A Decathlon hasít, miközben a versenytársak nehéz helyzetben vannak
A sportláncok versenyében a Decathlon Magyarországon kiemelkedő eredményeket mutat fel, míg versenytársai, mint a Hervis, jelentős veszteségeket halmoznak fel. A Decathlon, a francia tulajdonú sportszer és sportruházat kiskereskedelmi lánc, 2023-ban is megőrizte nyereségességét annak ellenére, hogy a bevételei kissé csökkentek. A cég nettó árbevétele 80 milliárd forint körül alakult, és az üzemi tevékenység eredménye 6,9 milliárd forintra nőtt, míg az előző évben 3,7 milliárd forintot ért el.
Ezzel szemben a Hervis, amely a Spar Ausztria leányvállalata, több mint 2 milliárd forintos veszteséget könyvelt el 2023-ban, jelentős csökkenést mutatva az előző évekhez képest. A vállalat 2022-es 18,4 milliárdos árbevételét követően 2023-ban csak 16,3 milliárd forintot ért el, míg az üzemi tevékenységből származó vesztesége meghaladta a 2 milliárd forintot. A helyzetet súlyosbítja, hogy ez már a második egymást követő év, amikor a Hervis veszteségesen működik, ami aggodalmat válthat ki a tulajdonosok és a vásárlók körében egyaránt.
A Decathlon sikerének kulcsa részben abban rejlik, hogy a vállalat képes volt alkalmazkodni a piaci kihívásokhoz és hatékonyan kezelte a költségeket, miközben a vásárlói élményt és a termékek minőségét is magas szinten tartotta. Ezzel szemben a Hervis nehézségei rávilágítanak arra, hogy a sportszerpiacon a verseny egyre élesebb, és csak azok a szereplők maradhatnak talpon, akik képesek innovatív megoldásokkal és hatékony költségkezeléssel reagálni a változó vásárlói igényekre.
Kapcsolódó cikkeink
Több rekord is megdőlt az V. Tisza-tavi PET Kupán
Június 27-30. között rendezte meg a PET Kupa Egyesület az…
Tovább olvasom >Európaiak milliói néznek illegálisan sporteseményeket és vásárolnak hamisított sportfelszereléseket, ami 850 millió euróba kerül a gyártóknak
Ebben az évben Európa lesz a sport nemzetközi központja. A…
Tovább olvasom >Új HR igazgató a Decathlonnál
Peszeki Gabriella több mint 10 éves vezetői tapasztalattal rendelkezik, dolgozott…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GfK Európai kereskedelmi vásárlóerő tanulmánya már elérhető
Az átlagos kereskedelmi vásárlóerő Európában 6517 euró fejenként, azonban a…
Tovább olvasom >MBH Bank: 4,2 százalékra ugorhat jövőre a GDP-növekedés, de idén is tartható a 2,7 százalékos növekedési cél
Az MBH Bank elemzői a 2024-es évre 2,7 százalékos gazdasági…
Tovább olvasom >Vége az olcsó kínai holmik korának? Az EU vámokat vezet be
Az Európai Bizottság új intézkedéseket tervez bevezetni a kínai online…
Tovább olvasom >