A csökkenő büdzsét ügyesen beosztjuk
Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója a jövőből a jelenre fordította a hallgatóság figyelmét. Előadását a tavalyi trendek ismertetésével kezdte, mint mondta, az általuk prognosztizált forgalomcsökkenés 2006 negyedik negyedévében még nem következett be, a fogyasztók csak idén húzták meg jobban a nadrágszíjat. Bár a vásárlók 58 százaléka nehezebben osztja be a pénzét, de csak 39 százalékuk fogyaszt kevesebbet. A piacot fokozódó árérzékenység jellemzi, és ennek eredményeként az európai átlagot bőven meghaladó a promóciók iránti érdeklődés. A kutatásaik alapján felállított négy fogyasztói csoport közül a 29 százalékot jelentő „lemondók” azok, akik teljesen elfordulnak a márkás termékektől, és azokat olcsóbb árucikkekre cserélik. Köztük sok a nyugdíjas, az alacsony végzettségű ember, akik alapszükségleteik kielégítését is nehezen oldják meg. A 28 százalékot kitevő „harmóniára törekvők” céltudatos vásárlók, feleslegesen nem költenek, de nem mondanak le a jó minőségről. Az „elégedettek” a jelenben élnek, arányuk a fogyasztók közül 26 százalékos, sok közöttük a fiatal és gyermektelen házaspár. Nem spórolnak, mindent megvásárolnak maguknak, amihez kedvük van és a pénztárcájuk megengedi. A „megfelelni akarók” 16 százalékos csoportja továbbnyújtózkodik, mint ameddig a takaró ér, ők azok, akik a külvilág számára látható dolgokban erőn felül, hitelek árán is ragaszkodnak a márkás termékekhez, de otthoni fogyasztásra már átálltak a noname termékekre.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >