívül szűk költségvetéssel, illetve alacsony készletekkel dolgozik, így az általuk igénybe vett logisztikai megoldásnak figyelembe kell vennie ezeket a feltételeket.” – mondta el Bándli Zoltán, a DHL Express kereskedelmi igazgatója. – „Egy cég készletmenedzsmentjében egy apró változtatás is elegendő lehet, hogy jelentősebb pénzösszegeket szabadíthassanak fel. A DHL Express légi szolgáltatásainak alkalmazása például lehetővé teszi, hogy a cégek magas szinten, rövid szállítási és gyors javítási idővel szolgálják ki partnereiket, így pénzeszközeiket nem kell biztonsági vagy úton lévő készletek formájában lekötniük” – tette hozzá Bándli Zoltán.

Kapcsolódó cikkeink