A csomagolás mondja meg, fogyasztható-e az étel
A csomagolásokon található lejárati idő alapján nem mindig tudjuk, hogy a csomagolt élelmiszer még mindig ehető-e – írja az origo. Az ételek gyakran napokkal, vagy akár hetekkel is tovább eltarthatók, mint a feltüntetett lejárati idejük. A San Franciscó-i IndieBio laboratóriumában ezért olyan csomagolást fejlesztettek ki, amely tájékoztat bennünket arról, hogy a benne tárolt étel fogyasztható-e még – összegzi a Fast Company.
Az amerikaiak az ételek 40 százalékát a lejárati dátum miatt dobják ki.
A kaliforniai biotechnológiai vállalat csapata az elmúlt néhány hónapban új bio-alapú csomagolást fejlesztett ki, amely képes reagálni a környezeti változásokra, és láthatóvá tenni az ételbiztonsági problémákat, rátádul még komposztálható anyagból is készül.
Beépítettünk érzékelő mechanizmusokat az alapanyagunkba, amelyek képesek jelezni az ételromlást, vagy akár a hőmérsékletben bekövetkezett változásokat is”
– nyilatkozta Viirj Kan, a Primitives startup vezérigazgatója.
Kan és cég társalapítója, Noa Machover az MIT hallgatóiként fejlesztették az érzékelési technológiájuk alapját. Az alapanyag olyan megújuló anyagokból készül, mint az alga, amelynek előnye, hogy nagy mennyiségű szén-dioxidot képes kinyerni a levegőből. Ráadásul az új csomagolás hatékonyabban képes blokkolni az oxigént, mint a jelenlegi kőolaj-alapú filmcsomagolás, ezzel segíti, hogy a termék tovább maradjon friss, és még a káros UV-B sugárzásnak is ellenáll.
A cég jelenleg azt vizsgálja, hogy másféle mezőgazdasági hulladékból is képesek-e előállítani a különleges csomagolást. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
AM: hasznos és értékteremtő tevékenység a házikertek művelése
A minőségi élelmiszer előállításában fontosak a házikertek, kiemelkedő szerepük van…
Tovább olvasom >Már létezik laborhús, ami olyan, mint az igazi
Dél-koreai kutatók úttörő módszert fejlesztettek ki a mesterséges húsok gyártására,…
Tovább olvasom >10 millió visszaváltás a MOHU REpont rendszerében
Elérte a 10 milliót a visszaváltások száma a MOHU REpont…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >