A cukros üdítők felelősek az elhízásért
A üdítőital-gyártó cégeknek komolyabb figyelmet kellene szentelniük termékeik cukortartalmának – publikálta friss eredményeit az Amerikai Táplálkozástudományi Intézet.
A kutatók az ital-fogyasztás és a súlygyarapodás összefüggéseit vizsgálták, és rájöttek, hogy a fogyást erősen befolyásolta a folyékony élelmiszeripari termékek formájában bevitt kalória-csökkentés, a hízást ugyanis nagyobb százalékban okozza folyadékfogyasztás, mint cukros ételek bevitele. A kísérletben résztvevők étrendje nem változott, a cukros üdítőket viszont elvonták a páciensektől, a súlycsökkenés pedig szinte azonnal látható volt. A kísérlet több különböző típusú italt vizsgált: cukros üdítők, diétás italok, tejes italok, 100%-os dzsúszok, kávé és tea cukorral, kávé és tea cukor nélkül és alkoholtartalmú italok. A végső konklúzió szerint a cukorral édesített italok voltak egyedül komoly hatással a súly változására, a gyártók felelősség azonban vitathatatlan – hangsúlyozta Benjamin Caballero professzor, a kutatás vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >Új pénzügyi igazgató és ellátási lánc igazgató csatlakozik a HEINEKEN Hungária csapatához
Két kulcsfontosságú területen is új szakember csatlakozott a HEINEKEN Hungária…
Tovább olvasom >