A Decathlon hasít, miközben a versenytársak nehéz helyzetben vannak

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 07. 02. 12:03

A sportláncok versenyében a Decathlon Magyarországon kiemelkedő eredményeket mutat fel, míg versenytársai, mint a Hervis, jelentős veszteségeket halmoznak fel. A Decathlon, a francia tulajdonú sportszer és sportruházat kiskereskedelmi lánc, 2023-ban is megőrizte nyereségességét annak ellenére, hogy a bevételei kissé csökkentek. A cég nettó árbevétele 80 milliárd forint körül alakult, és az üzemi tevékenység eredménye 6,9 milliárd forintra nőtt, míg az előző évben 3,7 milliárd forintot ért el.

Ezzel szemben a Hervis, amely a Spar Ausztria leányvállalata, több mint 2 milliárd forintos veszteséget könyvelt el 2023-ban, jelentős csökkenést mutatva az előző évekhez képest. A vállalat 2022-es 18,4 milliárdos árbevételét követően 2023-ban csak 16,3 milliárd forintot ért el, míg az üzemi tevékenységből származó vesztesége meghaladta a 2 milliárd forintot. A helyzetet súlyosbítja, hogy ez már a második egymást követő év, amikor a Hervis veszteségesen működik, ami aggodalmat válthat ki a tulajdonosok és a vásárlók körében egyaránt.

A Decathlon sikerének kulcsa részben abban rejlik, hogy a vállalat képes volt alkalmazkodni a piaci kihívásokhoz és hatékonyan kezelte a költségeket, miközben a vásárlói élményt és a termékek minőségét is magas szinten tartotta. Ezzel szemben a Hervis nehézségei rávilágítanak arra, hogy a sportszerpiacon a verseny egyre élesebb, és csak azok a szereplők maradhatnak talpon, akik képesek innovatív megoldásokkal és hatékony költségkezeléssel reagálni a változó vásárlói igényekre.

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink