A csomagolás mondja meg, fogyasztható-e az étel
A csomagolásokon található lejárati idő alapján nem mindig tudjuk, hogy a csomagolt élelmiszer még mindig ehető-e – írja az origo. Az ételek gyakran napokkal, vagy akár hetekkel is tovább eltarthatók, mint a feltüntetett lejárati idejük. A San Franciscó-i IndieBio laboratóriumában ezért olyan csomagolást fejlesztettek ki, amely tájékoztat bennünket arról, hogy a benne tárolt étel fogyasztható-e még – összegzi a Fast Company.
Az amerikaiak az ételek 40 százalékát a lejárati dátum miatt dobják ki.
A kaliforniai biotechnológiai vállalat csapata az elmúlt néhány hónapban új bio-alapú csomagolást fejlesztett ki, amely képes reagálni a környezeti változásokra, és láthatóvá tenni az ételbiztonsági problémákat, rátádul még komposztálható anyagból is készül.
Beépítettünk érzékelő mechanizmusokat az alapanyagunkba, amelyek képesek jelezni az ételromlást, vagy akár a hőmérsékletben bekövetkezett változásokat is”
– nyilatkozta Viirj Kan, a Primitives startup vezérigazgatója.
Kan és cég társalapítója, Noa Machover az MIT hallgatóiként fejlesztették az érzékelési technológiájuk alapját. Az alapanyag olyan megújuló anyagokból készül, mint az alga, amelynek előnye, hogy nagy mennyiségű szén-dioxidot képes kinyerni a levegőből. Ráadásul az új csomagolás hatékonyabban képes blokkolni az oxigént, mint a jelenlegi kőolaj-alapú filmcsomagolás, ezzel segíti, hogy a termék tovább maradjon friss, és még a káros UV-B sugárzásnak is ellenáll.
A cég jelenleg azt vizsgálja, hogy másféle mezőgazdasági hulladékból is képesek-e előállítani a különleges csomagolást. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Elkészült az EU Riasztási és Együttműködési Hálózatának 2024-es összefoglalója
Az Európai Unió Riasztási és Együttműködési Hálózata (ACN) 2024-ben 9400-nál…
Tovább olvasom >Agrárkamara: nem kérünk az ukrán importból
Az Európai Bizottság határozatlan idejű kedvezményeket javasol Ukrajnának a lejárt…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >