A Decathlon hasít, miközben a versenytársak nehéz helyzetben vannak
A sportláncok versenyében a Decathlon Magyarországon kiemelkedő eredményeket mutat fel, míg versenytársai, mint a Hervis, jelentős veszteségeket halmoznak fel. A Decathlon, a francia tulajdonú sportszer és sportruházat kiskereskedelmi lánc, 2023-ban is megőrizte nyereségességét annak ellenére, hogy a bevételei kissé csökkentek. A cég nettó árbevétele 80 milliárd forint körül alakult, és az üzemi tevékenység eredménye 6,9 milliárd forintra nőtt, míg az előző évben 3,7 milliárd forintot ért el.
Ezzel szemben a Hervis, amely a Spar Ausztria leányvállalata, több mint 2 milliárd forintos veszteséget könyvelt el 2023-ban, jelentős csökkenést mutatva az előző évekhez képest. A vállalat 2022-es 18,4 milliárdos árbevételét követően 2023-ban csak 16,3 milliárd forintot ért el, míg az üzemi tevékenységből származó vesztesége meghaladta a 2 milliárd forintot. A helyzetet súlyosbítja, hogy ez már a második egymást követő év, amikor a Hervis veszteségesen működik, ami aggodalmat válthat ki a tulajdonosok és a vásárlók körében egyaránt.
A Decathlon sikerének kulcsa részben abban rejlik, hogy a vállalat képes volt alkalmazkodni a piaci kihívásokhoz és hatékonyan kezelte a költségeket, miközben a vásárlói élményt és a termékek minőségét is magas szinten tartotta. Ezzel szemben a Hervis nehézségei rávilágítanak arra, hogy a sportszerpiacon a verseny egyre élesebb, és csak azok a szereplők maradhatnak talpon, akik képesek innovatív megoldásokkal és hatékony költségkezeléssel reagálni a változó vásárlói igényekre.
Kapcsolódó cikkeink
“Franco sportos. Legyél te is frankó!” üzenettel indítja az évet és ösztönöz életmódváltásra a BioTechUSA
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó- és forgalmazójaként…
Tovább olvasom >Nébih: a forgalmazó 30 grammos Whey protein csokoládé ízű tejsavófehérjét hívott vissza
Fémdarabkák lehetséges jelenléte miatt a Tízpróba Magyarország Kft. (Budaörs) visszahívta…
Tovább olvasom >A Decathlon új üzletkoncepcióval modernizálja áruházait
A Decathlon teljesen megújult üzletkoncepcióval nyitotta újra második legnagyobb hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >