A cukros üdítők felelősek az elhízásért
A üdítőital-gyártó cégeknek komolyabb figyelmet kellene szentelniük termékeik cukortartalmának – publikálta friss eredményeit az Amerikai Táplálkozástudományi Intézet.
A kutatók az ital-fogyasztás és a súlygyarapodás összefüggéseit vizsgálták, és rájöttek, hogy a fogyást erősen befolyásolta a folyékony élelmiszeripari termékek formájában bevitt kalória-csökkentés, a hízást ugyanis nagyobb százalékban okozza folyadékfogyasztás, mint cukros ételek bevitele. A kísérletben résztvevők étrendje nem változott, a cukros üdítőket viszont elvonták a páciensektől, a súlycsökkenés pedig szinte azonnal látható volt. A kísérlet több különböző típusú italt vizsgált: cukros üdítők, diétás italok, tejes italok, 100%-os dzsúszok, kávé és tea cukorral, kávé és tea cukor nélkül és alkoholtartalmú italok. A végső konklúzió szerint a cukorral édesített italok voltak egyedül komoly hatással a súly változására, a gyártók felelősség azonban vitathatatlan – hangsúlyozta Benjamin Caballero professzor, a kutatás vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Áprilisban enyhén nőtt a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Fejenként 62 kg ételt pazarolunk el évente
Egyre égetőbb problémát jelent az élelmiszer-hulladék és a túlfogyasztás: a…
Tovább olvasom >A gazdálkodókban bíznak a legjobban
Az EIT Food Consumer Observatory legfrissebb, 2024-es Food Trust Reportja…
Tovább olvasom >