A csökkenő büdzsét ügyesen beosztjuk
Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója a jövőből a jelenre fordította a hallgatóság figyelmét. Előadását a tavalyi trendek ismertetésével kezdte, mint mondta, az általuk prognosztizált forgalomcsökkenés 2006 negyedik negyedévében még nem következett be, a fogyasztók csak idén húzták meg jobban a nadrágszíjat. Bár a vásárlók 58 százaléka nehezebben osztja be a pénzét, de csak 39 százalékuk fogyaszt kevesebbet. A piacot fokozódó árérzékenység jellemzi, és ennek eredményeként az európai átlagot bőven meghaladó a promóciók iránti érdeklődés. A kutatásaik alapján felállított négy fogyasztói csoport közül a 29 százalékot jelentő „lemondók” azok, akik teljesen elfordulnak a márkás termékektől, és azokat olcsóbb árucikkekre cserélik. Köztük sok a nyugdíjas, az alacsony végzettségű ember, akik alapszükségleteik kielégítését is nehezen oldják meg. A 28 százalékot kitevő „harmóniára törekvők” céltudatos vásárlók, feleslegesen nem költenek, de nem mondanak le a jó minőségről. Az „elégedettek” a jelenben élnek, arányuk a fogyasztók közül 26 százalékos, sok közöttük a fiatal és gyermektelen házaspár. Nem spórolnak, mindent megvásárolnak maguknak, amihez kedvük van és a pénztárcájuk megengedi. A „megfelelni akarók” 16 százalékos csoportja továbbnyújtózkodik, mint ameddig a takaró ér, ők azok, akik a külvilág számára látható dolgokban erőn felül, hitelek árán is ragaszkodnak a márkás termékekhez, de otthoni fogyasztásra már átálltak a noname termékekre.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Mit gondolnak a vállalati felsővezetők a művészetről?
„Topvezetők és a művészet – az örökség és a művészet…
Tovább olvasom >GELATISSIMO 2026: A fagylaltipar legnagyobb szakmai találkozója Stuttgartban
A fagylaltkedvelők és a szakma képviselői izgatottan várják a következő…
Tovább olvasom >