A DHL duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a Hungaroringre, a Forma 1®-es hétvégére
A DHL és a Forma-1® már Mogyoródon van, a július 19 és 21. között megrendezésre kerülő FORMA-1® MAGYAR NAGYDÍJ 2024-re hozta el a motorsport izgalmait a rajongóknak. A felfűtött hangulat mellett a DHL támogatja a Forma-1-et egy fenntarthatóbb sportágra való átállásban, hogy 2030-ra elérje a nettó zéró kibocsátási célt. Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen 37 kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan 83%-kal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.
Az idei szezon egy különleges mérföldkő, hiszen a DHL a Forma-1® hivatalos logisztikai partnereként 20 éves évfordulóját ünnepli, és ezzel a sportág leghosszabb ideje meglévő globális partnere. Emellett idén bejelentették a partnerség többéves meghosszabbítását, ami tovább erősíti az együttműködést a két cég között.
„Mindkét vállalat elkötelezett a fenntarthatóság mellett, és közös elképzelésünk, hogy a sportot fenntarthatóbbá és hatékonyabbá tegyük. A DHL és a Forma-1® folyamatosan további fenntartható logisztikai lehetőségek után kutat, és ebben a szezonban több mint kétszeresére nőtt a bioüzemanyaggal hajtott kamionok száma”
– mondta Simon Price, a DHL Global Forwarding motorsport eseménymenedzsere.
„A Forma-1® hivatalos logisztikai partnereként 20 éves évfordulónkat is ünnepeljük, ezzel a sportág legrégebb óta együttműködő globális partnereivé váltunk. Büszkék vagyunk az elért eredményekre, ezért idén megújítottuk a partnerségünket.”
A két évtizedes partnerség során a Forma-1® és a DHL jelentős átalakulásokon ment át, nevezetesen a kibővült a versenynaptár, amely idén 24 futamot tartalmaz, és racionalizáláson is átesett, hogy bizonyos régiókban hatékonyabb áramlást hozzanak létre a versenyek között, és így csökkentsék a megtett szállítási távolságokat. A legjelentősebb változás azonban 2019-ben történt, amikor a Forma-1® bejelentette nettó zéró célkitűzését, amelyben a DHL vezető multimodális logisztikája, amely magában foglalja a közúti, légi és tengeri fuvarozást, kulcsfontosságú tényező a logisztikával kapcsolatos szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében. A zöld logisztika terén élenjáró DHL a bioüzemanyaggal működő kamionok tavalyi bevezetése mellett üzemanyag-takarékos Boeing 777-es repülőgépeket is alkalmaz a szállítás során. Ezek a repülőgépek a hagyományos repülőgépekhez képest jelentős, 17%-os szén-dioxid-kibocsátás-
A DHL több mint 40 éves motorsport-tapasztalattal rendelkezik, és minden egyes versenyre akár 1400 tonna nagy értékű szállítmányt is elszállít. Ez magában foglalja a versenyautókat, a gumiabroncsokat, a pótalkatrészeket, az üzemanyagot, a közvetítő berendezéseket, valamint marketing- és vendéglátóipari felszereléseket. A DHL Motorsport logisztikai csapata 100 szakemberből áll, akiknek a fele a helyszínen dolgozik.
2017-ben a DHL Group volt a világ első logisztikai vállalata, amely 2050-re nettó zéró célt tűzött ki a logisztikával kapcsolatos szén-dioxid-kibocsátás tekintetében. Fenntarthatósági stratégiájának részeként a Csoport 2030-ig további, mintegy 7 milliárd eurós beruházást tervez e cél felé való előrelépés érdekében. A vállalat célja, hogy növelje a fenntartható üzemanyagok alkalmazását mind a légi, mind a közúti szállítás során, felgyorsítsa járműparkjának elektromossá tételét, és szén-dioxid-semleges épületeket alakítson ki. Ezek az intézkedések azt mutatják, hogy a DHL Group partnereivel és ügyfeleivel együtt elkötelezett a környezeti hatás csökkentése és a fenntartható megoldások előmozdítása mellett a logisztikai iparágban.
Kapcsolódó cikkeink
Logisztikai fennakadások az Amazonnál
Kapacitásproblémákkal küzdenek az Amazon európai logisztikai központjai, ami késedelmeket okozhat…
Tovább olvasom >KITE: a rossz termés ellenére sem kell számítani a kukorica drágulására
A rossz hazai termés ellenére nem számít a kukorica árának…
Tovább olvasom >Már 100000 hozzáférési ponttal rendelkezik a DHL Európában
A DHL eCommerce a múlt héten felavatta 100 000. hozzáférési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >