A DHL duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a Hungaroringre, a Forma 1®-es hétvégére
A DHL és a Forma-1® már Mogyoródon van, a július 19 és 21. között megrendezésre kerülő FORMA-1® MAGYAR NAGYDÍJ 2024-re hozta el a motorsport izgalmait a rajongóknak. A felfűtött hangulat mellett a DHL támogatja a Forma-1-et egy fenntarthatóbb sportágra való átállásban, hogy 2030-ra elérje a nettó zéró kibocsátási célt. Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen 37 kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan 83%-kal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.

A két évtizedes partnerség során a Forma-1® és a DHL jelentős átalakulásokon ment át
Az idei szezon egy különleges mérföldkő, hiszen a DHL a Forma-1® hivatalos logisztikai partnereként 20 éves évfordulóját ünnepli, és ezzel a sportág leghosszabb ideje meglévő globális partnere. Emellett idén bejelentették a partnerség többéves meghosszabbítását, ami tovább erősíti az együttműködést a két cég között.
„Mindkét vállalat elkötelezett a fenntarthatóság mellett, és közös elképzelésünk, hogy a sportot fenntarthatóbbá és hatékonyabbá tegyük. A DHL és a Forma-1® folyamatosan további fenntartható logisztikai lehetőségek után kutat, és ebben a szezonban több mint kétszeresére nőtt a bioüzemanyaggal hajtott kamionok száma”
– mondta Simon Price, a DHL Global Forwarding motorsport eseménymenedzsere.
„A Forma-1® hivatalos logisztikai partnereként 20 éves évfordulónkat is ünnepeljük, ezzel a sportág legrégebb óta együttműködő globális partnereivé váltunk. Büszkék vagyunk az elért eredményekre, ezért idén megújítottuk a partnerségünket.”
A két évtizedes partnerség során a Forma-1® és a DHL jelentős átalakulásokon ment át, nevezetesen a kibővült a versenynaptár, amely idén 24 futamot tartalmaz, és racionalizáláson is átesett, hogy bizonyos régiókban hatékonyabb áramlást hozzanak létre a versenyek között, és így csökkentsék a megtett szállítási távolságokat. A legjelentősebb változás azonban 2019-ben történt, amikor a Forma-1® bejelentette nettó zéró célkitűzését, amelyben a DHL vezető multimodális logisztikája, amely magában foglalja a közúti, légi és tengeri fuvarozást, kulcsfontosságú tényező a logisztikával kapcsolatos szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében. A zöld logisztika terén élenjáró DHL a bioüzemanyaggal működő kamionok tavalyi bevezetése mellett üzemanyag-takarékos Boeing 777-es repülőgépeket is alkalmaz a szállítás során. Ezek a repülőgépek a hagyományos repülőgépekhez képest jelentős, 17%-os szén-dioxid-kibocsátás-
A DHL több mint 40 éves motorsport-tapasztalattal rendelkezik, és minden egyes versenyre akár 1400 tonna nagy értékű szállítmányt is elszállít. Ez magában foglalja a versenyautókat, a gumiabroncsokat, a pótalkatrészeket, az üzemanyagot, a közvetítő berendezéseket, valamint marketing- és vendéglátóipari felszereléseket. A DHL Motorsport logisztikai csapata 100 szakemberből áll, akiknek a fele a helyszínen dolgozik.
2017-ben a DHL Group volt a világ első logisztikai vállalata, amely 2050-re nettó zéró célt tűzött ki a logisztikával kapcsolatos szén-dioxid-kibocsátás tekintetében. Fenntarthatósági stratégiájának részeként a Csoport 2030-ig további, mintegy 7 milliárd eurós beruházást tervez e cél felé való előrelépés érdekében. A vállalat célja, hogy növelje a fenntartható üzemanyagok alkalmazását mind a légi, mind a közúti szállítás során, felgyorsítsa járműparkjának elektromossá tételét, és szén-dioxid-semleges épületeket alakítson ki. Ezek az intézkedések azt mutatják, hogy a DHL Group partnereivel és ügyfeleivel együtt elkötelezett a környezeti hatás csökkentése és a fenntartható megoldások előmozdítása mellett a logisztikai iparágban.
Kapcsolódó cikkeink
Havi díjat vezet be a DHL az üzleti ügyfeleknek
Július 1-jétől havi díjat vezet be a DHL az online…
Tovább olvasom >Felfüggeszti a DHL az értékesebb magáncsomagok kézbesítését az USA-ban
Április 21-től ideiglenesen felfüggeszti az Egyesült Államokba irányuló, 800 amerikai…
Tovább olvasom >Stratégiai megállapodást kötött a Temu és a DHL
Stratégiai együttműködést jelentett be a kínai PDD Holdings tulajdonában álló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >