A csökkenő rendelésszám ellenére is bizakodó a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway2025 első negyedévében csökkenő rendelésszámokról és az átlagos rendelési érték növekedéséről számolt be. Ennek köszönhetően a vállalat kitart éves pénzügyi céljai mellett, és változatlanul készül a közelgő felvásárlásra.
A rendelésállomány visszaesése aggasztó: az előző év azonos időszakában is csökkenés volt tapasztalható, ráadásul most minden működési régióban visszaesett a rendelések száma – írja a Retail Detail. Ugyanakkor az összesített tranzakciós érték – amely a rendelések teljes értékét jelenti – a két legfontosabb piacon, Európában és az Egyesült Királyságban, nőtt. Csoportszinten a bruttó tranzakciós érték (GTV) árfolyamhatásoktól megtisztítva szinte változatlan maradt. Mivel a Just Eat Takeaway bevételei a GTV után számított jutalékokból származnak, a növekedés pozitív hatással lehet a bevételekre.
A vállalat továbbra is 4–8%-os tranzakciós érték-növekedéssel és 360–380 millió euró közötti korrigált EBITDA-val számol az év végére. A növekedés gyorsítása érdekében Jitse Groen vezérigazgató 2025-ben további 150 millió eurós beruházást tervez. A vállalat hosszú távú célja, hogy az EBITDA elérje a bruttó tranzakciós érték 5%-át.
Just Eat Takeaway megerősítette, hogy a Prosus 4,1 milliárd eurós felvásárlási ajánlata elnyerte a vezetőség és a felügyelő bizottság támogatását, így az ügylet várhatóan az év végére zárulhat le.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható növekedés: a globális hullámkarton piac 206 milliárd dollár fölé emelkedhet 2032-ig
Áttörés előtt áll a csomagolóipar: a hullámkarton globális piaca 2032-re…
Tovább olvasom >Szintet léphet a hazai e-kereskedelem: Magyarországon is fejleszt a globális logisztikai óriásvállalat
A digitális kereskedelem világszerte rohamosan fejlődik, és a logisztikai megoldások…
Tovább olvasom >Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrésstop kiterjesztése jöhet a piperecikkekre is
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Facebook-oldalán közzétett videóban jelentette be,…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >