A csökkenő rendelésszám ellenére is bizakodó a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway2025 első negyedévében csökkenő rendelésszámokról és az átlagos rendelési érték növekedéséről számolt be. Ennek köszönhetően a vállalat kitart éves pénzügyi céljai mellett, és változatlanul készül a közelgő felvásárlásra.
A rendelésállomány visszaesése aggasztó: az előző év azonos időszakában is csökkenés volt tapasztalható, ráadásul most minden működési régióban visszaesett a rendelések száma – írja a Retail Detail. Ugyanakkor az összesített tranzakciós érték – amely a rendelések teljes értékét jelenti – a két legfontosabb piacon, Európában és az Egyesült Királyságban, nőtt. Csoportszinten a bruttó tranzakciós érték (GTV) árfolyamhatásoktól megtisztítva szinte változatlan maradt. Mivel a Just Eat Takeaway bevételei a GTV után számított jutalékokból származnak, a növekedés pozitív hatással lehet a bevételekre.
A vállalat továbbra is 4–8%-os tranzakciós érték-növekedéssel és 360–380 millió euró közötti korrigált EBITDA-val számol az év végére. A növekedés gyorsítása érdekében Jitse Groen vezérigazgató 2025-ben további 150 millió eurós beruházást tervez. A vállalat hosszú távú célja, hogy az EBITDA elérje a bruttó tranzakciós érték 5%-át.
Just Eat Takeaway megerősítette, hogy a Prosus 4,1 milliárd eurós felvásárlási ajánlata elnyerte a vezetőség és a felügyelő bizottság támogatását, így az ügylet várhatóan az év végére zárulhat le.
Kapcsolódó cikkeink
Európában terjeszkedik a Faire online nagykereskedelmi platform
Az Egyesült Államokból indult Faire online nagykereskedelmi platform 14 európai…
Tovább olvasom >Lezárult a felvásárlás: az Eisberg Hungary mostantól a Green Factory tagja
A lengyel központú Green Factory stratégiai akvizíció keretében megvásárolta az…
Tovább olvasom >Boszniai vállalatnak adja el édességüzletágát a Podravka
A horvát Podravka élelmiszeripari vállalat szlovén leányvállalata, a Žito 8,6…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >