A csökkenő rendelésszám ellenére is bizakodó a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway2025 első negyedévében csökkenő rendelésszámokról és az átlagos rendelési érték növekedéséről számolt be. Ennek köszönhetően a vállalat kitart éves pénzügyi céljai mellett, és változatlanul készül a közelgő felvásárlásra.
A rendelésállomány visszaesése aggasztó: az előző év azonos időszakában is csökkenés volt tapasztalható, ráadásul most minden működési régióban visszaesett a rendelések száma – írja a Retail Detail. Ugyanakkor az összesített tranzakciós érték – amely a rendelések teljes értékét jelenti – a két legfontosabb piacon, Európában és az Egyesült Királyságban, nőtt. Csoportszinten a bruttó tranzakciós érték (GTV) árfolyamhatásoktól megtisztítva szinte változatlan maradt. Mivel a Just Eat Takeaway bevételei a GTV után számított jutalékokból származnak, a növekedés pozitív hatással lehet a bevételekre.
A vállalat továbbra is 4–8%-os tranzakciós érték-növekedéssel és 360–380 millió euró közötti korrigált EBITDA-val számol az év végére. A növekedés gyorsítása érdekében Jitse Groen vezérigazgató 2025-ben további 150 millió eurós beruházást tervez. A vállalat hosszú távú célja, hogy az EBITDA elérje a bruttó tranzakciós érték 5%-át.
Just Eat Takeaway megerősítette, hogy a Prosus 4,1 milliárd eurós felvásárlási ajánlata elnyerte a vezetőség és a felügyelő bizottság támogatását, így az ügylet várhatóan az év végére zárulhat le.
Kapcsolódó cikkeink
Közel 3,5 milliárd euróért veszi meg a DoorDash a Deliveroo-t
Amerikai riválisa, a DoorDash tulajdonába kerül a brit székhelyű étel-házhozszállító,…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerzett a Magnit az Azbuka Vkusa prémium üzletláncban
A Magnit, Oroszország egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánca többségi részesedést vásárolt…
Tovább olvasom >2,6 milliárd eurós forgalmat ért el az Allegro 2024-ben
7%-kal nőtt és 2,6 milliárd eurós árbevételt ért el a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Innovációk napján kerültek átadásra az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjak
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >Üzlet, innováció, kapcsolatépítés: FRUIT LOGISTICA
Töretlen lendülettel és minden eddiginél pozitívabb visszajelzésekkel zárult a világ…
Tovább olvasom >